Vrouw overlijd nadat ziekenhuis abortus weigert

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vrouw overlijdt omdat ziekenhuis abortus weigert
    De katholieke principes van artsen zijn een 31-jarige vrouw in Ierland fataal geworden. De vrouw smeekte haar artsen na hevige complicaties om een abortus, maar die weigerden, omdat Ierland een katholiek land is.

Savita Halappanavar kreeg al vroeg in haar zwangerschap last van bloedvergiftiging. Daardoor was ze na 17 weken zo ziek dat ze flauwviel en herhaaldelijk moest overgeven.
    Pas ingreep toen kindje overleden was
    De artsen vertelden haar dat de baby het niet zou overleven en dat ook haar leven in gevaar was, maar toen zij om die reden om een abortus vroeg, weigerden de conservatieve katholieken. Pas toen de hartslag van het kindje stopte, besloten de artsen de foetus te verwijderen. Drie dagen later overleed de vrouw aan de gevolgen van de bloedvergiftiging.
    De dood van de jonge vrouw veroorzaakt een schok in Ierland. In Dublin zijn honderden mensen de straat opgegaan om te demonstreren tegen de strenge abortuswet. De gang van zaken in het ziekenhuis wordt onderzocht, tot die tijd weigert de regering zich erover uit te spreken.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    OMG, dit vind ik wel heel erg! Dan ben ik blij dat we hier toch andere wetten hebben!

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoorde het al op het nieuws.
    Gewoon verschrikkelijk.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Daar gaan ze dan met hun geloof.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wat verschrikkelijk zeg!
    En wat ben ik blij dat we dat hier niet hebben zeg!

6. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ongelooflijk en dit allemaal uit naam van God.
    Woon ook in een katholiek land maar dit gebeurd hier dus echt niet.

7. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Hups, en daar gaan we weer.. Even met zn allen de verschillende religies naar beneden halen... En in dit geval zijn de katholieken weer aan de beurt..

*hekel aan dit soort artikelen..*

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje...............hoe grof kun je zijn?

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Heeft toch niks mee te maken met het geloof na beneden halen :(
    Het is een afschuwelijke beslissing ongeacht welke achter ligende redenen,met de dood van moeder als gevolg.

10. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    @ Agnes; Tuurlijk is het afschuwelijk dat de moeder en het kindje overleden zijn, absoluut! Maar ik denk dat je gewoon even de reacties bij moet gaan houden die nu nog gaan komen, en dan snap je vast wel wat ik bedoel.. ;)

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja maar het is toch een feit dat het juist is gedaan om het geloof:( Dus dan kun jet toch niks anders concluderen dat het schandalig is van de katholieken daar....

12. Delta

Delta Niet meer actief

Kunnen ze niet na denken? En dan even het geloof opzij zetten betreft gezondheid van andere mensen.. Jeetje.

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Wij hoeven de religies niet naar beneden halen, dat doen de gelovigen zelf wel door oa dit nieuwsbericht.

Maar goed, discussies over geloof zijn hier verboden, dus ik zal hier verder maar niet mijn mening over uiten.

14. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    wat verschrikkelijk dit.

15. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik las het inderdaad al...

Vreselijk dat dergelijk godsdienstig dogmatisme lijdt tot de dood. Ik hoop ten zeerste, maar betwijfel of de arts(en) in kwestie ook schuldig zullen worden bevonden aan doodslag. Want dat is er in feite gebeurd.

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nou niks om het geloof hoor, ik vind dit zowieso verschrikkelijk.
    slaat toch nergens op dat ze hun zo hebben laten zitten, Nu is het kindje en die jonge vrouw overleden... Iets wat dus niet had gehoeven!!!
    erg sneu... maar of ze er wat van leren?ik hoop het

17. Tamale

Tamale Niet meer actief

Heftig hoor!

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Arme nabestaanden :(

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, de WET! (ok die is gebaseerd op een katholieke overtuiging maar de artsen hebben geweigerd een strafbaar feit te plegen waarmee ze ook nog eens hun ambt in gevaar zouden brengen in Ierland)

Dat keur ik niet goed maar de orginele tekst in de openingspost is erg kort door de bocht.

Heel triest verhaal en hopelijk breekt dit de discussie in Ierland weer eens open...

Deel Deze Pagina