Dit gebeurt als je je kind in een warme auto achterlaat - Het Nieuwsblad Hier van belgische krant. Er staat ook bij dat er elke 10 dagen een kind in een te warme auto sterft in de USA. Gewoon verschrikkelijk. Ik kan ook niet begrijpen dat die moeder lustig gaat winkelen, ik sleep de mijne steeds naar binnen. En als ik enkel een krant of brood nodig heb, zet ik hem in het zicht, raampjes open, spurt naar binnen (kijk naar de rij aan de kassa, te lang weer naar buiten), betaal vol zenuwen en spurt weer naar buiten.
Ik heb nooit kunnen begrijpen dat mensen hun kind, hond of welk dier dan ook achterlaten in een auto. Daar had ik niet eens een waarschuwingsfilmpje of voorbeeld voor nodig. Ik kan er met mij pet niet ik dat dit vandaag de dag of gebeurt. Ik zit me nu zelfs af te vragen of het op haar kamertje niet te heet is er staat wel een vin aan. Pffft ga me gewoon van alles afvragen nu.
Tranen in me ogen gadverdarrie... Ze mag van mij niet eens in de auto met dit weer tot de airco de auto gekoeld heeft... Tot di tijd staat ze in de schuduw in de kinderwagen met boodschappen doen...
Dat is ook niet altijd erg.. mijn zoon zijn rug is altijd kleddernet in bed en in de maxi cosi.. maar hij ligt alleen maar in zijn hemd met het raam open..
Echt verschrikkelijk ik zou dat nooit doen bij mijn kindjes! Weet iemand misschien wat je mag doen om een kindje te redden? Moet je de politie bellen of mag je zelf de raam intikken en het kindje bevrijden? Hoe zit dit hier in NL? Niet dat je straks de autoschade mag gaan betalen
Hoe dat geregegeld is in nederland weet ik niet, maar als ik het leven van een kind kan redden betaal ik daarvoor graag de schade die ik aan de auto heb toegebracht. Al verwacht ik niet dat die kosten dan voor mij zouden zijn. Heb het filmpje met tranen over mijn wangen gekeken. Verschrikkelijk !
Ik hoop in ieder geval dat ik het nooit zal meemaken en hoop dat de ouders verstandiger zullen worden hun kindjes/honden (hoor je ook af en toe) dit niet aan te doen. Maar ik zal ook zeker niet gaan twijfelen maar gelijk helpen, ik vroeg het me alleen af soms heb je van die kromme regels hier vandaar
Die kosten zijn voor de ouders van het kind. Tegenwoordig hebben ze dat ook voor de honden en zo. Het leven van kind of dier is dan belangrijker en dus is het gerechtvaardigd dat je het raampje inslaat. En de meeste agenten of andere hulpverleners willen anders wel getuigen dat hun het raampje hebben ingeslagen
Mijn idee ook. Hoe vaak dit al niet in het nieuws en op tv is geweest. Als je het al niet wist weet je het dan wel toch! En je kan zelf aanvoelen hoe stikheet het is in een auto. Verschrikkelijk zat met tranen in mijn ogen het filmpje te kijken.
Ik heb zo'n spijt dat ik het filmpje bekeken heb, ik zit hier nu gewoon zo te huilen. Wat vreselijk. Wat bezielen sommige mensen om hun kind in de warme auto te laten zitten. Ik vindt kinderen alleen in de auto laten zitten, terwijl de ouders even boodschappen gaan doen sowiezo al not done. Of kindjes alleen thuis laten terwijl de ouders kinderen van school gaan halen. Sommige mensen hebben geen enig idee wat er allemaa kan gebeuren. Ik zit hier met een brok in mijn keel. En onvoorstelbaar hoeveel lieve kindjes hiervan het slachtoffer worden. kinderen horen niet alleen te zijn, die heb hun ouders nog heeeel hard nodig.
Nou dan maar de schade betalen, als ik een kindje in een bloedhete auto zie zitten, dan weet ik niet hoe vlug ik die raam kapot heb om het kindje te redden. daar betaal ik heeel graag autoschade voor.
Ja ook al zo bizar dat die vrouw in dat filmpje in de auto keek, en zo weg liep. Zijn er serieus mensen die dat echt doen???
gisteren ging ik boodschappen doen, en langs mij stopte een auto, die moeder zei tegen dat kindje (ongeveer 3 jaar): blijf jij even zitten, ik ben zo terug! Auto stond ook vol in de zon, dus ik heb er gelijk wat van gezegd. Ze zei dat het kindje zelf wou blijven zitten, maar uiteindelijk heeft ze hem toch meegenomen de winkel in!
Ik vind het filmpje op een hele nette manier iets duidelijk maken. Ik ga zo meteen een lifehammer in mijn auto leggen en schade betalen ja of nee dat boeit me niet, als ik een kind zie in een auto dan gaat het raam kapot. Ik vind het onbegrijpelijk dat dit nog steeds gebeurd met kinderen en dieren.