Mensen hebben het zwaarder met mijn zwangerschap dan ik :D

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Luuz, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Moet even wat kwijt hoor.. begin het nu aardig zat te worden..

Ik werk in de horeca (bediening) en aangezien het vakantie is is het best druk.. Ik werk de ene week 3 dagen, de andere week 4 dagen.. (4e dag is mn man gewoon thuis dus hoeft Lenn niet naar de opvang)..
    Maar oooh wat heeft iedereen het toch druk met mijn zwangerschap en wat weet iedereen het toch geweldig goed..

Even een paar voorbeelden:
    'Goh meid, wat moet jij het zwaar hebben op zo'n drukke dag als vandaag'
    Uh huh? Hoezo? Was ook vreselijk druk hoor, daar niet van..
    Ik: 'Nee hoor, heerlijk juist'
    zij: 'Maar je bent zwanger, dat is hartstikke zwaar om dan in de horeca te werken.'
    Uh..... Nee hoor.. Nouja, nog niet.. Kan nog komen natuurlijk..
    Ik: 'Nee hoor, ik heb nergens last van.'
    Tot overmaat van ramp zegt ze: 'Daar mag je best eerlijk over zijn hoor, ik begrijp het wel.'
    AAAAHHH Ik heb NERGENS last van!!!

Nog één vanmiddag
    Een stel betaalde met een briefje van 50 euro en moest iets van 40 terug krijgen.. Maar ik had geen briefjes van 20 euro meer, dus ik zeg tegen ze dat ik even wisselgeld ga halen (loop met een portomonee de hele dag)
    zegt die man: Ik loop wel mee, jij bent zwanger..
    Nou die logica snap ik niet.. Heb gezegd dat ik het gewoon ophaal, dat dat geen probleem is..

Volgens vele mensen heb ik het drukker dan mijn collega's i.v.m. mijn zwangerschap.. *Ik heb het echt niet drukker hoor, iedereen werkt zo hard als ie kan* Ik moet het toch wel enorm zwaar hebben als het druk is.. *Niet dus* Hoe lang ik nog van plan ben om te blijven werken, want mensen vragen zich af of ik het wel red tot mijn verlof.. Tja, zwanger zijn in de horeca is toch wel errug zwaar..

Ik ben het zo ontzettend zat.. Ik heb echt nergens last van.. Er wordt goed op me gelet.. Lichamelijk fiets ik zonder problemen de zwangerschap door.. Misschien is mijn conditie wat achteruit is gegaan, maar ik merk daar zelf weinig van.. Ik heb het sneller warm, maar ook daar heb ik weinig last van.. Ik werk nog net zo hard als voor de zwangerschap evenals mijn collega's.. Zij hoeven er niet harder door te werken ofzo..

Mijn baas zei vanmiddag al om de volgende keer te zeggen dat ik het idd retezwaar heb op het werk en dat ik maar gauw de ziektewet in moet.. Kijken wat ze dan zeggen, maar ja, erg klantvriendelijk is dat dan ook weer niet.. Maar oh wat zou ik balen als dit de komende 13 weken ook zo gaat tot aan mijn verlof:(

2. schorpioentje80

22 apr 2010
    50
    0
    0
    fulltime moeder
    Drenthe
    ik herken het ook heb zelf tot 36weken gewerkt nergens last van gehad gelukkig hilden ze rekening met mij omdat ik in een winkeltje werkte
    alleen werd beetje moe van doe je het wel rustig aan kun je het allemaal nog wel aan weet je zeker niet dat je eerder met verlof wil dat zulke dingen
    trek je het niet te veel aan heb ik ook niet gedaan

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb juist het tegenovergestelde: overal last van, maar op het werk steken ze hun kop in het zand...

Geen van beide is leuk.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oooh lijkt me ook vreselijk.. Als ze nou wat meer aannemen van de zwangere word het een stuk makkelijker;)

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Mijn zwangerschap verloopt eigenlijk ook op rolletjes. Werk in het onderwijs. En heel lief bedoeld hoor, maar mag van sommigen dingen niet doen "want jij bent zwanger". Laat het eigenlijk over me heen komen, maar herken het dus wel!

6. Chai

Chai Niet meer actief

Ik maakte zelf nog reizen van 2uur heen en terug toen ik 39 weken zwanger was en was in topconditie.
    Soms vroegen mensen dan hoever ik was en dan keken ze mij met grote ogen aan omdat ik nog zo soepel in de ronte liep.
    En ja mensen bieden je de gekste dingen aan als je zwanger bent, zeker mijn familie wou me echt alles uit handen nemen.
    Ach ik vond het altijd wel lief, voel jeje wel speciaal door.
    Maar ik deed alles ook lekker zelf hoor, lekker eigenwijs.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Sommige dingen mag ik van mijn baas (en collega's) niet meer doen.. Stiekem baal ik daar wel van omdat ik het idee heb dat het dan zoveel sneller gaat:) Maar is begrijpelijk dat het niet mag..
    Op woensdag (zo ook vandaag) krijgen we een flinke bestelling binnen.. De keuken is boven dus alles gaat via een kleine ligt dus naar boven.. Ik mag alleen de bon nakijken, niks in de lift zitten.. Maar dan ook echt helemaal niks! Nog geen bakje mosterd:(

Bijvullen van de dranken mag ik ook niet meer doen.. Wel de lijst maken en spul klaarzetten zodat het de koeling in kan.. Mijn collega moet het dan naar boven brengen en dan kan ik het in de koeling zetten.. maar het schiet dan gewoon niet op.. Ik til het niet hoor.. Wil het graag, maar zitten flinke zware spullen bij dus ik ben niet gek en neem zeker het risico niet..

maar als ik dan zulk commentaar krijg van gasten en bekenden, dan baal ik.. Ik wil zo veel en ik mag het niet (nogmaals: Is logisch)
    maar ze geloven me gewoon niet..

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha dat deed ik bij de eerste ook.. Op vrijdagmiddag waren we nog op m'n werk nadat we de laatste prulletjes hadden gekocht.. 's nachts waren de weeën begonnen en zaterdagmorgen 7.10 uur ben ik bevallen..
    Maar oooh hoe vaak ik die dag niet heb gehoord dat ik naar huis moest gaan want wat nou als de bevalling zou beginnen..

Nou, dan gaan we gewoon naar huis/ziekenhuis.. Vond het heerlijk om op het laatste moment nog overal heen te kunnen..

9. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    ow wat herkenbaar.
    ik werk op de broodafdeling in een supermarkt.
    en kreeg vanaf 7 weken al je mag niet tillen niet in de vriezer niks.
    want ik ben zwanger aaaarrrrggggh nu werk ik de laatste 2 weken halve dagen ivm harde buiken.
    gelukkig hoe ik alleen volgende week nog en dan is het klaar.
    maar word ook gek van alle zeurende mensen.
    en niet alleen op werk maar ook gewoon vrienden enz.

gr sabrina

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Heuh wat maf!!! Hier juist het tegenover gestelde!! En dat terwijl ik wel al heel lang veel pijn heb;). Iedereen lijkt juist te verwachten of het normaal te vinden dat ik gewoon alles nog doe! Zelfs een hele verbouwing;). Er zijn nu pas een paar mensen die zeggen dat ik rustiger aan moet gaan doen. Maar m'n familie zijn ook echt van die mensen die nooit stoppen;).

11. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Wat fijn dat jullie zo door de zwangerschap heen fietsen! Zelf heb ik ook weinig klachten, hoewel ik best snel moe ben mijn gehele zwangerschap. Hier heb ik op mijn werk (fulltime leerkracht basisonderwijs) best veel last van gehad. Ik kon niet meer zo hard werken als ik gewend was. Toch bleef ik het betuttelende ook haten. Nu begrijp ik wel waar het vandaan komt, want mijn lijf wordt zwaarder en mijn dagen alleen maar korter. Ik hoop dat ze er op mijn werk na de vakantie wel weer zoveel begrip voor willen tonen, want nu wordt het toch wel echt zwaar!

12. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Tja... betuttelend... Ik weet het niet. Ik denk dat veel mensen het juist goed/aardig bedoelen. Ik vind het eigenlijk wel logisch dat mensen rekening met je houden, je draagt tenslotte toch iets heel bijzonders bij je.

13. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Op mijn werk houden ze er niet echt rekening mee (werk in de zorg) Gister stond ik nog te wiebelen op een trapje. De fysio heeft gezegt dat ik ook niet mag blijven werken tot de 34 weken. Dus ik wacht het maar af zie wel wanneer ik moet stoppen. Maar ik snap het wel dat als je je goed voelt dat je dan het betuttelende niet fijn vind.

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat mijn collega's rekening houden met het feit dat zwaar tillen niet mag is prima en ook goed..

maar het 'commentaar' wordt geleverd door mensen die op het terras zitten koffie te drinken.. Die mij dus niet kennen.. Wildvreemden die er meteen vanuit gaan dat het allemaal zwaar en moeilijk is.. En daar baal ik dus van.. Vandaag stond ik lekker een dagje binnen dus weinig commentaar gehad, maar heb nu al zin in maandag:)

15. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Het kan ook anders. Doordat ze er bij mij op het werk absoluut geen rekening mee hielden, ben ik op ziekteverlof gegaan. Normaal gezien ben ik niet zo, maar ik begon me ook psychisch minder goed te voelen.

Nu weet ik sinds gisteren dat ik waarschijnlijk niet meer terug hoef te beginnen. En zoek maar eens ander werk terwijl je zwanger bent. Plus nu weet ik niet goed hoe we het moeten doen, ons kindje is ingeschreven bij een crèche. Maar als je niet werkt, doe je 't kind toch echt niet even naar daar...

Maar goed, dat is mijn verhaal. Ik kan me ook voorstellen dat het omgekeerd ook niet leuk is...

16. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Nou ik neem het er maar van hoor. Als mensen iets extra voor me willen doen omdat ik zwager bent, zie ik de lieve bedoeling erachter. Dit wordt wel mijn laatste zwangerschap en ga er dan alles eruit halen ook :D:D:D;):p
    Maar ik begrijp de reacties van mijn mede zwangeren hoor. Goh, die hormonen van mij GIEREN ook door mijn lijf. Zo ben ik mello, niets aan de hand, en dan ineens:$:$:$ Erg me overal aan, kan zoo uitvallen, evt huilen. Wordt er zelf moe van. Is niet hoe mijn pet hangt. Dus nu voel ik me zo (lees het eerste zin) maar evenlater zie ik het anders in:)
    Ik wens jullie allemaal veel sterkte en een hele fijne zwangerschap. Probeer van alles te genieten. Straks is het voorbij en verlang je er weer naar (ik tenminste wel;))

Deel Deze Pagina