Wat zouden jullie doen?marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaa6, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ik ben echt enorm boos!
    Een pakketje is om wat voor reden dan ook een paar dagen te laat
    ( het zou woensdag/ donderdag arriveren en ik heb het netjes gemeld en pas vrijdag verstuurd en het was er vandaag niet )

Heeft mevrouw gewoon aangifte gedaan(zegt ze)! Bij bank en politie
    Zouden jullie nu het geld terugstorten wetende dat ze t pakketje gewoon krijgt ( heb een code en zij heeft die code ook) ?
    Of zouden jullie het gewoon negeren en denken je krijgt morgen of overmorgen het pakketje en bekijk t maar?

2. Joy1

Joy1 Bekend lid

11 mrt 2013
    512
    2
    18
    NULL
    NULL
    Negeren, ze heeft geen grond voor aangifte, je hebt het pakketje gewoon opgestuurd, bewijs daarvan , en haar op de hoogte gesteld. Bank doet in zulke gevallen ook niets, dus denk dat dat verzonnen is.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

negeren. Je weet toch zelf dat je het verstuurd hebt? Dan komt het vandaag of morgen wel binnen hoor.

4. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Maar wat als zij zegt dat ze denkt dat ik t niet opgestuurd heb? En volhoudt
    Tuurlijk kan ik dat makkelijk weerleggen en waarschijnlijk onderneemt bank/politie überhaupt geen actie maar t idee 😉
    Ik had al meteen een rotgevoel Bij haar ik had t nooit moeten versturen😡

5. MamavC

MamavC Niet meer actief

Waarom zou je geld terugstorten als je het gewoon verstuurd hebt? Daar zou ik echt niet aan beginnen.
    Zo'n aangifte zou ik me niet druk over maken. Gebeurt echt niks mee, mijn ex heeft heel veel mensen opgelicht met heel wat aangiftes maar doen ze niets mee. Wel een hele irritante, domme mevrouw. Zou wel eisen dat ze alles intrekt, bewijzen verzamelen dat je eerlijk geweest bent en verder nooit meer wat aan zo'n miep verkopen

6. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ja het idee van aangifte frustreert me enorm😡

Ik wilde het artikel überhaupt niet versturen! Maar toch maar gedaan Zucht

7. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Je hebt een code zeg je, track and trace neem ik aan?
    Dan kun je toch via de site kijken waar het pakje nu is en wat de verwachte leverdatum is? En zij dan toch ook....
    In ieder geval geen geld terugstorten omdat het vertraagd is hoor, ze wacht maar een paar dagen.

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.704
    2.515
    113
    Niet terugstorten, nooit niet . Je hebt genoeg bewijs dat je het verstuurd hebt. Komt het pakketje niet aan dan is dat een probleem van het postbedrijf.

9. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Negeren.
    Ik neem aan dat je een bewijsje mee hebt gekregen toen je het opstuurde?

10. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Inderdaad negeren, wat een apart mens zeg :S

11. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Negeren. Jammer dat er zulke mensen tussen zitten!

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heel lullig, maar als verzender ben jij verantwoordelijk. Ook als het pakketje kwijt raakt. Je kunt contact opnemen met de leverancier (TNT?) over de status van het pakket. Meer kun je niet doen.

Laat dat mens maar aangifte doen. Als blijkt dat jij het pakket gewoon verstuurd hebt, dan trekt zij aan het kortste eind, want mensen, die om dit soort dingen aangifte gaan doen (en helemaal als blijkt dat de beschuldigde helemaal geen blaam treft), worden bij herhaling ook niet meer serieus genomen.

EDIT: Ik lees dat jullie beide de code hebben. Dan vraag ik me af waar zij precies aangifte van gaat doen. Iets later versturen dan afgesproken is geen overtreding of misdrijf ;) Ik snap ook niet waarom ze aangifte doet, wetende dat het pakket onderweg is. Heel raar.

Ik zou haar overigens ook melden bij Marktplaats als onbetrouwbaar. Volgens mij kunnen zowel koper als verkoper dit doen.

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    mijn moeder heeft een paar jaar terug ook zo'n gevalletje gehad.
    het was met paypall betaald dus het geld werd terug gestort naar de koper.
    sindsdien stuurt ze alles met een track en trace op.
    als je beide de code hebt kun je toch heel makkelijk zien waar het pakketje zich bevindt?
    helaas zitten er genoeg van zulk soort mensen tussen

14. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het pakket dan ook echt niet aangekomen? Dat kan jij toch ook zien met de code?

Deel Deze Pagina