File geboorte

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Lov23, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik snap niet dat het ziekenhuis waar ze weg werden gestuurd geen ambulance heeft geregeld voor dit stel die met voorrang vliegensvlug naar een ander ziekenhuis had kunnen rijden als er écht geen plek was

2. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ook niet altijd want na een snelle bevalling kan het kindje ook gewoon in " shock" zijn omdat het zo snel is gegaan.
    Mijn zoontje is ook heel snel geboren na iets meer als anderhalf uur ook bijna inde auto en dat arme kind had ademhalings moeilijkheden doordat het zooo snel was gegaan.
    Mijn angst bij de 3de was dus dat het nog sneller zou gaan en ik ook in de auto zou bevallen, daarom hebben wij gekozen voor een gyn in een ZH vlak bij ons huis.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Geloof mij meestal is de auto zelf sneller ter plekke dan dat er ergens een ambu gestuurd moet worden.

Ik verbaas me weer over een aantal reactie hier. Er wordt over wegsturen gesproken terwijl wij niet weten hoe het is gegaan. Als een barende op de afdeling staat en heftig in partu is wordt die echt niet weg gestuurd.
    Normaal is er altijd telefonisch contact met het ziekenhuis als je denkt te moeten komen. Natuurlijk komt het voor dat je vol ligt en dat er moet worden uitgeweken naar een ander ziekenhuis. Patiënt gaat dan daar naar toe en tussen beide ziekenhuizen is dan ook contact.
    Maar soms gaat een bevalling ineens erg snel zoals vanmorgen........

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Precies :)

Mijn schoonmoeder is bevallen in de koffiekamer van het ziekenhuis. Daar waren de verloskamers ook vol en ze dachten dat mijn schoonmoeder nog niet zo ver was. Maar ik snap ook niet, dat ze een vrouw die al bezig is met bevallen, terug in de auto sturen.

5. beccie

beccie Niet meer actief

ik ben blij voor ze dat het toch allemaal goed is gegaan :)

ik ben er zelf ook wel een beetje bang voor eigenlijk.
    het ziekenhuis bij ons in de buurt stopt in dec met bevallingen,.
    daardoor zit ik ook een halfuur tot 3 kwartier in de auto. ( als het rustig is op de weg )
    ik hoop dat het hier niet al te snel gaat.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt mij dus ook. Als ik naar m'n eigen laatste bevalling kijk... ingeleid en eerste twee doses gel deden weinig: 1 cm ontsluiting in 6 uur. Toen een cm erbij gestript, vliezen gebroken en een goed uur later lag Caitlyn in m'n armen. Dat was ook het enige wat VK en gyn nog aan de bevalling gedaan hebben, (en de afhandeling ervan natuurlijk ;)). Ging ineens zo snel dat daar helemaal niet meer op in te spelen was, en ik neem aan dat dat ook met dit verhaal zo is, want als je boven de 5 cm ontsluiting hebt, neem ik aan dat geen enkel ziekenhuis je nog wegstuurt.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar toch nemen ze het risico en dat snap ik niet. Jij weet ook dat er gewoon vrouwen zijn die razendsnel bevallen...en dan krijg je dit dus;)

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar idd we weten niet precies hoe het zit........misschien zit ze toevallig op dit forum hahahaha

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    In de krant stond vanmorgen dat ze naar een ander zh zijn gereden nadat de vk had gebeld dat het bronovo vol zat. Zoals ik het lees waren ze nooit in het bronovo geweest maar gelijk naar het andere zh gereden.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Maar juist OMDAT het zo snel kan lopen, stuur je iemand toch niet weg?
    Ik vind het een beetje omgekeerd denken, met alle risico's van dien.

Gelukkig is het goed afgelopen!

11. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Ow jeetje wat een toestand!
    Zag gister wel een berichtje op twitter van de vader. "Sorry voor de file, mijn dochter had besloten dat ze nu geboren wilde worden. Moeder en dochter maken het goed."

Had bij ons ook gebeurd als we naar het ziekenhuis hadden gemoeten. Toen de persweeen begonnen duurde het maar 20 minuten voor Kevin er was...

12. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Misschien werden ze naar het lange land ziekenhuis gestuurd ofzo.

13. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik moet ook in het Bronovo bevallen, de verloskundige zei dat ik niet weggestuurd kan worden omdat ik in het ziekenhuis MOET bevallen en ze daar mijn gegevens hebben. Hoop dat dat klopt, zou het niet zien zitten om snel effe een ander ziekenhuis te moeten zoeken..

14. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    denk ook niet dat ze letterlijk weggestuurd zijn geweest. als je daar aankomt met heftige weeen dan zullen ze heus wel een bed voor je hebben. ze zullen idd wel gebeld hebben of de verlos en te horen hebben gekregen dat er geen plaats is op het moment. en daarom zijn ze naar een andere plaats gegaan, bevalling is denk ik toen snel gegaan en resultaat een snelweg bevalling. niet fijn maar ook geen ramp als alles goed gaat.
    leuk verhaal voor later iig.

15. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Heb 8 weken in bronovo gelegen en t gebeurd dus wel regelmatig dat er gewoon echt geen verloskamer vrij is. Dan is er wel een noodverloskamer maar anders worden zw vrouwen dus wel doorverwezen. T is zelfs zo dat een jaar of 2 geleden het zo druk was ze moesten uitwijken naar a'dam! Verteld door de vpl.

Zowizo is we een volgoorde, als je onder controlle van gyn loopt ga j voor daarna als er tijdens de bevalling iets is bv poep in vw en daarna vrouwen die poliklinisch komen..

Snap t nu wel veel beter na die 8 weken zkh.

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

??
    ben het niet met je eens, hier 3 gecompliceerde en snelle bevallingen gehad.

17. giraf

giraf Niet meer actief

Ze schrijft ook over het algemeen zijn snelle bevallingen vaak ongecompliceerd, en volgens mij klopt het ook wel? Ik heb het ook wel vaker gehoord...:)

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

dat las ik wel. maar ik heb er nog nooit van gehoord.

19. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    En daarom mag je dus niet zomaar naar een ziekenhuis rijden.

Maar we weten hier natuurlijk niet wat er gebeurd is. Kan best zijn dat ze na telefonisch overleg doorgestuurd zijn naar een ander ziekenhuis en dan is er geen controle geweest.

Ik zie het regelmatig vanaf de kant van het ziekenhuis gebeuren. Ik kan niet spreken over deze situatie. Maar ik weet ook dat het regelmatig gebeurd dat mensen gewoon komen binnenlopen zonder overleg. Het ziekenhuis waar ik werk houdt de mensen dan over het algemeen wel. Maar dat levert voor veel afdelingen problemen op. Je moet als ziekenhuis ook kunnen garanderen dat je goede zorg kan leveren voor moeder en kind.

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Schandalig dat ze weggestuurd zijn door het ziekenhuis. Ik hoop dat ze dit krantenartikel met het schaamrood op de kaken hebben gelezen. Gelukkig maar maken moeder en dochter het goed anders was dit heel anders afgelopen.

Deel Deze Pagina