Film- en tv 'ergernissen' (met een knipoog)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MotherMary, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ik start eens een luchtig topic... Volgens mij ben ik niet de enige die er soms best van kan genieten om commentaar te leveren op film en tv, omdat sommige dingen gewoon niet kloppen!!
    Een paar voorbeeldjes:

- stel je een filmscène voor waarin mensen in gevaar zijn omdat er iets op ze af komt (vloedgolf, Godzilla, lavastroom, brandende auto die door de lucht vliegt, zoiets). Waarom moeten die mensen dan ALTIJD eerst 10 seconden blijven staan en kijken voordat ze weg rennen? En: als ze dan wegrennen, rennen ze ook ALTIJD recht vooruit, precies in de baan van dat wat op ze af komt. Opzij of omhoog is meestal slimmer...

- Vrouwen in Amerikaanse films of series die tijdens de seks hun bh aanhouden.... Rare preutse bende, dat gelooft niemand toch?

- Mensen die rare beloftes doen. Bijvoorbeeld: enorme rampenfilm waarin de hele wereld vergaat en maar één iemand de wereld kan redden op één of andere zelfmoordmissie. En dat je hem dan tegen zijn kind of zijn vrouw ziet zeggen: 'Ik kom weer terug, dat beloof ik!' Jaja. Beloven. Succes daarmee.

Wat zijn jullie 'ergernissen'? ;)

2. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ook het slapen met bh. Als hun kinderen in de ochtend op het bed springen om papa en mama wakker te maken, heeft mama altijd keurig een bh aan. Wie doet dat nou!

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Jaaa, daar geef ik ook altijd commentaar op haha, vind mijn man reuze irritant. En ze stinken ook nooit uit hun mond bij het wakker worden! Nee nee, meteen elkaar vol op de bek zoenen en vervolgens niet over hun nek gaan aangezien en in hun giecheltjes geen dode vogels kruipen. Filmsterren he :D

Ik moet ook meteen denken aan die stomende sexscene van Titanic, met Kate en Leo. Echt stomend, want de ramen waren beslagen. En het raampje stond ook open... Zullen heel wat afgehijgd hebben samen om dat voor elkaar te krijgen ;):D

4. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel
    Haha, ja dat bedoel ik! Als filmster heb je daar geen last van... ;)

Oh en wat te denken van 'de held' die zelf met elke kogel raak schiet, terwijl de 100 mannen die terug schieten ALLEMAAL MIS SCHIETEN!!!! :D

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Steamy windows! :D

Altijd dat gegil van die vrouwen die een 'lijk' zien, mannen gillen nooit.

6. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Van die programma's dat ze na een aantal dagen of weken weer een keer langs gaan..... in dezelfde kleding! Dat is gewoon dezelfde dag opgenomen.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    scenes in films series met slecht knip/plak werk door meerdere takes te maken en niet alles ziet er hetzelfde uit.

oepsie!! microfoon in beeld

terugblikken op 20 jaar geleden en dezelfde rimpels ed hebben

bedscenes waar de vrouw altijd strak in een laken gewikkeld is

8. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel

Dat is me echt serieus nog nooit opgevallen.... Maar ik denk dat het me nu nooit meer zal ontgaan...

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Uh... Ik? Zo raar is dat toch niet?

'We staan nu voor het huis van de familie Jansen. Eens kijken of ze thuis zijn.'
    Trrrrinnnnng.
    Mevrouw Jansen doet open, mét microfoontje opgespeld.
    Dus. Tot zover een verrassing 😂

Vergeet bij Baantjes nooit weer een scène met een vrouw op het politiebureau. Ze had een hoedje op met een bloem. Ene shot zat de bloem links, volgende shot rechts, dan weer links en ga zo maar door.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.491
    36.450
    113
    Films die totaal anders verlopen dan het boek waarop ze gebaseerd zijn of dat er details helemaal missen, te irritant.

Verder vind ik het zelf ook heel irritant als mijn man commentaar levert als ik aan het kijken ben haha.

11. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Ik vind het altijd gek dat ze nooit het licht aanzetten als ze binnen komen. En vooral als je het idee hebt dat er iemand in je huis zit.

Ook erger ik me eraan dat als mensen met hun kleding in het water springen dat ze een scène later helemaal droog zijn en hun haar weer goed zit.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.491
    36.450
    113
    Haha, ja, dan weet je gewoon dat dat haar helemaal moet gaan pluizen oid, maar dan zit het weer helemaal goed nadat ze nat zijn geworden (waar je dus echt wel dik een uur voor uit moet trekken vaak).

13. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Mensen die in films ala scream zitten met de moordenaar in hun huis en dan roepen 'hallo?!' Net of de moordenaar terug roept. 'Ja ik zit in de keuken!'

En waarom komen geesten/monsters/aanverwante wezens altijd in het donker?

14. Vlinder84

Oh ja en geen dag zeggen wanneer ze de telefoon ophangen. Zo onbeschoft :D of wat ik wel echt irritant vind is dat ze vaak kranen laten lopen. Lekker voorbeeld van verspilling. Deuren gaan ook niet dicht idd en ze gaan ook nooit naar de wc.

15. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    - Dat iemand dood ligt te gaan maar wel nog even 10 minuten lang een verhaal kan vertellen aan degene die erbij is.

- Door een raam vallen van de bovenste verdieping van een flat, vervolgens op een rijdende auto terecht komen en beschoten worden maar wel nog in leven zijn. Als dat nou eens kon...

En mijn grootste ergernis aan series: dat iedereen de meest erge dingen meemaakt. Dat 1 iemand wordt ontvoerd, verkracht, mishandeld, opgepakt voor diefstal, een erge ziekte krijgt, wordt neergeschoten, zelf iemand neerschiet, in de gevangenis komt, weer vrijkomt na 3 weken, weer iemand neerschiet, zwanger wordt en ga zo maar door. Oh ja en iedereen heeft wel ergens een verband met elkaar want de moeder van pietje heeft een relatie gehad met de vader van klaartje en klaartje heeft ook weer iets met pietje gehad, maar pietje heeft ook een relatie gehad met de zus van de moeder van klaartje etc.

16. Vlinder84

En die hoofden bij de Bold als ze snode plannen beramen: 'I will get you Ridge, even if it's the last thing I do' *kijkt mysterieus en ingespannen langs de open haard* Oh ja en doodgaan, maar precies de mooie woorden vinden. Alleen cryptisch zeggen wie de moordenaar was: don't trust anyone, don't. trust. anyone. Ok Gerrit, zeg gewoon wie het was, dan weten we dat ook weer ;) En waarom rennen ze altijd de trap op wanneer er een moordenaar achter ze aan komt? Zit je vast boven, handig! En die deur, die houdt die bijl heus wel tegen idd!

17. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Grappig.
    Ik vind het altijd hoogst irritant dat ze nooit echt eten. Gaan ze uit eten stoppen ze hooguit een blaadje sla in hun mond, maar meestal houden ze de vork bij hun mond en dan weer terug op het bord. Snap dat ze niet alles in hun mond kunnen proppen, maar ziet er zo nep uit.

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik weet het niet meer maar nog niet lang geleden zag ik een film en het leek iets eruit geknipt te zijn maar dat was niet goed gegaan. Echt heel raar was dat heb zelfs nog terug gespoeld maar welk film dat nou was... geen idee meer mij viel het wel meteen op.

19. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Whahahahahaa :D echt he dat viel me ook op van het roepen!!

20. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Slechte Nederlandse ondertiteling. Vooral bij grappen in het Engels die erg slecht vertaald zijn in het Nederlands.

Bij series waarbij een ramp is gebeurd hebben ze nog jaren dezelfde kleren aan. Bijv the walking dead. Ze hoeven ook nooit te plassen of poepen. Niet dat ik dat in beeld wil zien, maar maakt het soms wel onrealistisch dat ze niet onder tussen even naar een hokje gaan voor hun behoefte.

Slecht verfilmde boeken vind ik ook jammer. Dat het boek heel anders is dan de film. Bij Harry potter vind ik het jammer dat alle films niet hetzelfde zijn. Film een dragen ze traditionele kleren en bewegen de trappen. Bij een van de laatste dragen ze gewone mensen kleren.

Deel Deze Pagina