filet american kan mij gestolen worden, maar de biefstuk en de rosbief En dan zie je natuurlijk net op de tv een heerlijke sandwich rosbief Ik eet het dus niet, gestopt met roken. En ook geen alcohol. We hebben wel een doos witte wijn uit Italië meegenomen Zodra kindje eruit is, is het broodjes rosbief, lekker mals stukje medium/raw biefstuk en een muscato di asti
Ik neem het niet maar mis het wel super erg vroeg at ik het bijna dagelijks ik vind het zo lekker. Net zoals carpaccio en sushi daar droom ik zelfs van. Dus het zit bij mij niet tussen de oren ik eet het gewoon te graag. Nog maar maximaal 17 weken tot ik het weer mag hebben
Ik at het bij m'n 3e zwangerschap stiekem vanaf een week of 25. Heel sneu, maar ik moest en zou het eten.
Ik sla wat betreft de filet ook ff een ronde over... Wist niet dat je gerookte zalm van de visboer wel mag eten, weer wat geleerd Je mag er ondertussen wel een notitie boek bij gaan houden
Ik denk daarbij dat je je eerder moet schamen als je rookt in je zwangerschap dan dat je een keer zondigd met (verse) filet. Maar goed zo denk ik daarover.
ja ik hoorde van mijn moeder dat ze eerder echt alles aten, en kaas van de kaasboer en rosbief en filet etc, toen was ws ook niet bekend dat het kwaad kon...
je mag verse sushi eten, maar je moet dan echt heel zeker weten dat ie dan ook echt vers is.. lastig.. ik zou het gewoon allemaal laten staan !!
Hier ook geen rauw vlees, vacuum verpakte vis, alcohol of sigaretten. Terwijl ik het allemaal heerlijk vind Ik zou het mezelf nooit vergeven als er daardoor iets mis gaat, dus nog even doorbijten...
Ik heb vrijdag heerlijke sushi gehad, bij een echte japanner voor je neus klaargemaakt. Alleen de tonijn sushi laten staan, want daar kan dan weer teveel kwik inzitten. Ik heb ook wel zin een broodje rosbief, maar echt missen, nee nog niet. En filet americain vind ik altijd al vies!
Ik eet geen filet, maar dat deed ik al niet dus dat scheelt! Wat ik wel mis is carpaccio, als ik ben bevallen wil ik echt snel een heerlijk broodje met carpaccio! Ik dacht dat ik ook geen Port Salut mocht, omdat het een Franse kaas is, maar las net op een andere site dat je dit wel gewoon mag eten. Goed dat ik het weet, dat vind ik echt heerlijk!
met zachte kaasjes is het simpel (in nl dan) als er tussen de ingredienten melk staat, en geen rauwe melk (of au lait cru) dan mag je het gewoon eten. Dus brie, camambert, roomkaas en alle andere, zolang het NIET van rauwe melk is gemaakt mag je het gewoon eten.
Ik ken dus wèl iemand die door toxoplasmosebesmetting haar kindje heeft verloren! Waarschijnlijk van (per ongeluk) onvoldoende gaar vlees. Bij de 20 wk echo bleek het kindje géén hersentjes te hebben en dus moest de zwangerschap afgebroken worden. Afschuwelijk... De kans dat je besmet raakt is heel klein, hoe vaak wordt er bijv nou iemand ziek van biefstuk? Veel mensen die al lang katten hebben, hebben bovendien al lang een keer toxoplasmose gehad en waarschijnlijk antistoffen. Maar dat risico néém je toch niet?! Bovendien, volwassenen merken weinig van een besmetting, wat hoofdpijn of grieperig gevoel. Je merkt het dus niet op tijd! Maar je bent wel je kindje kwijt, en dan kun je het jezelf toch nooit vergeven als je willens en wetens filet of onvoldoende doorbakken vlees hebt gegeten? Later in de zwangerschap hoeft het kindje niet per sé te overlijden, maar kan het bijv wel ernstige staar hebben of blind zijn. Ook geen goed plan dus. Gewoon niet doen.
Gerookte zalm van de visboer mag je NIET eten, tenzij je absoluut zeker weet dat hij het zelf heeft gerookt. Bij de meeste visboeren komt het namelijk evengoed uit een vacuüm verpakking...
ik eet geen filet meer! dat kostte me in het begin erg veel moeite, de eerste paar weken stond ik verlekkerd bij de supermarkt, nu denk ik er niet meer zo aan! desalniettemin verheug ik me wel een broodje filet americain met uitjes na de bevalling..
@ gerookte zalm, ik eet het gewoon.. maar ik 'bak' het wel eerst in de magnetron. Ik vind het dan nog steeds lekker smaken en volgens de gyn en de vk mag het dan gewoon hoor!
Appels en peren naar mijn idee, je moet het gewoon allebei echt niet doen. Zoals gezegd kan één keer zondigen met filet echt grote gevolgen hebben. De kans is klein, maar als het mis gaat gaat het goed mis.
Tijdens mijn zwangerschappen heb ik een enkele keer een toastje met zeer verse filet americain gegeten. De risico's zijn zeer klein. Het risico van die enkele keer wilde ik wel nemen (afweging) maar uit mijn dagelijkse patroon heb ik het gelaten. Daarnaast at ik absoluut geen rauw melkse kaas, dronk ik geen alcohol maar heb wel heeeeeerlijk verse sushi gegeten! MMMMMH.. geweldig. En die paar hapjes tonijn heb ik ook gewoon genomen dan.. van die paar gram kom je echt niet om van kwik! Je kunt trouwens best een keer tonijn eten. Het wordt afgeraden hiervan teveel te eten. Oja, en rauwe zalm van de visboer heb ik wel gegeten. Ook hier van zijn de risico's bijna verwaarloosbaar klein. De kans dat je geraakt wordt door de bliksem is groter. Ik heb ook besloten om maar niet de hele zwangerschap binnen te blijven.. oja, de kans op een ongeluk thuis is het grootst... jeetje, eigenlijk kan je het ook nooit goed doen he? Gewoon blijven nadenken enne.. niet roken / niet drinken / geen drugs!!! JUST SAY NO!