Wanneer van achteruit naar vooruit schuiven......

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsa, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hoi,

onze florian schuift al een tijdje op zijn buik, alleen niet naar voren maar naar achteren......hij zet met zijn handjes af. hij gaat wel heel vaak op zijn handen en knietjes zitten maar kan nog niet vooruit.

ik vind dit best heel vermoeiend want hij kan niet bij zijn speeltjes komen omdat hij naar achteren schuift ipv naar voren en hij ligt om de haverklap onder de bank/kast etc. hij is dit ook snel beu en wordt dan hangerig/huilerig.

geen heel groot probleem hoor, maar ik vroeg me af of er meer kindjes dit doen/deden en hoe lang het ongeveer duurde voordat de switch werd gemaakt, wel zo gemakkelijk :) :) en of er tips zijn om hem wat te helpen.

gr.

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik denk binnen nu en 2 weken. Quentin ging precies bij 9 maanden vooruit kruipen.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ruben gaat heel hard, achteruit!
    Ook om zijn as draaien snapt hij heel goed. Van buik naar rug, en weer terug.
    Vooruit kruipen....dat heeft meneer nog niet ontdekt.

Jouw Florian is dus zeker niet de enige hoor! Het komt vanzelf wel!

Het is wel lastig he, ze steeds onder tafels en stoelen uit te vissen ;)

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier moet het hele kruipen nog ontdekt worden, Thijmen snapt er echt niets van! Dan ligt ie op zijn buik en doet ie zijn handen naar buiten (los van de grond) en dan probeert ie te bewegen..... Lijkt net alsof ie wil wegvliegen oid :)

Zie hier zijn pogingen: http://rosanard.hyves.nl/album/29801566 ... 71/0/4HZf/

Als ie zit gaat ie al wel een beetje op zijn billen schuiven, maar dat gaat nog langzaam.

Heb wel begrepen dat het achteruit kruipen een fase in het kruipen is. Misschien helpt het om zijn beentjes tegen te houden zodat ie snapt dat ie ook vooruit kan?

5. mel1977

mel1977 Actief lid

Hoi

Hier schoof Sam opeens vooruit met 11 maanden. Nog niet met z'n knieen eronder, maar met z'n handen op de grond en dan schuiven maar. Een armspieren dat hij zo ontwikkelt wauw :)

Ik denk dat je zoontje op een gegeven moment ontdekt hoe hij, in z'n achteruit, bij speeltjes enzo kan komen. Sam kwam op een gegeven moment overal (en in een rap tempo), maar ook hier heb ik 'm regelmatig overal onderuit moeten halen.

Komt helemaal goed!

groetjes Melanie

6. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hier ook het achteruit schuiven.
    Vooruit lijkt soms te lukken als ze op ons bed ligt maar benden gaat het dan weer niet.
    Zal wel niet lang meer duren denk ik.

Lydia

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    een week of 3 nadat Jesse achteruit ging ging hij vooruit.. weliswaar schuivend en tijgerend.. kruipen begint ie nu beetje te ontdekken maar snapt nog niet zo goed wat ie moet doen als ie op handen en kniën zit dus gaat ie weer verder met tijgeren

8. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    wat een leuke en herkenbare reacties! dankjewel, echt fijn om te lezen.

ik merk dat florian er erg gefrustreerd van raakt en ook heel snel begint te jengelen omdat dingen niet lukken, dus ik vind deze fase erg vermoeiend. vandaar mijn vraag, hij zou zo blij zijn wanneer hij vooruit kwam volgens mij :). hij houdt het proberen maar even vol, en dan wordt hij erg boos (net zijn moeder......).

daphne, grappig, onze kinderen schelen maar 1 dag!

ik laat het weten wanneer hij vooruit kan, dan gaat de vlag uit :) we gaan zondag voor 2 weken op vakantie. heb met het kdv afgesproken dat hij dan kruipt, hahahahaha.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met 5,5 maand schoof Eva achteruit en met 7 maanden ging ze vooruit! Het is nog niet altijd echt kruipen, want haar knietjes glijden vaak weg, maar ze zet zich af met haar voeten (zie de foto in mijn banner, ik noem het de opdrukhouding :D)

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat zijn kinderen toch geestig he!

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Hier is de wil er wel om te kruipen, maar voorlopig alleen nog 'vliegen'.... ;) Armpjes wijd beentjes getrekt in de hoop dat hij vooruit gaat. Af en toe duwt hij wel al z'n kontje omhoog en soms duwt hij zich heeel hoog op. Maar de coordinatie is nog echt nul, dus zal nog wel even duren vaardat hij tijgert of kruipt (eerst achteruit is prima, als ie maar beweegt! hihi).
    Ik verwacht dat Thomas wat later is dan het gemiddelde kind, aangezien hij ruim 8 weken te vroeg geboren is. Maar daardoor juist zit ik extra te wachten op elke mijlpaal.....

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Wat herkenbaar!
    Onze zoon is al geruime tijd aan t achteruitschuiven....
    daarnaast doet ie nu verwoede pogingen om te gaan kruipen..
    Dat lukt m nog niet. Hij heeft al wel ontdekt hoe hij in de kruiphouding moet komen, dus billen omhoog, beentjes onder de kont en buikje van de grond.. maar om dan ook echt te gaan kruipen, dat lukt m nog niet..

Geeft niet, hij heeft nog alle tijd dacht ik zo.. :D

13. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Yoran tijgerde ook achteruit vanaf dat hij 8 maanden oud was. Later deed hij ook zijn knietjes onder zijn buik en was hij driftig van voor naar achteren aan het wiegen, maar vooruit komen, ho maar! Herken de frustratie van verder weg gaan van zijn speelgoed. Maar ja hoor, sinds gisteren kruipt hij (is bijna 11 maanden)! Met het kruipen heeft hij het tijgeren vooruit ontdekt, dus nu wisselt hij het af. Het eerste stuk kruipt hij. Dan denkt hij dat hij er is, gaat liggen, maar kan er net niet bij. En dan tijgert hij het laatste stukje. Eindelijk heeft hij het door, hij was al zo lang aan het proberen!

groetjes, Natasja2

Deel Deze Pagina