Moorden op Amerikaanse moslims lijken executies

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Umm85, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Geen voorpagina nieuws maar slechts een klein berichtje in de krant maar naar mijn idee na het Charlie Hebdo-drama toch ook het vermelden waard vind ik. De media vind het niet zo schokkend blijkbaar.

Een 46-jarige man zou in Amerika drie moslimstudenten hebben doodgeschoten. Amerikaanse media meldden dat hij in staat van beschuldiging is gesteld nadat drie studenten van 19, 21 en 23 door het hoofd waren geschoten in Chapel Hill in de staat North-Carolina.

De schietpartij was gisteravond (plaatselijke tijd) in het appartement van de slachtoffers, vlakbij de universiteit in de Amerikaanse plaats.

Het gaat om Deah Shaddy Barakat (23), zijn vrouw Yusor Mohammad (21) en haar zus Razan Mohammad Abu-Salha (19), een familie van drie moslims. Deah en Yusor waren slechts zes weken getrouwd.

Motief
    Verdachte Craig Stephen Hicks gaf zich later zelf aan bij de politie. Over zijn motieven kon de politie nog niets zeggen. De manier waarop de mensen zijn gedood wijst in de richting van een executie.

De verdachte (46) noemt zichzelf atheïst en bekritiseerde religies regelmatig op het internet. Hij zou op zijn facebookpagina hetvolgende hebben geplaatst: ,,Als het gaat om beledigingen, dan begon jouw religie, niet ik. Als jouw religie zijn grote mond houdt, dan ik ook.

Moorden op Amerikaanse moslims lijken executies - AD.nl

2. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Echt wat een zieke geesten zijn er toch :(

3. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Vreselijk.
    Het bericht staat op nu.nl trouwens gewoon op de 'voorpagina' hoor, dus de opmerking dat media het niet zo schokkend vinden vind ik een beetje overtrokken.

4. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Vreselijk dit...
    Maar t klinkt alsof je er zelf wat gefrustreerd over bent dat het geen belangrijk nieuws is. Waarom leg je de link met Charlie Hebdo, Voel je het als discriminatie? Oprechte vragen hoor.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Belachelijk idd dat dit ineens niet de headlines haalt. Ach ja het verbaasd me niet eens meer eigenlijk maar het is echt belachelijk :(
    Vreselijk wat er daar gebeurd is :(

6. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Verschrikkelijk, vermoord worden omdat je moslim bent. Net zo erg als vermoord worden omdat je Joods bent of wat dan ook.

7. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Vreselijk! Ik las t net op AD.....

Ik ben soms best bang...

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nu.nl ja.. Dat is ook de enige.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zag het ook groots op nu.nl. Verschrikkelijk, vorig jaar is iets dergelijks ook al in Engeland gebeurd.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Niet zozeer gefrustreerd. Er word zoveel gesproken over moslimterroristen, las eerder vandaag een groot stuk over een zogenaamde mislukte rapper die nu bij de IS met afgehakte hoofden liep te zwaaien. De aandacht die men aan deze terroristen blijft geven in de media, de angst onder de bevolking blijft groeien.
    Ik zie deze executie als een antwoord op de slachting bij Charlie Hebdo. Maar er is amper aandacht voor. Ik denk wel dat mensen het oprecht erg vinden, maar dit is toch net zo goed een terroristische aanslag? Of is dit opeens een verwarde gek?

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Verschrikkelijk. Wat een mafkezen lopen er ook rond.

Het was trouwens vanochtend 'gewoon' op het nieuws. Net zoveel als elk andere (zoveelste) schietpartij in de VS.
    Bij de telegraaf staat het boven de straf voor die Jihadsukkels in België.
    CNN heeft het op de voorpagina. Zelf FOX News heeft het op z'n voorpagina.

12. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Vreselijk zeg.
    Ik kw het vanmiddag toevallig op fb tegen heb het nergens anders gelezen.
    ! En ja ik deel de.mening van Umm net als een aantal weken dat 100den Nigirianen zijn vermoord dat.kwam ook amper in het nieuws.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Volgens getuigen zou er al geruime tijd ruzie over parkeerplaatsen zijn.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Het gaat er niet om of het wel of niet ergens staat. Ik denk gewoon dat wanneer de achtergrond van de dader en de slachtoffers werd omgedraaid de nieuwswaarde opeens veel boeiender was.

15. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het heeft lang geduurd voor het nieuws was in Amerika. Zou het andersom zijn geweest dan was het direct breaking news.

16. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Mijn god, pas zes weken getrouwd..

Elke moord op een onschuldig persoon is teveel.
    Of je nou moslim, jood, christen, hindoe, athiëst bent..

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat weet ik wel zeker ja

18. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Naar mijn mening geeft de media een eenzijdig beeld van moslims, alleen maar het slechte beeld. De meeste mensen geloven de media en gaan moslims haten of krijgen een vertekend beeld van ze.

Rond kerst hebben moslims christenen beschermd tijdens de kerstdienst, de moslims beschermde de christenen in hun kerk tegen Boko Haram. Nou dat stond niet op de voorpagina. Maar IS wel.

Ik ben overigens geen moslim, maar christen. Maar naar mijn mening geeft de media een eenzijdig beeld weer over moslims en dat vind ik oneerlijk. Want er zijn veel meer goede moslims dan slechte.

19. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Dat zal inderdaad zo zijn ja. Maar dat hebben 'ze' er wel een beetje naar gemaakt toch? En dan bedoel ik niet DE moslims in t algemeen. Het is gewoon de actualiteit, of zie jij t eerder als een soort 'heksenjacht' ?
    Maar deze dader heeft net zo goed een steek los.

20. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Veel mensen scheren nu een hele groep over 1 kam, maar of dat de schuld van de media is weet ik niet. Je kan toch ook zelf logisch nadenken dat er in elke groep goede en slechte mensen zijn?

Deel Deze Pagina