Ik ben in de 23 wk. Vorige week heb ik controle gehad. Was alles goed, net als altijd. Volgende dag ging ik naar werk met de trein . Halfwege werd donker in mijn ogen. Kreeg ik weinig lucht.. begon ik te zweten. Ik ging beettje lopen. Iemand in de trein heeft geadviseerd om via handen te addemen. NA minuut of 5 gind het weer beter. Maar ik was heel erg moe en had ik hooftpijn. Volgende dag op weg vanuit het station naar werk merkte ik, dat ik hartkloppingen krijg. Ging ik wat langzamer lopen. Werd weer wazig voor mijn ogen. En volgens mij zweette ik weer: kreeg ik zo'n koude lucht in mijn hoofd. Maar ik bleef lopen om sneller bij vertorouwde omgeving te komen. een maal binnen in de kantoor gebouw- ging het weer over. Zaterdag ging ik lopend naar stad- zo'n 20 minuten lopen. Het ging goed. een maal binnen in de winkel, merkte ik, dat het helemaal niet meer goed gaat. Ik heb een stoel gevraagt een vasthoudend aan een taffeltje langzaam naar beneden gezaakt. Mensen kwamen me helpen. Alle 3 keer ben ij niet buitenbewust geweest, maar toch... Zaterdag zijn we ook naar eerste hulp geweest. Ze hebben ijzer en suiker in de bloed gemeten, echo gedaan, bloed druk gemeten. Alles was goed. Ik vraag me af of ik alleen zo iets heb NIET in eerste manden, maar in de 6-de maand... p.s. Ik ben geen nederlander- dus sorry voor fouten
Ik heb het ook gehad, vanaf het begin van mijn zwangerschap van mijn dochter tot het einde, en nu heb ik het ook weer. Erg draaierig en je slap voelen en gaan zweten en zwart voor je ogen, bij mij komt het omdat ik een lage bloeddruk heb niet te laag maar iets lager als normaal, bij mij helpt het als ik een dropje neem.
Ik heb het ook gehad, had het normaal al heel zelden, maar tijdens mijn zwangerschap ineens regelmatig. Ik heb ook een hele lage bloeddruk, ook tijdens mijn zwangerschap. Op een gegeven moment voel je het aankomen, bij mij helpt/hielp het meteen de frisse lucht op te zoeken, naar buiten en dan iets in de vorm van een dropje nemen idd. Heel vervelend, maar ik denk dat je er weinig aan kan doen dan wanneer je het aan voelt komen meteen frisse lucht opzoeken en gaan zitten! Sterkte!
Ik heb het ook regelmatig maar heb helaas geen tips. Er is bij mij geen touw aan vast te knopen. De ene keer helpt frisse lucht, de andere keer gebeurt het als ik buiten ben.
Ik heb het ook gehad vanaf ongeveer 24 weken en wel dusdanig dat ik tot 3 keer toe van de trap ben gevallen (en pas beneden weer wakker werd)...Ook bij mij is alles nagekeken, bij zowel de baby als bij mij (inclusief een CTG van mijn eigen hart) en alles was in orde. Het flauwvallen (wat ik niet voelde aankomen) is na verloop van tijd weggegaan, maar de duizelingen zijn gebleven tot het eind (en zelfs ook nog een poos na de bevalling). E.e.a. heeft ertoe geleid dat ik vanaf dat ik 25 weken zwanger was nog maar 3 x 4 uurtjes mocht werken (moest ruim een uur rijden om op mijn werk te komen), terwijl ik normaal gesproken 40 uur werkte... Ik heb geen echte tips, maar veel rusten kan misschien wel helpen en heel voorzichtig zijn! Sterkte!
bedankt voor al jullie informatie. Morgen weer een controlle in het ziekenhuis. Hopelijk kunnen ze iets adviseren. Volgens eerste hulp lijkt ook niet op hyperventilatie, omdat elke keer wat anders is... Als ik wat duidelijkheid krijg- vetrel ik het wel.
Wat ik zelf in internet gevonden heb.: Flauwvallen Iemand die flauwvalt verliest voor korte tijd het bewustzijn. Het is een reactie op hevige emotie, shock of pijn. Er is tijdelijk een gebrekkige bloedtoevoer naar de hersenen en de hartslag vertraagt. Flauwvallen dient eigenlijk gewoon als een veiligheidsmechanisme: door de zwaartekracht valt men op de grond en de liggende houding herstelt de bloedtoevoer naar de hersenen. Flauwvallen is meestal nogal onschuldig, hoewel het wel beangstigend werkt. Het veroorzaakt geen blijvende schade. Flauwvallen kan ook een symptoom zijn van aandoeningen (hartritmestoornissen, hyperventilatie) of doet zich voor bij het gebruik van medicijnen tegen hoge bloeddruk. Als iemand dreigt te gaan flauwvallen, kun je het beste het hoofd rustig tussen de knieën duwen omdat het de bloedtoevoer naar de hersenen stimuleert. Help daarna, als het wat beter gaat, de persoon voorzichtig overeind. Als iemand al flauwgevallen is, leg deze dan ook in horizontale positie. De persoon komt dan langzaam weer bij. Gebeurt dit niet, zoek dan snel medische hulp. Voordat men flauw valt, kunnen de volgende voortekenen optreden: gapen, zweten, misselijkheid, een diepe, snelle ademhaling en een zwakke hartslag, gezichtsverlies, oorsuizingen, slapheid en verwardheid.
Er was niets aan de hand. Dat gebeuurd vaker, zeggen ze... ene is gevoeliger, dan de andere. Maar in denk, dat mijn bloeddruk (105:65) en ijzer(7.1) aan lage kant zijn. Dus ik zal extra daar op opletten, terijl werd niets geadviseerd
Ik had het bij de verloskundige Zij maakte er geen punt van, kon zeker geen kwaad voor de baby. Ze heeft me gewaarschuwd dat ik het dan wel vaker zal krijgen in de zwangerschap. En idd ik voel het nu vaker aankomen, ik ga dan gelijk zitten en dan trekt het wel weer weg. Ach is even niet anders. Ik ligt altijd wel even mijn omgeving in als ik me niet lekker voel, zo raken die ook niet zo in paniek. Maar gelukkig kan ik het echte flauwvallen meestal voorkomen door gelijk te gaan zitten.
In de Quest stond een tip, om flauwvallen te vorkomen. Als je voelt het aankomen, probeer al je spieren te spannen, benen kruisen. Zo help je hart om bloed naar je hersennen te pompen. Dus wel makkelijk te gebruiken en we zien het wel, of het helpt.
Ik heb het ook een keer gehad en toen heb ik wat gegeten en gedronken en toen ging het gelijk wat beter,misschien is dat het wel dat je niet genoeg gegeten of gedronken had.
hoi hoi, ik heb het ook, al mijn hele zwangerschap, en zelfs voor ik zwanger werd. het kan met zoveel dingen te maken hebben, je bloeddruk die te laag is ? of het heeft te maken met dat je bloeddruk snel stijgt en daalt. ijzer tekort ? of het komt gewoon door bepaalde zenuwen die in de verdrukking komen, ik had het destijds aan mijn vk gevraagt, was ook vaak duizelig enzo, maar ze zei dat t heel normaal was, de ene heeft het wel, de ander niet.
Heb het wel met 9 weken gehad, was toen zelfst buiten bewustzijn geraakt voor een minuut ongeveer. heeft een tijdje geduurd voordat ik weer goed bij was en de dag erop naar de HA geweest die zei me dat het niet zo'n kwaad kon voor de baby tenzij ik buiten bewust zijn was geraakt door mijn suikerziekte, wat gelukkig niet het geval was.
Ben een paar keer op het randje geweest. En dan ook nog alle keren terwijl ik in de douche stond, shampoo in mijn haar etc. Eerst proberen nog die shampoo eruit te wassen... Gelukkig nog net niet tegen de vlakte. Denk dan dat ik erg uitgeput ben en dan misschien een te warme douche neem.... Geen idee.. Ik zie er dan de rest van de dag echt uit als een vaatdoek. Hopelijk wordt het bij iedereen niet erger en houd het na onze zwangerschap weer op.... duim, duim
Ik heb het 1 keer tijdens de zwangerschap gehad. Ik herkende het gelijk als bijna flauwvallen. Ik heb het namelijk ook wel eerder gehad( buiten zwangerschap) Een hele goed tip die bijna altijd werkt is: Gaan zitten en je hoofd tussen je benen doen. Rustig en diep gaan ademhalen. Daarna als het weer iets beter gaat inderdaad even een dropje eten of een ander snoepje.