Hallo allemaal, Gisteren heeft de hypotheekadviseur de aanvraag voor een nieuwe hypotheek verstuurd. Hoelang duurt het normaal gesproken/ duurde het bij jullie voordat er een terugkoppeling komt?
Als alles juist was aangeleverd duurde het bij het bedrijf waar ik stage liep gemiddeld 2 tot 5 werkdagen.
Wij kregen na een week de offerte, toen we die hadden ondertekend en terug hadden gestuurd met de ontbrekende documenten duurde het nog een keer twee weken (dat was eind 2012). Mijn zusje heeft onlangs een hypotheek afgesloten en bij hen duurde het ook ongeveer twee weken.
Wij krijgen morgen de sleutel van ons huis, hypotheekofferte is 2-1 opgestuurd naar de bank..... 23-1 is hij pas goedgekeurd!! Ons onder voorbehoud van financiën hebben we moeten verlengenwant die liep t/m 17-1. De banken zijn momenteel erg druk doordat een hoop mensen in december nog een hypotheek hebben aangevraagd ivm verscherpen regels. Ze kijken momenteel naar wat je overdrachtsdatum is en aan de hand daarvan selecteren ze wie als eerste na gekeken moet.
Goh, de wachtperiodes hierboven vind ik erg meevallen. Dat is wel eens anders geweest, tot 8 weken aan toe! Wij hebben net ons huis verkocht. De mensen die het kopen hebben eigen geld. Maar nu duurt het dus evengoed 10 werkdagen voordat onze hypotheekverstrekker een opgaaf doet naar de notaris voor het resterende hypotheekbedrag (met dagrente e.d.). Met als gevolg dat we nog steeds 3 weken na het tekenen pas bij de notaris zitten.