Ik weet dat je geen filet américain mag eten tijdens de zwangerschap. Maar nou kwam ik op voedingscentrum tegen dat je het wel mag eten mits het 2 dagen ingevroren is geweest Iemand een idee of dat waar is? Ben namelijk gek op filet américain En kan je het wel invriezen haha.
de informatie die je gevonden hebt klopt, filet american kun je invriezen, de toxoplasmose parasiet wordt dan gedood. Filet american is echter heel bederfelijk dus ik zou het risico ook niet zo snel nemen
Zag dat het daarmee inderdaad ook moet. Salami eet ik ook wel graag dus denk dat ik dat ook maar ga invriezen.
Als dat zo is zou je ineens alles weer mogen eten, zo lang het maar ingevroren is geweest. Dan zou je ook half rauwe biefstuk mogen eten. Ik geloof niet dat met invriezen alle gevaar geweken is. Dan zou de verloskundige dat toch zeggen? Ik vind het echt afzien om al dat lekkers negen maanden te laten staan. Maar ik doe het toch, ingevroren of niet.
Mmm dat risico zou ik niet nemen, maar volgens mijn verloskundige Is alle salami hier in de supermarkt niet rauw en mag je dat gewoon eten. Dit betreft dan het vleeswaren en niet de losse gedroogde worsten.
Oke...nouja ik laat het liever allemaal staan dan dat ik een risico ga nemen. Er zijn nog genoeg andere lekkere dingen
Een vriend die in de voedingsindustrie werkt zei dat dat niet op ging met koriander (kan ook veel zooi op zitten) toen ik vroeg of ik daarmee de houdbaarheid van humus kon verlengen. Hij zei dat de groei van bacteriën na ontdooien net zo snel door gaat. Mocht jij graag american filet willen eten: probeer eens de vegetarische variant, bijna elke AH of Jumbo verkoopt dit wel.
Zou ook betekenen dat je na een strenge winter weer gewoon zonder handschoenen de tuin in kan. Toxo is dan immers ook dood-gevroren... Ergo, ik zou het niet doen.
Ik neem m'n woorden terug. Net even wat, voor mij betrouwbare, documentatie opgezocht (niet van het voedingscentrum dus) en het schijnt echt zo te zijn. Had er nog nooit van gehoord Of ik zelf het risico zou nemen... Nee, denk het nog steeds niet.
Met echte rauwe vleeswaren, zoals filet american of biefstuk zou ik het ook niet doen. Maar de bewerkte vleeswaren mocht je tot voor redelijk kort geleden gewoon eten en nu opeens niet meer ivm met een mogelijk risico, hoewel ik vaak hoor dat verloskundigen/gynaecologen zeggen dat het wel weer kan . Nou denk ik dat dat risico dus al behoorlijk klein is en dat je dat met invriezen (minimaal zoveel tijd en met een maximale temperatuur) wel helemaal weg kunt nemen. Ze zouden meer aandacht moeten schenken aan de mogelijke risico's van het eten van softijs en dergelijke. Het risico dat het apparaat niet helemaal goed schoon gemaakt wordt is volgens mij veel reëler.
Ik heb weleens begrepen dat rauw vlees een parasiet KAN bevatten, het hoeft natuurlijk niet he. Maar om geen enkel risico te lopen raden de meesten aan om geen filet american te eten om het risico te beperken. Ja, wellicht kan je het mijden. Die 9 maanden zijn echt om voordat je het weet..