Mogelijk ontsteking in kies

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Spitsmuis, 18 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Gisteren avond zeurde het een beetje bij mijn kiezen en kaak.
    Ik dacht eerst dat het door de koudere wind kwam,dan heb ik dat wel vaker.
    Maar vannacht werd ik wakker met echt pijn maar ben uiteindelijk wel in slaap gevallen weer.
    Vanmorgen werd ik rond 07.00uur wakker en ik had zo'n pijn!!
    Uiteindelijk paracetamol gepakt in de hoop dat de pijn wat zou zakken en even lekker het weg te zijn maar het is in volle hevigheid terug gekomen.
    Het is geen kaakholte ontsteking,wat ik eerst dacht,maar ik heb niet meer pijn bij bukken of iets en alle andere herkenbare dingen die daarbij horen.
    Nu is het dus ook nog eens weekend dus als ik naar de tandarts moet als ik het niet meer trek door de pijn moet ik de spoedlijn bellen.
    Maar waar ik mee zit is het volgende.
    Ik ben 24 weken zwanger en als ik een ontsteking heb moet er een foto gemaakt worden en als het behandeld moet worden zal er ook een verdoving in moeten.
    No way dat ik zonder verdoving in een ontstoken kies laat boren en al helemaal niet zonder verdoving een wortelkanaalbehandeling.
    Heb ik 1x gehad en ik heb echt liggen krijsen van de pijn in de stoel en gejankt als een klein kind,en nu ben ik echt niet kleinzerig maar dit doet echt heel veel pijn momenteel.
    Mag je een verdoving als je zwanger bent? En hoeveel krijgt het kindje daar van mee?
    Ik ga de pijn echt niet een heel lang weekend volhouden want de pijn word steeds erger.

2. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik ben van de week ook bij de tandarts geweest en beetje last van m'n verstandskies, ze zei dat ik het nog even mocht aankijken.

En foto is naar haar mening niet echt heel erg meer. Het blijft rondom je mond,
    En een verdoving is geen probleem. (ze was trouwens ook zelf zwanger)

Vorige zwangerschap ook met 35 weken een gaatje laten vullen Met verdoving..... Dat kan gewoon!

3. Eke

Eke Lid

2 okt 2012
    32
    1
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Je mag gewoon een verdoving hebben. Je moet dus wel erbij vermelden dat je zwanger bent, dan krijg je een soort van aangepaste verdoving. Maar die werkt net zo goed. Heb zelf rond de 20 weken ook 2 x een verdoving moeten krijgen bij de tandarts. En kleintje is nog steeds lekker actief in me buik ;)

4. Spitsmuis

Oef gelukkig!
    Ik moet om 14.30uur naar de tandarts toe want ik word knettergek van de pijn.
    De pijn zit er non stop behoorlijk hevig en dan van die heftige pijnscheuten er tussen door.
    Ze vond het klinken als een ontsteking dus ik zal wel flink aan de beurt komen vandaag:(
    En ik ben trouwens ook ZO bang voor de tandarts!!!!:$

5. Spitsmuis

Nou,ik ben geweest en de kies was flink ontstoken...
    Helaas moest de kies eruit.
    Nu zit ik hier met een zwaar verdoofde mond,helemaal wappie (heb ik altijd van die verdovingen van de tandarts) dus ik plof op de bank onder een lekker warm dekentje.
    Jongste ligt lekker te slapen en de oudste is logeren dus ik heb eventjes rust.
    Ppfff wat een dag;)

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ach, beterschap meis...! ;) Hopelijk knap je snel weer op!

7. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook het hele weekend al kiespijn. .als ik morgen wakker wordt en het is nog zo erg bel ik de spoedtandarts.. denk niet dat ik het nog tot dinsdag volhoud zo. . Mag ook van vl geen pijnstillers slikken..

8. Spitsmuis

Paracetamol mag je gewoon slikken hoor.
    Ik mag deze gewoon gebruiken van de gyn en de tandarts die mijn kies getrokken heeft die is zelf ook zwanger en die zij dat het gewoon kon.

Lig al de hele dag voor pampus op de bank.
    Nog even een klein uurtje in slaap gevallen en toen ik wakker werd verging ik echt van de pijn.
    De pijn was nog erger dan voor de kies getrokken was.
    Paracetamol genomen en een half uurtje chagrijnig op de bank gelegen en toen ging het wel.
    Hopelijk is de pijn snel helemaal weg

9. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou probeer het dan maar uit te stellen tot ik ga slapen.

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier een gevoelige kies bij warmte, toevallig had ik controle bij de tandarts, het vermoeden is een blootliggende tandhals. Ze gaven aan absoluut geen foto's te maken nu vanwege mijn zwangerschap.

11. Spitsmuis

Ik kreeg een loodschort om dus de straling van de foto kwam niet bij de baby dus was veilig:)
    Daarbij moest ze wel een foto maken want ik had zoveel pijn en die pijn straalde door naar alle ondertanden links dus ze moest wel weten waar het probleem zat.
    Ze kan niet zomaar even gaan trekken of iets haha.
    Dan had ik nu geen tanden meer onderin denk ik ;)
    Vannacht een stuk beter geslapen!
    Alleen pijn aan de wond en soms wat bloed dus even mond spoelen en weer naar bed.
    Nu vooral een heeeeele stijve kaak door de verdovingsspuit.
    Maar echt pijn heb ik niet meer,yeey!!!!
    Ben stiekem blij dat de boosdoener er uit is!

Deel Deze Pagina