Filet American mag het als je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 25 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi ik weet niet of hier al een topic over is geweest maar ik houd heel veel van filet American op mijn brood nu hoor ik dat je dta nioet mag eten klopt dit? bedankt jennie72

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nee geen rauw vlees!

3. Niet meer actief

niet doen! \erg verboden om rauw vlees te eten

ook geen rosbief biefstukjes etc etc etc

groetjes baby blues

4. Niet meer actief

Oeps :oops: :oops: sorry zit er nu net 1 te eten wat ben ik toch dom :oops: bedankt he ga gelijk andere boterhammen klaar maken!
    jennie72

5. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Oh nee....
    Kijk ajb uit met rauw vlees.
    Hier kunnen eitjes in zitten die toxoplamose kunnen veroorzaken.

Liefs
    hillegonda

6. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Klopt, je mag inderdaad geen filet american meer eten, omdat het rauw vlees is, daar kan nml Toxoplasmose in voorkomen en dat is heel erg schadelijk voor de baby.

7. Niet meer actief

misschien heb je hier iets aan

dit mag je niet eten/drinken

Rauwe melk
    Rauw vlees zoals tartaar; halfdoorbakken biefstuk
    Rauw vleeswaar zoals filet american; ossenworst; rosbief; fricandeau
    Rauwe kip(pevlees)
    Rauwe vis
    Rauwe schaal- of schelpdieren
    Kaas van rauwe melk zoals brie; camembert; roquefort
    Onverpakte kaas waarvan je niet weet of het van rauwe melk is gemaakt
    Lever (veel vitamine A, welke schadelijk is voor het ongeboren kind)
    Eet de volgende producten met mate:

Leverproducten zoals paté; leverpastei; leverworst. Niet meer dan 15 à 20 gram er dag. Hierin zit veel vitamine A. Teveel vitamine A is schadelijk voor het ongeboren kind.
    Rookworst, rookvlees, rauwe ham, omdat hier veel zout in zit wat de bloeddruk verhoogt.
    Drop. In drop zit glycerinezuur waardoor je bloeddruk kan gaan stijgen.
    Zout en zoutproducten, zoals kant-en-klare sausen en soepen, aroma’s, omdat zout de bloeddruk verhoogt.

groetjes baby blues

8. Niet meer actief

Nou ga ik me nog meer schamen. Wat dom van mij heb vanmorgen ook 2 boterhammen er mee gegeten. Ik dacht dat toxomaplose alleen bij katten voorkomt? bedankt groeten jennie72 wat houd die ziekte okal weer in?

9. Niet meer actief

klopt wel een beetje wat betreft met katten..... het is ook beter om geen kattenbakken te verschonen als je zwanger bent omdat in de ontlasting van katten ook die bacterie zit.

als het niet anders kan dan doen met handschoenen aan en goed handen wassen na die tijd

groetjes baby blues

10. Niet meer actief

google maar ff op toxoplasmose

weet je"bijna"alles van de bacterie

groetjes baby blues

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als je eenmaal toxoplasmose gehad hebt kan het geen kwaad meer, maar meestal weet je dit zelf niet, of je moet je laten testen erop.

Je kan het ook krijgen als je de kattenbak verschoont, dus niet doen nu en aan je partner overlaten ;)

http://www.infectieziekten.info/bestand ... otocol.pdf

12. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hier is laatst ook al een topic over geweest. Voor de file verslaafden onder ons: vegetarische filet american schijnt ook erg lekker te zijn... misschien is dit een idee?!

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dan zou ik er nog mee uitkijken, want in rauwe producten kunnen eerder bacterien voorkomen. En een voedselvergiftiging als je zwanger bent lijkt me niet fijn.

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    in rauwe producten kan de listeria bacterie zitten, deze bacterie kan ernstige afwijkingen bij het ongeboren kind veroorzaken.
    als je denkt dat je hebt gehoord dat iets niet gegeten mag worden, snap ik eerlijk gezegd niet dat je dat niet eerst even uitzoekt.

15. Niet meer actief

Noura sorry hoor maar het was maar vraag vind jou reactie ook niet zo fijn een beetje fel uit de hoek komen. Dit is mijn eerste zwangerschap kan ook niet alles weten maar als je al geen vraag meer kunt stellen dan houd het ook voor mij op,. ik vind het een rare rectie van je sorry hoor

16. Niet meer actief

Noura anders regageer je toch niet simpel

17. Niet meer actief

18. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik vind het best verontrustend dat er nog steeds vrouwen zijn die dit niet schijnen te weten, misschien toch meer bekendheid er aan geven, bijv reklamespotje een keer ofzo, je HOEFT er niks aan op te lopen maar zo wel dan kan het ernstige gevolgen hebben voor je baby...
    En waarom is Noura fel? Ze kan dat toch gewoon best zeggen :(
    Of ik ben nu zeker ook fel :p

19. Niet meer actief

Maisy sorry hoor kan niets zeggen het was maar een vraag meer niet. Pardon hoor stop er mee.
    :(

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    he Jennie, voel je toch niet zo aangesproken ;)
    Jij kan ook behoorlijk fel reageren.. laten we het maar bij beide op hormonen gooien :D

groetjes

Deel Deze Pagina