Hallo meiden even een vraagje..wil graag de thuisstudie gaan doen via de NHA voor kraamverzorgende.. Deze duurt 24 maanden en gaat 73 euro per maand kosten..Iemand soort gelijk is gedaan..waar moet ik zoal opletten en krijg je gelijk betaald via je stage? vraag me af of het me gaat lukken..heb 2 basisschool kindjes van 8 en 10 Wil zo graag wat anders gaan doen ipv de thuiszorg..Hoop er iemand is die dit ook gedaan heeft en Miss wat meer duidelijkheid kan geven alvast bedankt
ik lees even mee! wou dit nl ook gaan doen omdat ik nu ook in de thuiszorg werk.. weet alleen niet of je stage genoeg betaald..
Hier hetzelfde. Ik ben al aan het kijken voor een interne bbl opleiding. Kom in februari starten, maar was maar 20 uur na de tijd en ik moest dan drie jaar daar blijven. Dat redden we niet helaas. Ik ben de thuiszorg ook een beetje zat
Ik ben voorheen kraamverzorgende geweest en ik heb mijn opleiding toen bij een kraamzorg organisatie gedaan, je hebt dan ook gelijk je stage plaats en je bent gegarandeerd van een baan na je opleiding. Ook zie je regelmatig één van de praktijkbegeleiders waar je terecht kan met al je vragen Je krijgt een leerlingen salaris, en als je zelfstandig mag gaan werken / stage dan ga je wat meer verdienen Bij de thuiszorg kan je ook opleidingen doen, als je echt een verzorgende opleiding wilt doen, kies dan voor verzorgende D want dan heb je er bijna geen huishoudelijke taken bij. Toch denk ik dat je voor een verzorgende opleiding nog het beste de opleiding in een verzorgingshuis of verpleeghuis kan doen, zo zie je veel meer verschillende ziektebeelden. Ik ben nu zelf werkzaam in een verpleeghuis als verzorgende niveau 3 IG, niet omdat ik de kraamzorg niet leuk vond, maar omdat ik eigenlijk op één vaste plaats wilde werken Jullie kunnen me altijd een pb sturen!
Verzorgenden hebben tegenwoordig geen huishoudelijke taken meer.... Ik ben verzorgende c en heb collega s die verzorgende b zijn. Doen alleen verzorging. Ook bij andere organisaties. Een verzorgende is te duur voor huishoudelijke taken. Opleiding via verzorgings of verpleeghuis zal ook steeds moeilijker worden ivm met bezuinigingen en huizen die gaan sluiten. Hier worden er trouwens weinig kraamverzorgsters gevraagd. Iig niet voor grotere contracten ennzeker niet via een thuisstudie. Je maakt meer kans doorvopleiding via een kraambureau.
Bij ons doen de verzorgende, Verzorgende IG en zelfs de verpleegkundige MBO en HBO ook huishoudelijke taken. Het ligt echt aan de plek waar je werkt.
Dat zal dan inderdaad verschillen per regio. Tot paar jaar terug hebben we dit wel gedaan. Maar verpleegkundigen en ig ers absoluut niet hoor. Die waren er te hoog opgeleid voor. Oftewel, te duur. En wij moesten er ook mee stoppen ivm kosten. Maar goed ook. Door al die bezuinigingen op oa het huishoudelijke werk had ik dus binnenkort minder werk gehad......
Ik denk dat je eerst onderzoek moet gaan doen of ze überhaupt mensen willen aannemen die een thuisstudie doen. Deze zijn niet erg populair bij werkgevers en in tijden van veel werkloosheid al helemaal niet!
Ik zou dit niet via een thuisstudie gaan doen maar solliciteer bij een kraamzorgbureau die je studie betalen. Met een thuisstudie kom je niet zo snel aan het werk.
Ik werk voor een grote kraamzorgorganisatie en wij nemen geen mensen aan die een thuisstudie hebben gedaan. Ook geven we alleen een stage/ opleidingsplek aan mensen die we zelf werven via een sollicitatieprocedure. Je bent na de opleiding dan wel verzekerd van werk. Door alle bezuinigingen en het teruglopend aantal geboortes, is het al even geleden dat we de opleiding hebben aangeboden. Voorlopig zal dat ook niet gaan gebeuren