ze wil geen warm eten meer!

Discussie in 'Voeding' gestart door pluys, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik word er nu helemaal simpel van!! Anoeska is nooit een goede warm eter geweest, maar nu krijg ik er helemaal niks meer in!
    Ze is wel vorige week ziek geweest (keelontsteking) maar daarvoor at ze ook al bijna tot geen warm eten! Brood vind ze erg lekker, en de papfles gaat ook goed. Fruit ook meestal geen probleem. Maar warme hap, no way!

Dwingen heeft geen zin, ze spuugt het gewoon weer uit (en wil ook geen eetprobleem creeren).
    Weet iemand misschien hoe je dit het beste kan aanpakken?

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Heel herkenbaar. Hier ook een slechte eter. Toevallig ook keelontsteking nu.

Misschien de warme hap wat lauwer geven? Misschien doet warm nog wat zeer aan de keel?

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.287
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier ook een zoontje die eigenijk ook altijd een slechte warme eter is geweest. Soms ging het weken goed en dan opeens wilde hij geen warm eten meer. Sinds 1 week wil hij helemaal geen warm eten meer, zelfs niet 1 hapje proberen. Hij schud dan nee en dan is het afgelopen. Gisteren iets gekookt (bloemkool, aardappel en een sausijsje) waarvan ik zeker weet dan hij dit een paar weken geleden met smaak heeft gegeten maar helaas heeft hij niks gegeten.

Zo frustrerend is dat. Ik snap dus precies hoe jij je voelt en bij mij zijn ook alle tips en adviezen welkom. Alleen denk ik dat onze kindjes nu eenmaal zo zijn en dat we dat zullen moeten accepteren en er geen probleem van moeten maken. Hoe moeilijk dat soms ook is.

Veel liefs
    Nataly

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien zou je warm eten op een broodje kunnen geven aangezien ze brood wel lekker vind?
    En dan af en toe een hapje tussendoor van wamr eten geven als ze haar mondje leeg heeft van haar broodje warm eten?

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    En anders twee keer fruit?

6. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    dank je wel voor de reacties!

het eten wat ik geef is altijd al lauw, dus helaas ligt het er niet aan dat het te warm is.

Ja het is heel frustrerend dat ze zo slecht eet.
    De warme hap op een boterham ga ik maar eens proberen, misschien dat dat helpt.

Heb idd ook eten gemaakt die ze eerst wel at, maar ho maar geen hap naar binnen te krijgen!

Ben wel blij om te lezen dat meer moeders hier last van hebben!

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Mijn zoontje was altijd een super goede eter, at alles, groenten, aardappels, maakte niet uit. Maar een maand geleen heeft hij er de brui aan gegeven. Ik snap er geen bal van, hij eet alleen nog het vlees. Heel af en toe wat pasta. We hebben alles geprobeerd, maar ik krijg het er niet in. Ik heb het idee dat streng zijn averechts werkt. Ze afleiden kan soms wat helpen, of het eten grappig maken. Een keer at hij alles op omdat hij net chinese eetstokjes van zijn tante had gekregen, dat vond hij machtig mooi! Ik heb hier wat uitgebreider over geschreven op mijn blog, zie K-meel: Hongerstaking

Overigens heeft een viendin van mij, wiens kindje echt heel slecht eet, van de kinderarts te horen gekregen dat kinderen prima groot worden op fruit, brood en melk. Ik zou blijven proberen, maar niet teveel zorgen maken...

8. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    fijn om te lezen wat die arts heeft gezegt!

Ik probeer het van me af te zetten, maar vooral door mensen in je omgeving word je onzeker gemaakt!

Deel Deze Pagina