Hoi dames. Ik vroeg me af wat normaal was rond de 14 weken zwangerschap qua harde buiken. Ik heb er 2-3 per dag is dat normaal? Heb dit pas sinds een week, ik herken het uit de vorige zwangershap, maar die is niet goed gegaan. Dus weet niet zo goed of dit normaal is of niet.
Zou het even bij je verloskundige of gynaecoloog aangeven. Het kan, maar is wel wat vroeg voor zover ik weet.
Ik zou het sowieso even je verloskundige aangeven, ik heb ook al harde buiken vanaf 12/13 weken. Bij mij doet het tot nu toe gelukkig niks.
Volgens mij zijn harde buiken niet vreemd rond deze tijd, maar 2-3 per dag vind ikzelf best veel. Zeker gezien je geschiedenis zou ik zeker even met je gyn bellen. En anders kan zij je geruststellen als het toch niks is.
Af en toe een keer een harde buik rond deze termijn is niet erg maar 2/3 per dag is wel wat veel. Ik zou ook even contact hebben met je gyn. Hoeft niet persee vandaag maar ik zou morgen wel even bellen.
Heeft je gyn er niet voor gewaarschuwd wat je moet doen als je er weer last van zou krijgen, dat je iets besproken hebt oid? Want als dat niet zo is, zou ik me niet meteen heel erg ngerust maken lieverd. Dan hadden ze je echt wel gewaarschuwd vanwege de zwangerschap van je zoon. Toch maar de gyn bellen hoor!
Het kan ook zijn dat je "gewoon" een gevoelige baarmoeder hebt en dat dit er dan bij hoort. Maar dat zegt de gyn dan bel. Heb je de harde buiken vooral wanneer je aan het werk bent of ook wanneer je rustig aan doet?
Nee gyn heeft er niks van gezegd eigenlijk, alleen dat het normaal was om af en toe een harde buik te hebben in het tweede trimester, maar ik weet niet zo goed wat af en toe is. Ik heb ze ook in m'n vrije dagen, maar dan ben ik ook druk aan het sjouwen en doen. Dus misschien is dat het. Bel morgen de gyn idd even om te vragen hoe of wat. Moet zeggen dat ik er vandaag nog geen gehad heb. Ze doen geen pijn of zo, het voelt alleen wat ongemakkelijk.
Ik heb er pas last van sinds een week of 2 nu, en dan vooral als ik te veel doe of te lang buk. Ik zou ook even contact leggen met de verloskundige of dit rond deze termijn oké is. Doe het sowieso rustiger aan want het zijn niet alleen oefenweeen maar ook vaak een waarschuwing van je lichaam dat je rustiger aan moet doen.. neem dit serieus (ik ga ook altijd maar door, maar het fluit me echt terug nu).
Hoi, Ik had ook vrij vroeg harde buiken, vanaf 15 weken. Ik heb dit wel aangegeven aan de vk. Ze vertelde me dat ik een gevoelige baarmoeder kan hebben ook omdat het mijn tweede kindje is. Als ze echt frequent komen en pijn gaan doen moest ik pas bellen. Gelukkig nog geen last van gehad, maar als ik jou was zou ik inderdaad ook even overleggen met de vk of de gyn.
Ik heb ze idd ook als ik te druk heb gedaan. Vooral veel bukken of tillen. Iets waardoor er kracht komt te staan op mn buik. Echt een teken dat ik het rustiger aan moet doen idd.
Ik had bij mijn afgelopen zwangerschap ook heel vroeg harde buiken. Was mijn derde zwangerschap, dus ik denk dat mijn baarmoeder ook gewoon gevoeliger was. Ik voelde dit kindje ook al met 12 wkn dagelijks. Ik denk dat je, zolang de harde buiken geen pijn doen, je je geen zorgen hoeft te maken. Maar voor de zwkerheid en je gemoedsrust zou ik het toch voorleggen aan je gyn.
Zolang ze niet echt pijn doen en ik geen bloedverlies heb kan het gelukkig niet zo veel kwaad. Toch fijn om te horen. Bedankt dames voor de reacties!