17 dagen geleden geopereerd aan cts. Afgelopen donderdag zijn de (5) hechtingen verwijderd. De huisarts vroeg eerst (na beoordelen) hoe lang ze er al in zitten. Toen ik zei dat het toen exact 14 dagen was zei ze: ja dan moeten ze er wel uit. Nu ziet het er zo uit. Op 2 plekken is de bovenste huidlaag nog open (zie pijltjes), maar er komt geen vocht oid uit. Ook is mijn huid links naast het litteken ineens wit (dit was donderdag na het verwijderen vd hechtingen nog niet zo). Wie weet of dit er normaal uit ziet? Het litteken trekt nog steeds wel wat. Bekijk bijlage 630138
Ik denk dat het misschien wat langer duurt omdat het een lastige plek is, maar wel goed zal komen. Tekenen van ontsteking zijn er volgens mij niet, ben je daar bang voor? Als het warm of dik wordt, je koorts of (meer) pijn eraan krijgt of er vocht of pus uitkomt, zou ik wel direct actie ondernemen en er naar laten kijken. Dat witte stukje kan ik niet zo goed plaatsen.. Als je twijfelt, laat je er toch gewoon nog een keer door de huisarts naar kijken?
Ik vind persoonlijk dat ze er wat lang ingezeten hebben, maar ik vind de wond er niet naar of raar uitzien.
Nee ik twijfel niet aan een ontsteking oid ik ken de tekenen daarvan. Maar vond het zo gek dat de bovenstevhuidlaag op 2 plekken nog open is. En dat witte idd kan ik niet thuis brengen. Ik heb heel wat littekens op mijn lichaam, maar dit nooit eerder gezien
Ziet er prima uit hoor. Dat witte is waarschijnlijk huid wat straks als de korstjes eraf vallen gaat vervellen. Het is een plek die altijd in beweging is, ik vind het er netjes uitzien. Dat trekt wel mooi weg met de tijd.
Ik heb op precies dezelfde plek een litteken en zag er ook zo uit, duurde ook iets langer qua herstel dan andere plekken, waarschijnlijk doordat je toch beweegt. Ziet er nu bijna niks meer van.
Ziet er een stuk netter uit dan mijn littekens na de cts operaties. Nu 3 jaar geleden en je moet goed kijken wil je het nog zien. Dus komt goed
Ziet er netjes uit. Erg benieuwd naar je ervaring. Moet do naar de plastisch chirurg. Cts beiderzijds
Gaan ze beide kanten tegelijk opereren? Hier voelde ik het opereren helaas wel. De verdovingsspuit deed echt wel pijn. En daarna voelde het alsof ze vanaf mijn palm zo mijn pols probeerde te komen van binnen. Enorme druk. En die band om je arm is echt zeeeer vervelend. Je hele hand tintelt, nog erger dan bij cts. In totaal ben ik maar max 20 min binnen geweest. Dat is dus incl ontsmetten, verdoven, opereren, hechten en verbinden. Ging vrij rap dus Het herstel gaat op zich prima, maar heb nog steeds pijn als ik kracht zet etc. Maar dat kan nog wel een paar weken duren voor het over is. En nu trekt het litteken dus ook nog. De huid bij het litteken is nog verdoofd en het is even afwachten of dat het gevoel nog terugkomt. Ik heb iig geen getintel meer
Bij mij zag het er ook zo uit! Vond t ook best lang duren het herstel maar nu 9 maanden later zie je er bijna niks meer van. (Al veel eerder btw dat je er bijna niets meer van zag.) Deden ze dat bij jou met een Biers block? Bij mij gewoon onder plaatselijke verdoving namelijk.
Ben ik niet van plan anders ben ik helemaal onthand. Klinkt niet zo fijn. Ga even afwachten wat de plastisch chirurg zegt. Sterkte met je herstel
Vind het litteken er zelf rustig uitzien. Je handen hebben natuurlijk wel wat te lijden. Ongemerkt doe je er misschien toch meer mee dan je wil. En is het in meerdere lagen gehecht? Want dan heelt het van binnen naar buiten en kan het inderdaad weleens zijn dat bepaalde plekjes wat later sluiten. Beterschap!
Ik ben bang dat ik er binnenkort ook aan geloven moet. Heb inmiddels een spuit gehad maar dat doet helemaal niks, en in combinatie met 2 triggerfingers aan dezelfde hand waarvoor de spuiten ook niks doen . Ik word er moedeloos van zullen we maar zeggen, zeker in combinatie met mijn werk in de thuiszorg.. .. Maar het herstel duurt dus nog erg lang, of is dat alleen het litteken? @Majo1983, kon je wel eerder weer werken?
Ik ben maar een dag of 3 thuis geweest, daarna gewoon gewerkt. Maar ik heb dan ook een computerbaan. Autorijden mocht alleen niet de eerste 10 dagen maar daar heb ik me ook niet aan gehouden . Ik kon gewoon alles maar het litteken is wel vrij lang gevoelig geweest. Dat was na een maand of 3 a 4 denk ik helemaal weg.
Die 10 dagen niet rijden zal dan het grootste probleem worden met mijn werk. Routes zal niet kunnen dan maar het vervangende werk van de intakes die ik nu doe dus ook niet. Hmmmm....... Overleg met fysio en arts dus even
Inmiddels ziet het er zo uit. Helemaal open gaan staan en met harde randen. Denk niet dat de buitenlaag nog gaat hechten
Ik denk dat de bovenste huidlaag loslaat. Een soort eelt van dode huidcellen. Vind het er zelf netjes uitzien.