van de week heb ik een evaluatiegesprek gehad met mijn gynacoloog. bij mij is alles in orde, op mijn lange cyclus na. sperma is gemiddeld. Mij is verteld dat we nu moeten wachten tot er 2 jaar voorbij is (nu nog een klein jaar wachten), voordat we voor verdere behandeling in aanmerking komen, omdat alles eigenlijk goed is. Ik heb hier nog nooit van gehoord, zijn er meerderen die hiermee ervaring hebben? De gynacoloog heeft mij nog de optie gegeven om eventueel met clomid te starten (voor mijn lange cyclus van gem. 37 dagen, wat te doen?
Geen ervaring. Lijkt me frustrerend, eerst een jaar proberen, met alle telleurstellingen daarbij. Denk je: nu naar een arts, die kan me hopelijk helpen, en dan doen ze nog een jaar lang niks! Maar aan de andere kant kan me er iets bij voorstellen dat als er niets afwijkends uit de onderzoeken komt, dat ze er vanuit gaan dat jullie zwanger kunnen worden zonder medisch ingrijpen. Moet Clomid je dan helpen om de cyclus te verkorten? Ik denk dat ik dat meteen zou gebruiken, al is het maar onder het motte: baat t niet, dan schaad t niet. Of zitten er wel degelijk bijwerkingen aan??
Heel frustrerend maar als er "niks echt" mis is, is dat de regel. Er zijn zoveel stellen die zonder hulp geen kans hebben en die hebben dan op deze manier voorrang. Het is naar, dat zeker. Clomid helpt bij het correct bepalen en bijhouden van de groei, maar als jouw lichaam wel groei veroorzaakt maar er alleen langer over doet, denk ik niet dat clomid kan helpen; je slikt dat maar 5 dagen.
Wat voor onderzoeken hebben ze dan allemaal gedaan, waardoor ze zeggen dat er niks mis is? Als je met clomid start wordt je de eerste keer wel in de gaten gehouden en mss is dat wel de boost die je nodig hebt. Het ligt er ook aan hoe lang je al bezig bent natuurlijk. Ik laat me echt niet meer wegsturen bij de gyn hoor. Dit is mijn 4de ronde clomid en we werden 'los' gelaten tot februari ermee. Maar heb nu weer aan de bel getrokken en de dosis is verhoogd.