Ik niet, maar ik ben vegetariër, dus het kostte mij ook geen moeite om het te laten staan. Maar dit moet je gewoon écht niet eten. Sommige dingen zijn gevaarlijk maar waarschijnlijk niet direct rampzalig, zoals een wijntje of een sigaret (heb ik ook niet gedaan, ik wilde geen enkel risico nemen). Maar dingen als filet americain, daarvan is de kans dat er iets gebeurt heel klein, maar als het dan misgaat gaat het vaak goed mis en zijn de gevolgen zeer ernstig. Dit lijkt me dus typisch iets waarbij je geen enkel risico moet nemen.
Ik lees nu in dit topic dat je dus ook geen gerookte zalm mag en dat wist ik dus niet! Heb vorige week nog een broodje gerookte zalm gegeten in een restaurant. Zou het echt kwaad kunnen dat ene broodje? Ik heb geen idee, maar ik ga het niet nog een keertje eten dus! Verder ben ik heel strikt, alleen de zalm heb ik over het hoofd gezien (ik dacht juist: o vis, dat was goed!) En nu voel ik me een beetje heel erg dom...
Volgens mij mag je alleen geen voorverpakte vis die dus vacuüm ingepakt is! Ik moet zeggen dat ik het lastig vind in het begin om uit te zoeken wat je wel en niet mag...er staat zoveel op t lijstje! Ik dacht dus ook dat alle kruiden thee mocht.....maar blijkbaar geen groene? En eten jullie echt 2x per week vette vis of slikken jullie vis olie capsules.. Zo ff wat vragen op een rij! Haha
Behalve van gerookte zalm, houd ik niet zo van vis. Ik probeer het eens per week te eten. Maar red ik niet elke week. Ik slik ook niks extra's van visolie ofzo. Alleen foliumzuur slik ik extra tot nu toe. Ook bepaalde kruiden moet je voorzichtig mee wezen heb ik begrepen. Zoals kaneel. Maar dat geldt alleen als je van plan bent een heel potje naar binnen te gooien volgens mij. En ik vermoed zo dat de meesten van ons dat niet van plan zijn
Hier ook geen rauw vlees. Rauwe vis mag wel, maar dan moet het vers zijn en geen voorverpakt spul. Ik neem soms stiekem een klein slokje wijn van m'n man...gewoon even voor de smaak. Vaak heb ik er dan al weer genoeg van. Ik slik verder de multivitaminen van Davitamon voor zwangere/borstvoedende vrouwen. Zit alles in wat je nodig hebt.
Jahoor, gerookte zalm mag wel. Is zelfs gezond. Maar dan wel verse van de visboer en niet uit een vacuum verpakking. Het gaat namelijk om de manier van conserveren. Volgens mijn vk mag je niets eten dat vacuum verpakt is (geweest), dus ook geen kaas of vleeswaren uit een vacuum verpakking. Hierin KAN namelijk de listeria bacterie voorkomen en die is gevaarlijk. Als je het product verhit, mag je het trouwens weer WEL eten (bijv. door het avondeten). Een uitzondering is harde kaas (zoals Parmezan), zelfs als die van rauwe melk is gemaakt en vacuum is verpakt. Die mag je wel gewoon eten omdat de listeria bacterie niet kan overleven in harde kaas. En dan nu on topic: nee, zeker geen filet americain (of ander rauw vlees) voor mij. Ik ben vrij strikt in het opvolgen van de adviezen. Ik wil mezelf niets hoeven te verwijten ALS er iets mis zou gaan...
Listeria 2009 (Infectieziektebestrijding) doe er mee wat je wil, maar ik wil niet de moeder zijn van het ene kindje dat er wel aan overlijdt Listeria zit dus in vacuum verpakte vis en filet americain onder andere
Ik eet geen filet maar wel nog gewoon biefstuk. Die schroei ik even dicht in de pan en dan gaat die de oven in tot helemaal door gaar. Dus niks rood of roze meer. En ik zit geen schoenzool te kauwen Kijk er wel naar uit om weer saignant te eten na de bevalling maar tot nu toe bevalt het me zo ook wel. Eet het nu minder vaak maar af en toe 'moet' ik het toch wel hebben, ben nu eenmaal een vleeseter en kan me echt slap gaan voelen na een poos minder vlees of enkel wit vlees.
Nee, hier ook geen filet! Maar straks zit er in mn zhkkoffertje een stokbroodje of 2 met een bakje filet americain zodat ik me na de bevalling lekker misselijk kan eten en mocht ik t vergeten, dan gaat mn schoonmoeder op pad voor me!
dar sluit ik mebij an het zit alemaal tusssen de oren als je iets niet mag wil je het juist ik ben gestopt met roken (pakje per dag) drinken deed ik al niet en ja filet brie en biefstuk is lekker maar dat komt wel weer over 7 maand liefs
Brie uit de supermarkt mag je gewoon hebben hoor. In de super is die vaak van gepasteuriseerde melk, dus "legaal" voor zwangeren hahaha
Hoezeer ik het nu al mis... nee hoor de komende 28 wkn oid voor mij geen filet americain! Wil dat risico echt niet lopen..
Even een vraagje tussendoor... Ik hou er nog wel eens van om een bereklauw/berehap van de snackbar te eten. Ik zag dat het nog wel eens roze is en dan sla ik voor de zekerheid zo'n stukje maar even over. Maar... is dat vlees dan soms nog rauw voordat het in de frituur gaat? Of is het al wel voorgegaard en maakt het niet uit dat het dan wat roze is?
Bereklauw is normaal gesproken voorgegaard en roze van binnen omdat de buitenkant zo donker is (gezichtsbedrog). Voor de zekerheid gewoon even bij de frituur vragen of ze voorgegaarde gehaktballen daarvoor gebruiken.
geen filet...van de week wel heerlijk genoten van een broodje brie met komkommer nooit geweten dat ik de gepast versie gewoon mag hebben weten jullie of we dat philedelfia smeerspul mogen voor op brood??? leverpastei mag ook niet teveel van,....dat vond ik echt een gemis bij de eerste...at rustig 3 van die blikkies leeg....toen mocht het niet meer