Hoi! Weet iemand hoe dat op FB nou zit met voorgestelde vrienden? Over het algemeen staan daar bij mij mensen tussen die bevriend zijn met mensen uit mijn vriendenlijst, maar er is 1 persoon die regelmatig op die lijst naar boven komt. Ik ken hem wel, maar hij is niet bevriend met mijn vrienden en ik heb op mijn pagina ook geen plaatsnaam vermeld, dus dat kan ook de link niet zijn. Kan ik nu concluderen dat hij regelmatig mijn pagina bekijkt? Ik vind hem echt een creep eerlijk gezegd en het gaat mij steeds meer opvallen dat als ik hem op straat ben tegen gekomen, dat ik hem 's avonds gelijk als 1 van de eersten tussen die lijst zie staan....
Zelfde middelbare school bijv.? Er is ooit gesuggereerd dat facebook bij je WhatsApp contacten kan en zo bepaalde links legt. Maar ik neem aan dat je die persoon niet op WhatsApp hebt?
Nee niet dezelfde school. Behalve dat hij hier in de buurt woont heb ik geen connectie met hem. En ja, kunnen ze bij je whatsapp contacten? Maar is dat dan niet alleen als je je telefoonnr hebt ingevuld? Heb ik nl niet gedaan en anders staat hij daar ook niet bij idd...
Als hij "in de buurt" woont en jullie hebben beide de woonplaatsen openbaar staan, zal hij via die "connectie" verschijnen. Zet je woonplaats eens op 20km verder? Em open dan FB nog een keer, wie weet...?
Oh ja, dat heb ik ook! En ik heb die persoon niet in mijn telefooncontacten staan... Ik vroeg me ook af of diegene jouw pagina bekijkt of zo....
Ik heb dus geen plaats ingevuld en mijn contacten wonen ook uiteenlopend, dus FB vraagt meestal niet eens of ik in de plaats woon waar ik echt woon....
Gewoon naar zijn pagina gaan en blokkeren! Dan staat hij er ook niet meer tussen. Verder durf ik het niet te zeggen.
Misschien is hij lid van één van de groepen waar jij ook lid van bent? De weggeefhoek, de ruilhoek etc. En op basis daarvan komen ook wel eens mensen naar boven drijven.
Heb jij wel eens op zijn Facebook gekeken en daarnaast gemeenschappelijke vrienden of wonen jullie vlakbij elkaar?
Volgens mij is het zo dat hij vrienden is met iemand waar jij ook bevriend mee bent. Of is familie van een vriend van jou. Volgens mij is het niet zo dat het wordt voorgesteld omdat hij jouw pagina bezoekt.
Van facebook zelf: Mensen die je wellicht kentzijn mensen op Facebook die je waarschijnlijk kent. We laten je mensen zien op basis van gemeenschappelijke vrienden, werk en informatie over je opleiding, netwerken waarvan je lid bent,contactpersonen die je hebt geïmporteerd, en nog vele andere factoren. Is het 1van deze dingen misschien?