Filet American

Discussion in 'Gezondheid' started by ukkie2007, Aug 20, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukkie2007

ukkie2007 Lid

Jul 26, 2006
    55
    0
    0
    zo stom stom stom....!!!
    heb net onbewust een klein toostje met filet op...!!! :(
    Is dat heel erg...??
    Had het namelijk helemaal niet door tot iemand zei.. he dat mag jij toch helemaal niet...

:oops: :( :(

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Denk niet dat 1 toastje kwaad kan hoor. Hopelijk had je hem met smaak op...want nu wel weer wachten tot na de bevalling he ;)

Kwebbel

3. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Uhm, ik heb in me zwangerschap ook wel eens filet american gegeten en ook wel eens een lekker biefstukje med. gebakken. me kindje is helemaal mooi niks misvormd op de wereld gekomen hoor :rolleyes: Het schijnt ook dat het heel weinig voor komt...

4. ukkie2007

ukkie2007 Lid

Jul 26, 2006
    55
    0
    0
    oow ok gelukkig haha....
    was al bang....
    nou ik vind het ook een beetje onzin allemaal...
    als je echt moet houden aan alle dingen wat NIET mag dan mag je alleen water en droge boterham zowat....

nou ik blijf toch maar van de dingen af zoals filet en biefstuk...

bedankt meiden

5. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Als het een keertje gebeurd kan het echt geen kwaad hoor, de kans dat je er iets van oploopt is heel klein, maar is er wel, dus voortaan gewoon laten staan!!! Dat geldt ook voor de andere dingen die je beter even niet kan eten of drinken! Vind sommige dingen ook idd een beetje ver gaan hoor, maar roodvlees (rauwvlees) is toch wel één van de dingen waar je wel echt voorzichtig mee moet zijn hoor!!!

6. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik vraag me toch echt af hoe ze het dan vroeger deden. Mijn moeder at toen ze zwanger was van mij gewoon 1 keer in de maand biefstuk en file american en ook bij me zusje. Wij hebben hier niets aan over gehouden. Ook ik eet wel eens file american ( pas 2x) maar ben toch wel stiekum voorzichtig haha want je zou maar ineens bij die zoveel procent horen.

7. ukkie2007

ukkie2007 Lid

Jul 26, 2006
    55
    0
    0
    daarom... bedoel mijn moeder heeft vroeger ook alles gegeten toen ze van mij zwanger was...
    vroeger had je die dingen allemaal niet..
    maar goed rood vlees eet ik gewoon niet....
    mis ik ook niet echt... gelukkig

8. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    kep zelf ook wel eens filet gegeten...
    geloof bij 4 maanden..
    me mannetje had stokbrood en filet american gekocht... speciaal om me te verassen...
    hij wist niet dat het niet mocht...
    dus heb het gezegt en toch wel opgegeten en heeeel erg bedankt :D
    vond het zo lieff.... was speciaal voor mij sochtends opgestaan om naar de bakkerij te gaan!!

:) kon het niet laten...
    en alles is nog perfect met de kleine:D

9. labmuisje

labmuisje Actief lid

Apr 19, 2006
    245
    0
    0
    Het gevaar bij rauwe dingen zoals rauw vlees en vis is dat er een bacterie ik kan zitten die voor jouw een flinke diaree kan veroorzaken maar dodelijk is voor je baby dan. Weet niet zo precies op het moment hoe die bacterie heet maar het is een degelijk gevaar. Jij bent gewoon wat kwetsbaarder (je darmen tenminste door de hormonen) maar voor je baby die totaal geen weerstand heeft kan het dodelijk zijn. Dus waarom risico lopen als het vermeden kan worden.
    Als er wat zou gebeuren en je weet dat je het wist en het kon voorkomen worden dan vergeef het je jezelf nooit meer.

Groetjes labmuisje

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Sja, niet alles is besmet, maar dat weet je niet van tevoren. Doe het nou gewoon niet. Mijn vriend heeft zaterdag filet american op. De volgende dat dus echt goed ziek he. En verder heeft hij niks op waar hij ziek van geworden kan zijn. Kun je het je voorstellen, als ik het op had?? Het kwam vers uit de winkel, die dag gekocht en meteen thuis in de koelkast gezet.

11. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Brrr Daphne, gelukkig heb jij niets gegeten!!!

12. Schapie

Schapie Lid

Aug 19, 2006
    7
    0
    0
    Eigenlijk is er één belangrijke stelregel: vermijdt alle rauwe en halfrauwe producten. In rauwe voedingsmiddelen komt de listeria bacterie voor. Deze bacterie veroorzaakt een bijzondere vorm van voedselvergiftiging. Als je gezond bent dan zal je geen tot weinig last hebben van deze bacterie. Echter, voor jouw ongeboren kind en voor pasgeboren kinderen kan deze bacterie schadelijk zijn.

Jouw ongeboren baby kan via jou besmet raken met deze bacterie. Een dergelijke besmetting kan tot een miskraam leiden. De listeria bacterie is een hardnekkig bacterie. Zelfs in de ijskast vermeerdert de bacterie zich snel en ook de diepvriezer kan de bacterie niet klein krijgen.

Extra voorzichtig zijn met (half-)rauwe producten tijdens jouw zwangerschap is daarom verstandig. De grootste besmettingsbron zijn zachte buitenlandse kazen, omdat die van rauwe melk zijn gemaakt. Daarnaast is de infectieziekte toxoplasmose tijdens de zwangerschap niet geheel ongevaarlijk.

De ziekte wordt veroorzaakt door een parasiet die in de uitwerpselen van katten voorkomt. Deze parasiet kan ook toevallig voorkomen in vlees. Normaal gesproken vormt deze parasiet geheel geen bedreiging voor ons. Maar voor jouw ongeboren kind kan het gevaarlijk zijn. Ditzelfde geldt voor de worminfectie bij katten en honden. Zorg daarom voor een goede ontworming van hond en kat. Tijdens, maar ook na je zwangerschap!

Vooral tijdens de eerste drie maanden van je zwangerschap loop je een risico. Zolang je gewoon vlees door en door verhit, hoef je niet bang te zijn. (Half-)rauwe vleeswaren of vlees kan je beter vermijden.

13. ukkie2007

ukkie2007 Lid

Jul 26, 2006
    55
    0
    0
    zo das een goe dverhaaltje schapie...
    amen... :)
    dnakje wel meid...
    ik ga die dingen inderdaad vermijden..
    en filet niet meer voor mij..
    t is dat ik het te laat door had...
    maar ik zal me er aan houden..
    deed ik al op dit na hahaha

nog maals tnxs meis

14. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Hoi hoi!

Ik ben NOG niet zwanger (heb wel wat kwaaltjes, maar miniem). Ik kan over een paar dagen testen.

Nu heb ik een klein probleempje...
    Mijn vriend weet dat ik helemaal verzot ben op Filet Americain en heeft dus vandaag met de boodschappen een bakje meegenomen. Hij lust het absoluut niet, dus ik ben de aangewezen persoon om dat bakje in mijn eentje soldaat te maken.... maar ik durf het nu eigenlijk niet.
    OK, 1 toastje of boterhammetje is niet erg (als ik misschien toch zwanger zou zijn) maar een heel bakje binnen de houdbaarheidsdatum? Ik denk niet dat dat verstandig is.. wel??

15. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    @Realtjuh. Misschien moet je even teruglezen. Het gaat niet om de hoeveelheid die je eet (zoals bij drop, cafeine), maar of er een bacterie in zit!!!

16. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik persoonlijk zou het gewoon lekker eten!!! Ik ben pas op gaan letten met eten en drinken toen ik zeker wist dat ik zwanger was en ook pas dan, kan het eventueel voor je kindje kwaad, dat heeft moeder natuur goed geregeld toch! Ik zou er nog even lekker van genieten hoor, voordat het straks 9 maanden inhouden is!!!

17. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Ok dank je.. ik ga lekker genieten dan.

Ik las ook net ergens dat in de eerste weken (kweet ff niet hoeveel) de baby nog niet met mij 'in verbinding' staat, dus dat dat dan niet uitmaakt... of heb ik dat nou verkeerd begrepen?

18. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Dat klopt, maar je moet doen wat je zelf denkt dat, dat het beste is, ik ben er gewoon mee doorgegaan, maar andere stoppen idd zodra ze proberen zwanger te raken, maar ja dat kan nog wel ff duren, het hoeft natuurlijk niet gelijk raak te zijn!!!

19. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    En vroegah gingen er dan ook veel meer kindjes dood tijdens de zwangerschap of geboorte :rolleyes:

Tja, liever je kindje risico laten lopen dan je mannetje teleurstellen...

Ik blijf het niet snappen dat mensen risico's blìjven nemen met producten waarvan BEWEZEN is dat het zo'n groot gevaar met zich meebrengt voor het kindje in je buik. Deze risico's zijn NIET verzonnen, maar zijn bewezen feiten....Wat kan een mens toch vreselijk eigenwijs zijn zeg.. :(

En dat je alleen nog water en brood kunt eten tijdens je zwangerschap is natuurlijk dikke onzin, er zoveel wat je wèl mag eten, het lijstje met producten die je absoluut niet màg is gerust niet zo lang. Je moet niet de de producten gaan verwarren waarvan je wat mìnder moet nemen tijdens je zwangerschap...

20. Niet meer actief

Vroeger was de kindersterfte veel groter!
    Vroeger was waren er meer kindjes met ee afwijking!
    Vroeger hadden ze de middelen niet om de onderzoeken te doen die nu gedaan zijn. De onderzoeken die dus aantonen dat als je die bacterie hebt opgelopen door het eten van bijvoorbeeld 1 broodje filet! Je gewoon de pineut bent!

Vroeger was het een stuk onbezorgder, maar goed...

Share This Page