Bijna hypochondrisch: Bang voor complicaties (welke dan ook)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lavalamp, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Hey, ik was benieuwd of jullie het ook herkenden, want ik word er zelf nogal gek van.

Ik maak me bij het minste of geringste zorgen.
    Vorige week had ik een iets verhoogde bloeddruk (was 78, terwijl normaal altijd vrij laag) en op slag schiet ik in de stress en krijg ik hoofdpijn, om uiteraard vervolgens me zorgen te maken of ik niet iets heb (HELPP oid) waardoor de baby of ikzelf gevaar zouden lopen.

Nadat mijn bloeddruk weer prima was gedaald (naar 68) was ik weer iets gerust. Maar gisteren heb ik tijdens een kort slaapje gek gelegen en nu doet mijn nek pijn. Net alsof het verrekt is, bij het ademhalen doet het dan nu soms pijn. Uiteraard maak ik me hier nu zorgen om.
    Ennnn ik heb de baby al enkel uren niet gevoeld. Paniek dus!
    :):);):)

2. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Meid, relax...... Adem in, adem uit.

Met een bloeddruk van 78 hoef je je echt niet druk te maken, is dan niets aan de hand, gemiddeld ligt de onderdruk rond de 80 dus 78 is heel netjes. En als je je druk maakt gaat je bloeddruk ook omhoog. ;)

Last van je nek dat ken ik, heb ik nu ook last van, en buiten het feit dat het ongelooflijk vervelend is en heel pijnlijk kan het voor je kindje echt geen kwaad.
    Een als je je zorgen maakt bel je vk, daar is ze voor ;)

Dikke knuf

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als je zelf al weet dat je je zo snel druk maakt dat scheelt al een hoop. Maak je je echt heel druk over de bewegingen van je kleintje kun je haar ff wakker maken. lukt dat niet dan even de vk bellen die kan dan even luisteren.

Heel lastig lijkt me als je zo snel in de stress schiet maar helaas niks aan te doen, zeker als t in je zit :(

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Best herkenbaar, bij elk pijntje of baby langer niet voelen schiet ik in de stress.
    Wat ik probeer is het te relativeren voor mezelf, het gaat heel vaak goed. Ik probeer geen verhalen meer te lezen over veel complicaties, vroeggeboorte enzo.
    En als ik mn baby even niet gevoeld heb por ik vaak wat in mn buik en concentreer ik me op mn buik, dan voel ik de baby vaak wel.

5. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Helaas herkenbaar!

6. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Wintersun, InLove en Winddanser; heel erg bedankt voor jullie reacties. Lief hoor.
    Inderdaad moet ik proberen te relativeren en zoals Wintersun eigenlijk al aangaf, zijn het ook écht irrelevante zorgen...
    Blijft helaas dat het om stomme momenten ineens weer helemaal opleeft en ik moeite heb met dat relativeren.
    Maarrrr, ik blijf het proberen en 't slaagt ook regelmatig. :)

En Winddanser, ik heb de baby zopas inderdaad eventjes wakker gepord, hij porde gewoon terug. :):p:)

7. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Fijn dat die kleine terug porde ;)

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha goed zo! Denk altijd maar dat je de baby met de beste bedoelingen wakker maakt;)

Deel Deze Pagina