Wachtende, Inhoudelijk ga ik ook even niet in op: je moet er niet zo mee bezig zijn. Wordt ik zo onaardig van..en dat in december. Ik ben ook fan van boeken "open zenuw" o.a. Nou ben ik bevooroordeeld, ik "ken" de schrijfster en heb zelfs een beetje meegewerkt aan het boek Nou is het voor mij makkelijk praten, achteraf. Door ICSI hebben wij twee keer een zoontje gekregen. Films..lastig. Ik ken er zo geen. Wel tranentrekkende filmpjes van het ongewenst kinderloos zijn..maar vrees dat je daar inderdaad niet vrolijker van wordt. Sterkte met de weken thuis en nog meer sterkte en succes bij het vervullen van jullie kinderwens! Ik verplaats je topic naar "vruchtbaarheidsbehandelingen". Wellicht heb je hier meer succes. Elmo
Waterkinderen komt vanavond op Nederland 2! Wel een latertje 22:45 uur. Ik probeer uitzending gemist volgende week.
echt over het hele vruchtbaarheidstraject weet ik geen echte film, maar over het zwanger worden en de ontwikkeling van de baby is wel een hele mooie documentaire gemaakt: in the womb. Ik heb hem lang geleden gezien en volgens mij wordt ook mooi op het zwanger worden proces ingegaan. Maar goed, het gaat dus wel grotendeels over het stuk als het gelukt is. Weet niet of je daar al aan toe bent. Zelf bewaar ik dat soort dingen nog even tot het echt zo is, dan mag ik helemaal los . Snap ook wel dat je behoefte hebt om er wel mee bezig te zijn. Kan me voorstellen dat je dat (gedoseerd) juist fijn vind. Heb ik zelf wel in elk geval. Natuurlijk moet je geen 10 weken lang alleen maar dit soort films gaan kijken, maar dat lijkt me ook niet je plan! @ellamalou: het klinkt of je het inderdaad helemaal niet onaardig bedoeld, maar zoals je wel gemerkt hebt, voelt jouw opmerking eigenlijk als de meest nare rot opmerking die er is als je in de mmm zit (weet dat jij het echt niet met die bedoeling hebt opgeschreven hoor!). Hoewel ik dus begrijp dat je het niet zo bedoeld hebt hoor, maar denk dat het wel fijn is om dat te weten. Hoe lief bedoeld ook, het is toch een vorm van kritiek op hoe mensen om gaan met iets heel, heel erg moeilijks en zwaars. En indirect impliceert het ook dat het niet zwanger worden dus (mede) kan komen doordat wij mmm-meisjes er allemaal gewoon te veel mee bezig zijn. Dat doet flink pijn. Daarnaast vind ik het zelf inhoudelijk eerlijk gezegd ook een beetje onzin en de omgekeerde wereld. Veel mensen denken dat het " er mee bezig zijn" slecht is omdat mensen die moeilijk zwanger raken dat nou eenmaal doen... Maar das de wereld op zijn kop! Als je moeilijk zwanger raakt, raak je er nou eenmaal meer mee bezig. Als je in een wip zwanger bent, heb je de luxe om er nog niet zo veel mee bezig te zijn. En zoals al eerder werd gezegd: ik geloof niet dat doordat ik er teveel mee bezig ben, mijn man slecht zaad heeft... De natuurwet die dat mogelijk maakt, mag mij nog wel eens worden uitgelegd. Ik weet natuurlijk niet hoe lang je al bezig bent zelf en of je in de mmm zit, maar wilde je dit toch meegeven. Echt niet als kritiek, maar vooral als tip wat wel en niet werkt om mensen te steunen. Wat bij mij wel helpt: accepteren hoe ik er zelf mee om wil gaan en zorgen dat ik me niet nog meer schuldig hoef te voelen of zorgen hoef te maken over of ik het allemaal wel goed doe... want dat doe ik zelf al genoeg. En ik denk dat dat voor de meeste meiden hier geldt. Ik wens je (en de anderen hier!) veel succes met zwanger worden en hoop dat je nooit op het punt hoeft te komen dat je dit soort (goedbedoelde) opmerkingen echt niet meer kunt horen en direct te behoefte voelt om er een heel epistel over te schrijven...
Ik was en ben er ook veel mee bezig en toch spontaan zwanger. Terwijl wij een Isci indicatie hebben. Me man heeft slechte zwemmers. Dus tja. Gek dat het dan toch lukt. Ik zeg net als de andere meiden. Babyboom. Heeft mij enorm veel geholpen. En dit forum met allemaal meiden die hetzelfde mee maken Ik snap het heel goed dat je wat informatie wilt op een andere manier. Hoop dat je gauw zwanger mag raken. En dat 2012 een heeeeeeeel Vruchtbaar jaar word voor je!! En alle andere meiden die zo grote kinderwens hebben
@ topicstartster: ik denk dat het niet dezelfde is die vasca bedoelt (of misschien wel?)maar als je de womb intoetst op die site die ik eerder gaf komen er 2 national geographic docu's uitrollen. Een is cats en dogs maar de ander gaat over mensenbeebjes. En zo staat er misschien nog meer. liefs
@ts er was gister een film op rtl 5 Baby mama heette die Gaat over een vrouw die stapt het hele traject in en krijgt te horen dat ze nooit kids kan krijgen waarop ze andere manieren probeert en komt uit bij draagmoederschap veel gedoe daarom heen Het einde is helemaal perfect uiteindelijk blijkt ze tegen verwacht in van de artsen spontaan zwanger te zijn (jaja heb toch wel even een traantje gelaten)
Bedankt voor je uitleg. Voelde me zo'n boeman terwijl ik dat écht écht niet zo bedoel. Misschien ook omdat het topic oorspronkelijk in 'de lounge' gestart was dat ik de 'gevoeligheid' van mijn antwoord niet zo had voorzien. (en als ik het herlees, lees ik ook dat ik het heel voorzichtig geschreven heb... en dat ik voor ts ook hoop dat ze het komende jaar zwanger wordt ) Ik vind het dan ook niet leuk dat zovelen zo bot tegen mij reageren... Als het oorspronkelijk hier (bij vruchtbaarheidsbehandelingen) gestart was geweest had ik er zelfs niet op gereageerd. Omdat het in de lounge stond, en het onderwerp 'zwangerschap' daar niet aan bod komt kon ik ook de 'gevoeligheid' van de ts niet voorspellen... Als je snapt wat ik bedoel. Ik lees bewust vooral op dat forum. Om niet voortdurend te worden herinnerd aan mijn eigen verdriet en pijn... Anyways... ik hoop voor iedereen dat jullie grootste wens snel uitkomt.
Ik heb het even opgezocht op imdb en ik vind de film; "Maybe Baby" erg leuk. Het is met die acteur van House. Hugh Laurie. Maybe Baby (2000) - IMDb Het is natuurlijk persoonlijk, maar deze is erg leuk. En verder nog de film: "Knocked Up" met Katherine Heigl. Ook super leuk. Knocked Up (2007) - IMDb Bedankt voor de tip van het boek "de eisprong"!
Ik heb deze week ook een berichtje geplaatst in de lounge over iets wat indirect met vruchtbaarheidsbehandelingen te maken had en wat een onsympathieke en kwetsende reacties kreeg ik daar op. Ik begrijp niet zo goed waarom iemand er meer begrip voor zou hebben als het hier geplaatst wordt, het onderwerp blijft toch hetzelfde?
ja dat zou wel moeten maar hier komen gelijk gestemden en in de lounge komt iedereen. En niet iedereen heeft genoeg inlevingsvermogen om te zien dat bepaalde opmerkingen kwetsend overkomen. Idd als je zo zwanger wordt dan ken je de pijn en verdriet niet die wij voelen i guess.. En een opmerking kan bij de een harder binnenkomen dan bij de ander. Ik heb ook niet zo'n dikke huid en trek me dat soort dingen ook snel aan.... Maarr Ellamalou heeft meer dan duidelijk gemaakt dat het echt niet zo bedoeld was, dus ik vind dat het nu klaar is. We zeggen allemaal wel eens iets wat misschien beetje onhandig is. liefs
Tis ook zeker geen persoonlijke aanval op jou hoor Ellamalou, het gaat er meer om over hetgeen ik ervaren heb in de lounge en hopelijk gaat bij sommige meiden een belletje rinkelen en denken ze eerst eens na voordat ze iets plaatsen . Maareh...ik zal je topic niet meer vervuilen, Wachtende.
Zo daar ben ik weer ! Bedankt voor de tips, ik heb alle tijd om ze eens na te gaan. Maak jullie trouwens geen zorgen, ik heb genoeg andere films en boeken hoor. Het leek mij alleen omdat er over alle levensfases wel films zijn dat dit onderdeel er ook wel tussen zou zitten. We hebben zo veel films over ongewensd zwanger worden, abortus, adoptie, geboorte, sterfte etc etc...Waarom geen over het traject van bijvoorbeeld IVF? Ellemalou: mijn excuses voor mijn felle reactie. Helaas krijg ik ook van mijn familie wel te horen dat als ik er niet mee bezig zou zijn ik vast al lang zwanger was. Mijn zus hoeft er namelijk maar aan te denken en ze is al zwanger. Dat ik nu al vrij lang bezig ben en in die tijd ik geen medicatie tegen de reuma kan gebruiken maakt het voor mij erg zwaar. Ik ben nu ondertussen aan het revalideren van de 5e operatie dit jaar (daarom zit ik nu ook weer zo lang thuis). Ik loop nu het traject als het ware wat sneller door in verband met de reuma. Daarom probeer ik me alvast voor te bereiden op wat er mogelijk komen gaat. Probeer de harde klappen te voorkomen door goede voorbereiding. Ik vind dat films (oke sommige films) je er een goede indruk van kunnen geven wat je allemaal voor je kiezen krijgt. En zwangeren en dergelijke kan ik toch niet vermijden...ik werk in het moeder en kind centrum. elke dienst mag ik uit mn bed voor keizersnedes en epiduralen voor zwangeren. Dat is veel moeilijker dan een film kijken. Ik heb het bericht in de lounge gezet omdat ik daar regelmatig dingen zie over kinderen, baby's en vruchtbaarheid. Aangezien dit niet een vraag over de behandeling zelf is maar meer een vraag over een film in een bepaald gerne leek me het een betere plek. Mijn excuses als ik hiermee mensen pijn gedaan heb.
@ wachtende: mooi dat je qua films verder voorzien bent! En je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, een vraag stellen mag altijd en je deed het toch hartstikke netjes? Wat moet het moeilijk zijn om in jouw situatie te zitten met je reuma, je kinderwens en je werk! Kan me voorstellen dat je graag wat voorbereid bent op wat je te wachten staat en nu ik er zo over nadenk, is het idd heel vreemd dat er zo weinig films over gemaakt worden. Juist in dit genre zou ook veel herkenning kunnen zijn. Anyway... ik hoop dat er wat tussen de tips zit waar je iets aan hebt! Heel veel succes en sterkte in het traject wat je in gaat!
Oef. Ik ben echt serieus opgelucht. (ik meen het, ook al ken ik je niet, ik voelde me er wel heel erg rot door) Nu ik je 'historie' wat beter ken kan ik me er veel beter in inleven. Ik heb trouwens ook een vriendin die heel snel zwanger wordt. Ze heeft 2 kindjes en allebei waren ze 'onvoorzien'. (zwanger geworden door de pil heen maar omdat ze antibiotica nam...) Ik heb -toen ze het niet zag natuurlijk- echt tranen met tuiten gehuild omdat zij al zwanger wordt zonder het ook echt te willen. Ik gun het haar wel hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar het herinnert je wel aan je eigen pijn. Ik vind het ook niet erg dat je het op de lounge schreef. Maar mede daardoor kon ik de gevoeligheid van jouw situatie en je achtergrond ook niet inschatten. Want de 'lounge' is maar de 'lounge' Ik snap maar al te goed dat je niet zomaar opeens 'er minder mee bezig kan zijn'. Het zit altijd in je hoofd. Bij mij ook. Elke dag, elk uur, elk half uur elk... Maar ik ga bijvoorbeeld wel films uit de weg, en sommige mensen vermijd ik enzovoort. De gedachte kan ik niet uitschakelen, maar het aantal 'impulsen' wel. Het was ook daarom dat ik mijn reactie schreef. Dat is mijn manier om ermee om te gaan. Ik wist dus ook niet wat jouw reden was om juist wél die films te kijken. (en nu begrijp ik het helemaal!) Bijna iedereen las mijn reactie niet zoals ik het bedoeld had. Vond ik wel wat jammer, ik krijg niet graag zoveel kritiek als ik het niet slecht bedoel. Ik scheef het enkel en alleen maar vanuit mijn eigen situatie en ervaringen en vanuit mijn eigen verdriet. En vol goede bedoelingen. Maar ik zal het me proberen minder aan te trekken. Wel, ik wens je heel veel beterschap en écht, ik hoop dat jullie snel een wolk van een baby mogen verwelkomen. Het is je van harte gegund. xxx