Welke flesjes en hoeveel ml?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RozeWolkje, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Welk merk flesjes heb jij en hoeveel heb je er in eerste instantie gekocht (ik lees dat niet iedere baby dezelfde fles accepteert?) en van welke ml?

Ik zag de flesjes van Tommee Tippee en die lijken wel heel mooi. Wie heeft die en hoe bevallen ze? Zijn er ook baby's die die flesjes niet willen?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb geen ervaring met de Tommee Tippee flessen, ik weet wel dat ze vaak gebruikt worden bij borstvoedingskindjes. De speen lijkt erg op een borst waardoor ze er vaak beter uit drinken.

Ik heb zelf Avent en Difrax (de S-fles) gebruikt bij Jelle, Jitte krijgt af en toe bv uit een Avent fles. Beide bevallen hier prima.

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik geef Bv maar had wel een flesje gekocht omdat Jarno naar de oppas ging en uit een flesje moest drinken daar.
    (Nu gaat hij mee naar de opvang waar ik werk luxe dus haha)

Maar wij hebben de avent flesjes gekocht maar deze bevielen Jarno niet zo..
    Nu hebben we de Difrax fles en deze vinden we heel fijn! Ik zou er dus in de eerste instantie 1 halen en als je kindje daar goed uit drinkt kun je altijd bijhalen...

Groetjess

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik wilde BV geven, dus had een kolfstartset gekocht van Avent. Daar zaten 2 kleine flesje bij met 2 nr1 speentjes. Ik dacht dat die zo'n 120 cc zijn.

Na die kleintjes ben ik grotere Avent (230 ofzo) gaan kopen, en nog even een difrax en etos(vanwege de speen) geprobeerd. Maar Avent was toch fijner.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vanwege borstvoeding hadden wij 1 tommie tippee flesje in huis en dat ging prima toen het nodig was. Toen we echter stopte met bv en voor het spugen dikkere voeding gingen gebruiken, werkte de TT flesjes niet meer (speen te klein) en vanaf die tijd gebruiken de difrax S-fles.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik had 1 klein advent flesje gekocht en 1 gewone fles van difrax.
    Ik heb voor deze flessen gekozen omdat ze overal te verkrijgen zijn. En dacht...als ze de 1 niet fijn vindt, dan misschien de andere wel.
    Uit beide flessen drinkt ze even goed.
    Nu gebruiken we 2 grote advent flessen en 3 grote difrax flessen, we gebruiken zoveel omdat we de voeding gelijk voor een hele dag klaar maken.
    De kleine flesjes zijn wel makkelijk in het begin, maar ik zou er niet teveel van kopen.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb alvast 2 kleine flesjes van Avent.
    De kleinste flesjes. Als het goed is 120 of 125 cc.

Een Avent in een maatje groter haal ik nog bij.

Maar daar blijft het voorlopig bij. Ben van plan BV te geven dus wil niet meteen eem mega voorraad flessen in huis hebben.
    Kan immers altijd bijgekocht worden.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook mede door de kolf avent flessen. Fynn pakt ook alleen deze maar andere zal hij echt niet uit drinken

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik geef ook bv, en omdat ik een kolf heb van Avent had ik daar ook flesjes van gekocht, volgens mij had ik er in 't begin 4 (2 van 125 en 2 van 250). Maar Milan wil die flessen niet, dus nu hebben we Difrax s-flessen, die bevallen prima.

10. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik zit er aan te denken om zo'n kleine Tommee Tippee te kopen voor naast de BV en zo'n Difrax s fles voor later.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Hier dronk ze in het begin ook het beste uit zo'n Tommee Tippee flesje (BV, daarna KV), de rest ging te snel. Daarna bleek ze reflux te hebben en moesten we gaan indikken, toen zijn we Difrax en Avent gaan gebruiken. Voor deze baby heb ik ook zo'n klein Tommee Tippee flesje in huis gehaald.

Deel Deze Pagina