Wie kan me helpen/ heeft verstand van film bestanden?

Discussie in 'De lounge' gestart door heppiedepeppie, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    We hebben net voordat Lucas geboren is een camera gekocht, een JVC. Daarbij een SD kaartje gekocht van 4GB/60min van SanDisk (speciaal voor video-opname).

Nu hebben we inmiddels best veel filmpjes gemaakt en wilde ik ze vandaag op mijn pc zetten en ze gaan bewerken met windows moviemaker. Maar nu zijn het bestanden die ik niet kan openen op mijn pc!

Als ik de map open krijg ik een DCIM map (waar de gemaakte foto's in staan) en een map PRIVATE. Als ik die private map open, heb ik de volgende mapjes:
    AVCHD,JVC,AVCID en DCFID. In de map JVC staat weer een map CLPEXT en daarin staan 64 CED bestanden. Dat zijn denk ik de filmpjes. Maar deze kan ik dus niet afspelen!!

Moet ik iets veranderen op mijn camera of kan ik een programma downloaden zodat ik het wel kan afspelen?

Wie kan me helpen? Want ik wil heeeeel graag een mooie film maken van mijn manneke!

alvast HEEEEEELLLLL erg bedankt!

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Download eens de gratis VLC player. Daarmee speelt hij ze geheid af

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Heb je ook in de map AVCHD gekeken? (Advanced Video Coding High Definition) dat is vaak het filmbestand bij de nieuwe generatie camcorders

CED is volgens mij geen filmbestand. Hoeveel kb/mb/gb zijn die CED mapjes per stuk? Ik denk namelijk niet dat dat de film is maar de AVCHD

Maar de gratis VLC player speelt elk soort filmbestand af, echt zeer handig

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Jah heb de bestanden gevonden!!! Super bedankt, ik keek inderdaad niet goed!
    Mooi, nu kan ik aan de slag!

Deel Deze Pagina