naar de gynaecoloog of even wachten?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Gaelle, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gaelle

Gaelle Nieuw lid

11 okt 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nu ongeveer 5 en een halve week zwanger. Tot nu toe is de zwangerschap goed verlopen, maar ik heb wel veel last gehad van harde buiken, vooral na een inspanning (mijn dochter optillen, me bukken...) Een week geleden had ik wat last van bruin bloedverlies. Gisteren echter heb ik opeens veel helderrood bloed alsook wat klonters verloren, en ook vandaag is er bloedverlies. Ik heb geen buikpijn of krampen.
    Wat kan ik nu doen? Moet ik meteen naar de gynaecoloog of kan ik best nog een weekje wachten (is het niet zo dat je pas een kloppend hartje kan zien vanaf week 6 op de echo?)?

Alvast bedankt,

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Gaelle,

het heeft inderdaad nog geen zin om nu met een echo te laten kijekn; je krijgt er vaak meer onduidelijkheid van dan duidelijkeheid omdat wat jij hebt op het moment heel goed bij de zwangerschap kan passen, maar dat weet je nog niet zeker, ook niet met een echo. Het beste kun je wachten met de afspraak tot je een week of 7 zwanger bent. Misschien moet je de afspraak maar wel alvast plannen.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina