http://www.ad.nl/familie_en_relaties/30 ... onzin.html Wat een dom en nietszeggend onderzoek. Het is gewoon niet waar dat ze er niets van opsteken. Doordat ik mijn zoontje naar babytv en nickjr. liet en laat kijken, kan hij nu heel veel woordjes meer en bepaalde dieren en nog veel meer opnoemen. Boekjes voorlezen vind ik ook heel belangrijk en doe dat ook vaak maar dit onderzoek is echt bullsh*t.
Ben het met je eens hoor! Programma's voor kinderen zijn vaak speciaal ontwikkelt dat ze er iets van opsteken... op taalgebied of zelfs op gebied van normen en waarden want ook die zie je regelmatig voorbij komen!
Hier leert ze er ook een hoop van hoor..sowieso bv herkenning. Ze springt zowat uit haar stoeltje van enthousiamse als haar lievelingstekenfilmpje er op is, ze herkent hem uit duizenden..of doet kleine opdrachtjes na. Onzin idd
En al staken ze er niets van op? Amuzement mag zeker niet op die leeftijd? Zal ik ook maar op houden om met mijn niet al te beste stem liedjes te zingen dan? Want daar leert ze NU ook nog niks van. En rijmpjes opzeggen zal ze ook vrij weinig van opsteken...ik bedoel welke duim zegt er nou "naar bed naar bed!" Ze zouden eens wat aan de programma's moeten doen waar ouders niks van opsteken! Zoals die reality onzin van tegenwoordig. En laat die kleintjes fijn naar voorbij fladderende vlindertjes kijken op klassieke muziek en ander moois. Of ze er werkelijk niks van opsteken kan ik verder nog niet over mee praten. Dat ze wel degelijk dingen al oppikken wel. Mn meisie was met 2 maanden meteen stil als ze het liedje van de jammers hoorde nml.
waarom moet alles tegenwoordig zo pedagogisch Laat de kids ook lekker lol hebben jeetje en natuurlijk leren ze er wel wat van iig herkenning . Maar goed tegenwoordig hebben ze overal een mening of commentaar op . Vroeger had je geneens baby tv en keek je mee met je moeder naar haar dingen of moest je verplicht meeluisteren naar haar kattegejank wat zij muziek noemde . En dat mocht wel. Heb nog steeds een ben ik te min trauma
Moet je die van mij eens proberen te verbieden om naar tv te kijken. Draait in alle kronkels om het wel te kunnen zien. Waarom stoppen ze nou toch steeds dat boek voor mijn hoofd! Ik wil tv kijken!
Die van mij vind het heerlijk om de teletubbies te zien voordat hij zijn middagslaapje gaat doen. En om 17u zit hij helemaal klaar voor Sesamstraat. Heerlijk rustig, zodat mama in alle rust eten kan klaarmaken.