moeten we het nu wel doen??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door limbootje26, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limbootje26

limbootje26 Actief lid

3 okt 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    ok de twijfel slaat toe...

ik zal ht even uitleggen... we zijn pas 2 maanden bezig hoor en we willen het beide heel graag maar hebben geen haast...
    2 maanden geleden dus besloten ervoor te gaan maar nu slaat de twijfel toe...

partner is bezig om in de schuldsanering te komen door schulden in zijn verleden... het blijkt allemaal wat hoger als verwacht en er komt veel meer bij kijken als we aanvankelijk dachten...

nu slaat dus de twijfel toe of we wel nu voor een kindje moeten gaan of beter kunnen wachten tot meer finaciele zekerheid... van de andere kant misschien duurt het nog wel maanden voor we zwanger zijn...

partner zelf wil liever wachten maar begrijpt ook als ik er graag voor wil gaan en is dan net zo blij en enthousiast als ik ben... maar ik weet zelf niet meer wat verstandig is...
    ik wil het zo graaaagggg maar is het te doen? is het handig??

iemand ervaringen, meningen of tips?? ik hoor ze graag...

2. Sammm

Sammm Lid

13 aug 2011
    48
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik ben ervan overtuigd dat er altijd wel iets is waardoor het niet het goede moment lijkt :)

3. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Limbootje,

Het is een hele lastige situatie! En volgens mijn moet je doen wat je gevoel zegt...

Zelf ben ik een persoon die financieel zekerheid nodig heeft, maar dat is meer een tik! Belangrijkste wat een kind natuurlijk nodig heeft is heel veel liefde, een dak boven het hoofd en natuurlijk eten...

Volgens mijn vriend weet je nooit wanneer je er "klaar" voor bent om ouder te worden, want er kan altijd wel wat gebeuren in het leven toch??

Ik zou je hart volgen...want ieder persoon kijkt er anders tegen aan...

Succes in ieder geval!

4. limbootje26

limbootje26 Actief lid

3 okt 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    ja dat er misschien wel altijd iets is klopt wel...

en mn gevoel volgen ja... mijn gevoel zegt gewoon doen maar dat is omdat de wens zo groot is maar of het verstandig is is weer een andere vraag haha

5. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Oh dit zijn altijd lastige dilemma's en alleen jullie kunnen uiteindelijk die keuze maken. Het klopt dat er eigenlijk altijd wel een reden te bedenken is om nog niet aan een kindje te beginnen, en er echt 100% klaar voor zijn, voelen velen zich niet wanneer ze het besluit nemen.
    Aan de andere kant ben ik ook wel van de financiele zekerheid, zeker in deze barre economische tijden waarin we het zwaarste nog niet hebben gehad.
    Vanuit mijn werk weet ik dat een schuldsaneringstraject een pittig trajct is en echt heel karig, financiele zorgen kunnen ook zo hun stempel drukken op een relatie, helemaal wanneer er dan ook een kindj is om voor te zorgen en gebroken nachten. Natuurlijk kan dit ook heel goed gaan.
    Ik weet niet hoe oud je bent en of de tijd echt begint te dringen of dat je nog jaren de tijd hebt. Wanneer het dit laatste is, zou ik misschien nog heel even wachten tot je vriend ook daadwerkelijk in de schuldsanering zit en jullie duidelijk weten wat jullie te besteden hebben en of dit haalbaar is.
    Heel veel sterkte met het maken van een besluit, het is zo moeilijk.

6. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

lastige situatie voor jullie, soms is het beter om naar je hart te luisteren en soms is het beter om je gevoel te volgen, maar ik weet wel dat als je aan een kindje gaat beginnen je geen stress om je heen wilt hebben.
    en eigenlijk alleen maar wenst te genieten. maar kan je volledig genieten als je weet dat je er financieel niet goed voor staat, met de gedachte gang dat er een kamertje moet komen, kleding , luiers.
    Als je in de schuld sanering zit hou je weinig tot niets over.
    AAn de andere kant, met liefde overwin je alles.

succes met het maken van je beslissing

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Het ligt eraan wat je maand lasten zijn.
    Ik bedoel,als je nog geen pak luiers en voeding kunt kopen is het natuurlijk geen slim idee.
    Sommige mensen willen alleen maar luxe en voor luxe betaal je.
    Een kindje krijg je ook groot met een kamertje van marktplaats en tweedehands kleertjes;) ik bedoel maar.

Heel veel succes met jullie beslissing!

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    #8 Emma86, 19 nov 2012
    Laatst bewerkt: 19 nov 2012
    Limbootje, wanneer heb je meer zekerheid over de financiele situatie? Misschien is het beter om dan een aantal maanden te wachten en dan te kijken of het allemaal wel kan. Er is vaak geen 'goed' moment (in de zin van dat er altijd wel iets in je leven speelt) maar ik vind schuldsanering toch nog behoorlijk wat hoor! En een kindje heeft best nog wel wat nodig, denk aan voeding, luiers, flessen, kleding en dan heb ik het nog niet over de aanschaf van een babykamer, kinderwagen, autostoel, box, enz. Uiteraard is er veel tweedehands te krijgen maar ook dat moet gekocht worden. Het mooiste is natuurlijk als je het van vrienden of familie over zou kunnen nemen of lenen.

Ikzelf ga er ook nog niet voor i.v.m. het finaciële plaatje. Ik wil wel graag, maar kan maar geen baan vinden. Had ik nu een vaste baan gehad dan waren we wss er al voor gegaan. Ik wil toch graag de verzekeringen en rekeningen kunnen betalen. De onzekerheid is nog het vervelendste omdat je niet weet hoe lang het allemaal gaat duren. Stel dat je tegen mij zegt: over 8 maanden krijg je een mooie baan, dan zou ik me daar op in kunnen stellen en kunnen zeggen: over 1 jaar gaan we ervoor. Maar ja, dat weet je dus niet.

Niemand kan voor jou/jullie beslissen, dus denk rustig na over welke situatie voor jou het prettigste aanvoelt, even los van het feit dat je zo graag wilt. Stel dat je deze maand nog zwanger raakt, hoe sta je dan tegenover de onzekerheid? Of wacht je liever tot er wat meer duidelijkheid is, dat je een soort plan kan maken en ga je er dan voor? Flink wat stress tijdens de zwangerschap is ook niet goed he.

Ik wens je iig veel sterkte ermee, het zal niet makkelijk zijn op dit moment. Mocht je besluiten om toch nu voor een kindje te gaan dan hoop ik dat je snel zwanger bent.

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Tuurljk laat werkend nederland zijn schuld maar afbetalen!! In de sanering worden namelijk bepaalde schulden kwijtgescholden als ze heel hoog zijn. Maar gemaakt zijn ze wel en dan mag de staat voor de schulden opdraaien. Lees dus de belastingbetaalende nederlander! Lees de werkende nederlander.

Dus ja hoor ga ook nog maar kinderen krijgen terwijl de schuld al boven je hoofd is goed bezig.

Sorry krijg eerst eens netjes alles op orde en ga dan verder kijken!

10. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

nou nou, Niet iedereen is door eigen schuld in de sanering beland. Ik denk ook dat je daar nooit over mag oordelen mits je het verhaal niet kent.
    Maar ..... jou gevoel zal een gevoel zijn wat vele mensen hebben.

11. paula1984

Weet ik zie dit tafereel namelijk van heel dicht bij maar dat hadden jullie allemaal waarschijnlijk al geraden. Ik wind me mss ook teveel op. Weet je als hij en jij ts er samen voor WERKEN. Om deze schuld weg te werken vind ik het ook al een ander verhaal.

@kwebbelengel waarschijnlijk id het gevoel van velen maar zeg dat dan ook tsj vraagt toch een mening.

Moet zeggen dat ik.eigenlijk nooit zo reageer bij berichten maar dit is gewoon zo dicht bij eigen bed in de fam aan de gang.
    Groetjes

12. limbootje26

limbootje26 Actief lid

3 okt 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    paula1984 mijn partner en ik werken beide, dus ook wij zijn werkende nederlanders hoor... en schuld is idd niet door eigen toedoen...

bedankt allemaal voor jullie reacties... de spullen hebben we eerlijk gezegt al allemaal... broertje heeft al een kindje en heb van hem alle spullen gekregen zoals kamertje, kinderwagen, maxi cosi, box enz...

we hebben opzich nog tijd ik ben 27 en mijn vriend is 34...
    misschien is het idd verstandiger als we wachten tot er op zn minst duidelijkheid is hoeveel geld we overhouden...

wel gaat het maar om 1 loon die meegrekend word in de schuldsanering.. mijn loon blijft gewoon van mij en hij gaat met zijn loon de schuldsanering in...

13. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Het hoeft echt geen maanden te duren voordat je zwanger word hoor... Ik dacht ook bij mijn dochtertje dat het wel een jaar zou duren. Maar in ronde 2 was ik al zwanger. Ik zou als je twijfelt eerst uitrekenen hoeveel je in de maand overhoud. Je moet er gauw van uitgaan dat je ongeveer 100 euro per maand kwijt bent aan je kindje. Luiers, voeding enz enz.

14. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Ik zou ook net als toetie84 zegt berekenen hoeveel je kwijt bent aan alles wat je aan moet schaffen voor een baby, en als die er eenmaal is wat de kosten zijn aan kleding, voeding, luiers.. Je moet je kindje natuurlijk wel wat kunnen bieden! En als jij denkt dat jullie er financieel wel uit komen dan zie ik geen probleem.

15. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Heb je ooit zekerheid?
    Als je, net als de man van Limbootje, in de schuldsanering terecht komt weet je zeker dat je een tijd krap zal zitten.
    Maar helaas kan je ook (allebei) je baan kwijtraken... Zit je dan met je baby, hypotheek en WW. Is ook geen vetpot.

Ik ben wel van mening dat het niet de ideale uitgangspositie is om aan een gezinnetje te beginnen. Financiele zorgen kunnen een enorme druk leggen op een relatie, hoe goed en sterk die relatie ook is!
    Niemand kan die keuze voor je maken, dat moeten jullie echt met z'n tweetjes doen.

Sterkte met alles!

16. limbootje26

limbootje26 Actief lid

3 okt 2012
    270
    0
    0
    heerlen limburg
    thnx allemaal....

ik denk idd dat we het beter even uit ons hoofd kunnen zetten en kijken hoe onze finaciele situatie er over een tijdje uit ziet...

17. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Op zich zou een lastige financiele situatie geen reden moeten zijn om je kinderwens uit te stellen. Kinderen kosten niet eens zo heel veel.

Maar ik ben het met de anderen eens, dat de stress van zo'n situatie niet goed is. Niet goed voor jou tijdens je zwangerschap, en niet goed als de baby er net is. Als die baby er net is, trekt dat sowieso een gigantische wissel op je relatie, door slaapgebrek, onzekerheid, minder sex, wennen.... Dat doen financiele problemen ook. Dat maakt de combinatie wel heeeeel zwaar.

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nou zeg wat een reactie:(
    kun je normaal reageren op ts haar vraag en anders moet je niet reageren en weg blijven uit dit topic...jeetje weer een kip met overvloed aan hormonen!!:x

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ohhhh dus als het een "ver van je bed show" was geweest kon je wel normaal reageren??

iedereen heeft een mening, en die mag zeker wel gegeven worden.
    Maar doe dat aub op een andere manier want je doet alsof ts en haar partner erom gevraagt hebben om zo door het leven te gaan.
    Denk dat schaamte toch al genoeg leed is.

ts: fijn dat het alleen op zijn loon berekend is, zo kunnen jullie wel "leven" van jullie loon.
    je moet doen wat je hart zegt, en als jullie gewoon rond kunnen komen dan zouden jullie er gewoon voor kunnen gaan;)

20. paula1984

Nope dan reageer ik helemaal niet namelijk. Ts heeft al netjes antwoord gegeven op mijn vraag dus verder wind jij je op over niets.
    Daarbij komt dat mijn hormonen prima op orde zijn.
    Verder eerst even terug kijken naar eigen reactie uit het verleden hoe vaak jij al niet in topics uit de bocht vliegt is niet te volgen.
    En dan altijd onder het kopje je mag toch je mening geven op een forum? Nu dan dat heb ik ook een keer gedaan.

@ TS sorry als ik te fel heb gereageerd.

Deel Deze Pagina