Net 20 minuten in de wacht gehangen bij het zilveren kruis grrrr geduld is op. Stel mijn vraag dus even hier. Ik ben verzekerd bij het zilveren kruis, aanvullend 3 sterren. Nu zag ik dat bij de 4 sterren de kraamzorg en eigen bijdrage ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie volledig worden vergoed. Het verschil in premie zou ik er dus wel uit halen. Weet iemand of je ten alle tijden je aanvullende polis mag opwaarderen of had dat voor 1 januari gemoeten, of mag het niet als je al zwanger bent?
Ik geloof dat wijzigen alleen voor 1 januari had gekund. (heb ook zo'n geval met tandarts gehad, als je nu wijzigt, gaat het de volgende 1 januari pas in.. fijn..)
Ik denk het eerlijk gezegt niet Erica! Juist om die reden die jij nu noemt, mag je nu volgens mij nog maar eens per jaar van polis veranderen. Eerder was het altijd zo dat je dit op elk moment kon doen, maar mensen maakten daar misbruik van. Stond ze bijvoorbeeld een zware operatie te wachten; huppaaaaa, even van pakket veranderen dan hoef ik niks te betalen! Na die tijd gingen ze dan weer terug naar hun oude pakket.... Zo is het in ieder geval bij Menzis. Weet niet hoe het bij jou zit. Denk dat je dan toch het beste even kunt bellen en je geduld op de proef moet stellen Succes! (staat daar niks over op hun website trouwens?)
Ik vrees ook dat je nu te laat bent, dat had je voor 1-1-2007 moeten doen. Toevallig heb ik dezelfde verzekering en had ook al bedacht dat dat en goed idee zou zijn, ivm de kraamzorg. Nou wilde ik niet dat me premie de pan uit zou rijzen, dus heb ik me tandarts 1 ster verlaagd, daar was ik toch te hoog verzekerd. (van 3 naar 2). En die aanvullende dus van 3 naar 4. En nu ben ik nog goedkoper uit ook.
Ik weet dat dit bij het zilveren kruis tot 1 februari kan. Staat ook op hun site. De aanvraag moet dan wel VOOR 1 februari binnen zijn. Je zou dit eventueel online kunnen doen. Dit zeggen zij zelf op de site: Als wij u aanvraag of wijziging vóór 1 februari 2007 hebben ontvangen dan gaat uw nieuwe verzekering per 1 januari 2007 in. Dus als je snelt bent dan kan het nog. Kwebbel
Ik ben ook (collectief) verzekerd bij zilveren kruis/achmea 4 sterren! Leek me erg handig idd met het idee van met de tijd bevallen in het zh zonder medische indicatie en de kraamzorg vergoeding etc. Gelukkig dat je het nog kon veranderen net op tijd! Mirre
Ik wil echt in het ziekenhuis bevallen. De eigen bijdrage daarvoor kreeg je met 3 sterren 50% en de overige ruim 120 euro moet je zelf betalen. De eigen bijdrage voor kraamzorg was bij 3 sterren 3.60 euro per uur keer 8 dagen van 5 uur is 144 euro. Samen dus 264. De verhoging in premie naar 4 sterren is 96 euro per jaar. Dan hou ik toch 168 euro over. Vind ik best een verschil.
@ miloux... echt wel! volegns mij 3.50 per uur bijdraen aan kraamhulp! en ik weet niet wat een bevalling op de verloskamer kost maar ik geloof rond de 200euro!