Vanmorgen stond er meer dan 1000 km file in de randstad en omstrekenZe zeggen dat de ochtendspits naadloos overloopt in de avondspits. Gelukkig wonen wij in het NO en is hier tot nu toe nog geen vlok gevallen(gelukkig!).
Ja echt heel veel! Mijn man is vanuit Zeeland naar Antwerpen gereden en de wegen waren heel mooi schoon (en hier is toch ook behoorlijk wat sneeuw gevallen) Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat want ik moet werken in de thuiszorg en ik begreep van mijn collega's dat het flink glad is in mijn werk gebied (wordt slecht gestrooid )
Manlief kwam vanochtend weer terug nadat hij een half uur had geprobeerd de snelweg (A10) op te komen. Eerst maar even thuis wat werk gedaan en vervolgens alsnog vertrokken. Wat een drama...
Ik was vanmorgen om 6 uur vertrokken naar werk. Moest met ov maar ben halverwege gskomen. Zat daarna dik een uur vast op cs was om kwart voor 9 weer thuis. Maar een snipperdagje genomen wat een gedoe
Mijn man staat nu al vast in Antwerpen. Hij verwacht voor 22.00 uur niet thuis te zijn. De schat hij is al vanaf 5.00 uur onderweg.
Dat naadloos overgaan in avondspits zal wel meevallen. Volgens nu.nl staan er nu 9 files met een totale lengte van 23 km. Is nog veel minder geweest eerder op de middag. maar ben toch blij dat ik nergens naartoe hoefde vandaag
Ben zo blij dat mijn man een kantoordag had vandaag. Hij zit normaal veel op de weg, naar klanten toe. Toevallig vandaag niet. Vind het helemaal niks als hij met dit weer de weg op moet.
Juist... Bij mijn zus in Zweden valt heel erg veel...en daar hoef je echt niet de volgende dag bang te zijn dat je nergens meer heen kunt. Het leven gaat daar gewoon door zoals altijd. Stoep en wegen zijn schoon en openbaarvervoer rijdt ook gewoon door.
Als je met hier Overijssel bedoeld dan zit ik er heeeeeel erg dichtbij dus ik herhaal: een paar vlokjes sneeuw en NL ligt weer plat Laten we eerlijk zijn..landen als Zweden of Rusland zouden zich een ongeluk om ons lachen.
Inderdaad, was pas nog in Zweden...dat land draait gewoon door, de treinen rijden op tijd en op de haltes sta je, in tegenstelling tot in Nederland, ook niet aan de grond vast te vriezen!
20 cm hier! En inderdaad, hier reed wat minder OV en het verkeer langzaam. Maar ik snap dat wel. Wij hebben toch een wat ander klimaat dan Zweden en om nou voor die paar weken allerlei dure maatregelen te nemen waar we de rest van het jaar geen profijt van hebben?
Maar moet je eens kijken hoe duur juist zo'n 1 dag al is, laat staan als dat een aantal weken aanhoud. Bedrijven die ontzettend veel werknemers moeten missen omdat ze niet (de hele dag) aanwezig kunnen zijn. En (misschien onnodige) ongelukken die de nodige schade veroorzaken.Winkelieren die het met minder klanten moeten doen etc etc. Dure maatregelen misschien idd maar dat haal je er echt wel uit als je naar bovenstaande kijkt.
Daar strooien ze ook niet met zout ( slecht voor het milieu) maar zand ( met iets erin geloof ik) Maar goed, het is daar inderdaad van oktober tot en met april sneeuw...dus meer dan hier.
Mannetje ging met de trein en was met een half uur op zijn werk zonder enige vertraging. (Wij wonen in het Westen, daar waar de sneeuw is zeg maar) Ik ben niet buiten geweest nog of nou ja niet verder dan het pad die ik schoon gemaakt heb met de sneewschuiver. Zoontje heeft wel met de sneeuw gespeeld in de tuin vanmiddag. Op momenten als dit ben ik blij dat ik niet naar mijn werk hoef