Als er bovenaan je loonstrookje staat, periode 18-06-2014 t/m 25-07-2014, gaat alles wat er dan op je loonstrookje staat over gewerkte uren, verlof, uren ziek enz, over de dagen van 18-06-2012 t/m 25-07-2014?
Dus als er op die loonstrook periode 18-06-2014 t/m 25-07-2014 staat dan gaat alles wat er op die loonstrook staat dus echt over de dagen van 18-06-2012 t/m 25-07-2012? En niet over de dagen van de maand daarvoor? Want dat doen bedrijven toch ook weleens?
Bij ons worden toeslaguren verwerkt in de maand erop. Dus de loonstrook van februari is inclusief de toeslaguren van januari.
Dat klopt. Overuren en ort word bij ons de maand erop uitbetaald. Dus van jan krijgen we in feb de ort en overuren uitbetaald.
Bedankt voor jullie reacties! Hoe zit dat dan met de uren die je ziek bent geweest? Als je bijvoorbeeld van 25-06-2012 t/m 30-06-2012 ziek bent geweest, staan die uren ziek dan wel gewoon op die look strook met de periode 18-06-2012 t/m 25-07-2012?
Als ik op zaterdag werk, krijg ik 125% uitbetaald en op zondag 200%. Dat stukje extra bedoel ik met toeslag.
Volgens mij kunnen ziekte uren wel bij de volgende maand staan, zeg maar. Meestal moet men voor een bepaalde datum in de maand het aantal gewerkte uren doorgeven. Bij ons is dat voor de 15de en ik krijg dan rond de 25ste uitbetaald. Alles wat er dus veranderd na de 15de word de maand erop verrekend. Nou zou ik echt niet weten of ziekte-uren apart vermeld zouden staan op mijn loonstrook, ik ben zelden ziek gelukkig *klopt af*
Ik neem aan dat ziekte wel gewoon in dezelfde periode wordt berekend. Normaal gesproken moet je werkgever jou ook ziek melden, en daarna weer beter melden. Dus dat wordt dan gelijk verwerkt.
is echt compleet afhankelijk van het bedrijf waar je werkt. ik werk in de thuiszorg en wij krijgen standaard onze contracturen uitbetaald en daarbij de over-uren van de periode ervoor. vakantie-uren en dergelijke zijn dan ook van de afgelopen periode aangepast. maar waarom heb je het eerst over 2014 en later over 2012?