Hoe vaak/hoeveel mag je hier van eten per dag? Dit vraag ik me zo af omdat het natuurlijk wel rauw vlees is en nee ik ben niet zwanger
Hier misschien een interessante aflevering over Filet Americain.. Sindsdien heb ik er niet zo'n zin meer in Keuringsdienst van Waarde - Filet Americain Denk dat het veel vragen beantwoord..
ik vind de filet americain uit de supermarkt dus echt niet meer zo lekker. is tegenwoordig ook gewoon een week houdbaar door alle troep die erin zit. mn man vind het wel lekker, ik pak hooguit 1 snee per 2 weken als al het andere op is de echte filet van de slager vind ik wel lekker. die je echt met 1 dag moet opeten zeg maar. alleen kom ik verder nooit bij een slager dus om dan alleen filet te halen doe ik niet. maar op je vraag terug te komen. ik zou 1 bakje per week doen. niet meer
Vind het wel lekker maar eet het eigenlijk nooit. Omdat ik altijd bang ben dat ik er ( wormen en zo van kan krijgen) dus eet ik het liever niet. Vroeger at ik het zonder problemen maar als je weet dat je eigenlijk rauw vlees eet. Dan ja kan je een bepaald risico lopen. En nee hoeft voor mij niet meer zo nodig.
Wij eten het hier alleen op een toastje of stokbroodje. Eigenlijk alleen als we visite hebben op een zaterdag avond of zo, en met een verjaardag maar ook niet altijd...
Rood (rauw) en bewerkt vlees is niet zo gezond en verhoogd zelfs het risico op darmkanker, dus ik zou dat echt hooguit 1 x per week eten en niet 2 keer per dag
Heerlijk kijk er nu al naaruit. Hier 2 bakjes per week normaal. Maar alleen de verse van de slager erg lekker.
Erg he... Ik heb er ook veel meer zin in omdat het niet mag :x. Maar over rauw vlees, nooit gehoord dat je de consumptie moet beperken vanwege het hogere risico op kanker. Wel is onderzocht dat te veel rood vlees slecht voor je is maar dat slaat dus niet op het rauw zijn maar op de soort, dus rund, lam etc. Ook ben ik het eens met de opmerkingen over alle troep die er in zaken als filet gestopt wordt, dat zal vast wel slecht voor je zijn. Verder moet je met rauw vlees en vis wel goed letten op de versheid natuurlijk maar dat spreekt voor zich.
whahaha dit topic maakt me stiekem aan het lachen! Alle zwangere vrouwen lezen filet americain en zitten af te tellen tot het weer mag.. Including me! maaree tsja, iedere dag zou ik 't niet eten, dat lijkt me niet lekker, hier meestal 1 bakje per week, zondagochtend op vers afgebakken pistoletjes.. Tegenwoordig eet manlief het dus alleen, en zit ik beteuterd te kijken haha. dus gewoon 1 bakje in de week ofzo moet best kunnen hoor
Nou inderdaad. Ik heb momenteel continue zijn in gilet american en bier. Ik drink nooit bier en nu sta ik boven ieder flesje eerst 10 minuten te snuiven. Heerlijk die geur.
Ik ben inmiddels ook aan het aftellen, lijkt me zo lekker weer een broodje filet americain. Nog 'even' wachten. Van de verloskundige moest ik de website van het voedingscentrum lezen. Eten en drinken tijdens de zwangerschap | Voedingscentrum Daar staat dat als filet americain (en nog wat andere dingen) minimaal 2 dagen is ingevroren op minimaal -12, dat het wel mag. Had ik nog nooit gehoord, dacht echt dat het helemaal niet mocht. Maar goed, liever 9 maanden niet, dan dat je net een besmet bakje hebt.
Ik sluit me aan bij alle zwangeren in dit topic Wij eten het niet vaak, alleen als we visite krijgen kopen we het voor op de toastjes, en dan het weekend erna eten we het bij het ontbijt op een hard broodje Maar bij ons blijft het dus bij hooguit 1 bakje per maand. Maar ik denk dat een bakje per week geen kwaad kan hoor. Maar da's mijn gevoel, is verder nergens op gebaseerd haha.