Nou dames, ik heb weer eens wat Had een week of wat geleden al dat ik tijdens het lopen scherpe pijn in mijn been/bil had en gewoon door mijn been zakte. Ik kon dus niet lopen. Nu was het bedtijd en mijn hubbie heeft me naar bed geholpen. Daarmee was de kous af. Nu begon het gisteren avond weer. Het gaat om de spier die aan de achterkant van je bovenbeen en over je bil heen loopt. Het lijkt wel of hij in een permanente staat van kramp verkeerd, zonder zeer te doen. Als ik ga lopen/bewegen gaat hij wel zeer doen en zo nu en dan zak ik er dus helemaal doorheen en kan er gewoon niet op staan. Niet echt handig dus, zeker niet met mijn buikje, want hinkelen voelt niet echt fijn aan en dat doe ik dus ook niet. Heb gisteren al even op mijn kont over de vloer geschoven om nog ergens te komen. Hubbie zat namelijk fijn boven zonder foon en met muziek aan, dus onbereikbaar. Ik weet wel dat je in je zwangerschap vaker last kunt hebben van kramp, maar dit heb ik nog niet eerder gehoord. Herkent iemand dit?
Het klinkt als een blokkade van je SI-gewricht. Ik denk dit omdat ik je pijnbeschrijving herken. Op dit moment loop ik zelf bij de fysio voor bovenstaande. Door de blokkade wordt er een zenuw afgeklemd waardoor die helse krampende pijnen ontstaan. Waarschijnlijk als je been wilt strekken, tenen naar je toe haal, lijkt het net of je spier tekort is. Door de zwangerschappen en het verweken van de banden, de hormonen en de grootste oorzaak bij mij overbelasting heb ik hier sinds twee weken ontzettend last van. Kan erdoor ook niet werken. Zitten doet zeer, lang staan gaat niet, doorzakken door de been, steeds maar weer die vervelende pijn. Maar het goede nieuws van de fysio was het is te verhelpen. Het kost tijd, maar stukje bij beetje vooruit. Mocht dit bij jou nou ook het geval zijn is mijn advies blijf er niet meelopen want je maakt het van kwaad tot erger. Laat er eens iemand naar kijken. Succes Kwebbel
Als ik mijn tenen naar me toe haal of mijn been strek, is er eigenlijk niks aan de hand. Het is echt bij belasting. Ook als ik in bed omdraai, gebruik ik schijnbaar deze spier en dan wordt ik ook niet vrolijk. Ik blijf er zeker niet mee lopen. Ik loop al bij de fysio ivm BI, dus die is zo gebeld en anders ff langs de HA. Ik moet toch gewoon kunnen lopen zeker...
Wat jij omschrijft klink mij heel erg bekend in de oren, ik heb het bij de vorige zwangerschap gehad als ik teveel dingen deed op een dag, of zware dingen, en hoe verder ik in de zwangerschap kwam des te meer las ik kreeg, het is een hele vervelende pijn, en ik begon ook steeds meer met mijn been te slepen of dat ik geen gevoel meer had en door heen zakte, en ik kreeg het afgewisseld aan twee kanten. Hiermee ben ik naar de dokter geweest en zei zij mij dat ik zwangerschaps Issias had, en kreeg hier therapie voor en dit heb ik een jaar gehad, ook na mijn zwangerschap maar dat hielp niet echt, na de zwangerschap werd het minder maar soms ging ik er nog door heen en verging ik van de pijn. Toen ben ik overgestapt naar een cranio secraal en manuele therapie wat mij heel goed heeft geholpen. Maar nu ben ik bijna 3 maanden weer zwanger en begin het weer te merken. Dus het kan heel goed dat jij het zelfde heb als mij, blijf er niet te lang mee rond lopen hoor want het kan alleen maar erger worden, gelijk naar je dokter en hij kan je vertellen wat je verder moet of kan doen. Heel veel succes
Kleine update: Vanochtend heb ik de fysio gebeld. Zij deelde mij mede dat het voor haar een bekend probleem is. Uiteraard kon ze er niet teveel op in gaan, want ze zal wel een patient gehad hebben. Ik moet heeel rustig aan doen, niet mijn oefeningen doen, maar wel blijven bewegen. Verder heb ik het advies gehad paracetamol te slikken, zodat ik blijf bewegen. Dat laatste vind ik wat minder. Ik beweeg wel met pijn denk ik. Woensdag heb ik mijn afspraak en dan zien we wel weer verder. Ik heb morgen ochtend aqua-robic en aangezien ik moet blijven bewegen ga ik er maar naar toe. Misschien is het in het water wel fijn. Zo niet, dan doe ik alleen de oefeningen mee voor mijn armen enzo.
Ik heb ook een soort gelijk verschijnsel... Sinds een paar dagen, dan voel ik een zeurderige pijn in mn rug en dit trekt dan door naar mn kont, linker been, knie tot aan mn tenen.... heel raar... Maar het is niet elke dag dus ik wil me nog niet teveel zorgen gaan maken, als het erger wordt ga ik dit wel ff melden bij de vk of dokter....