Ik was benieuwd naar ervaringen/ informatie over het emigreren van Curacao naar Nederland, wat moet diegene allemaal ondernemen ? Het gaat om een vrouw met 3 kinderen waarvan 1 nog een baby. Zijn er bijv al dingen die ik voor haar kan betekenen? Waar heeft ze recht op o.i.d ?? Er staat wel veel info op internet maar ben benieuwd of er mensen zijn die het hebben meegemaakt, direct of indirect.
Ik niet in elk geval. Dacht dat het niet echt emigreren naar Nederland was van af de Nederlandse Antillen. Maar zeker weten doe ik dat niet. Of daar speciale regels voor zijn of iets? In princiepen zou ze zo kunnen emigreren. Maar of ze dan gelijk een huis of wat dan ook hebben.??????
Wel veel ervaring met emigreren maar niet vanaf de NLse Antillen...maar volgens mij is dat heel makkelijk omdat dat gewoon NLs koninkrijk is....de betreffende persoon heeft waarschijnlijk ook gewoon de Nederlandse nationaliteit? Dan is het een kwestie van ticket boeken en inschrijven bij de gemeente waar je gaat wonen en meer van dat soort administratieve zaken, lijkt me.
Nee idd daar zit ik dus ook mee, ze heeft wel in nederland gewoont maar dat is alweer een jaar of 10 geleden. Het is de bedoeling dat ze eerst bij ons komt maar ze moet het liefst natuurlijk wel zo snel mogelijk een huis. Ze heeft altijd als grondstewardess gewerkt dus hopen dat ze snel een baan krijgt. Mijn zorg is ook meer voor de kids, de oudste komt in de grote vakantie die zit al op de hogere school. De middelste zit nog op de basisschool maar die vertoont gedragsproblemen dus daar zullen onderzoeken voor geregelt moeten worden. Ik wil het haar gewoon zo makkelijk mogelijk maken ze heeft al een hard leven gehad.
Nou weet ik alleen hoe het andersom werkt, maar als je van hier naar Curacao emigreert ben je echt wel even bezig met vergunningen en visa's (toevallig iemand in de familie die niet zo lang geleden is geemigreerd naar daar) dus ik denk dat dat andersom ook is.. het is niet meer 'van' nederland zeg maar..