Filmpje; The Lie We Live

Discussie in 'De lounge' gestart door Carino, 20 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

1 mei 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet nooit zo goed wat ik na het kijken van zo'n filmpje moet... werk opzeggen en kind van school afhalen om met de hele club naar Afrika vertrekken om daar te genieten van de natuur en de armen te helpen, smartphone in de container mikken of gaan demonstreren bij de varkenshouder 3 huizen verderop...
    En als ik zeg dat ik niet geleefd wordt door de overheid e.d dan heb ik ongelijk want "dat gaat onbewust dus dat heb je niet in de gaten"...

Dat we zuiniger met onze planeet om moeten gaan (of om hadden moeten gaan) ben ik het mee eens en ik moet zeggen dat ik er ook erg op let. Maar verder kan en heb ik helemaal niks met dit soort filmpjes.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Precies, je kan er niets mee met dit soort filmpjes. Ten minste dat is mijn mening.

3. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik vraag me overigens af hoeveel de maker van het filmpje verdient aan al die aan het beeldscherm gekluisterde mensen. Gezien het feit dat het produceren van Youtube filmpjes blijkbaar zijn beroep is...

https://www.youtube.com/user/Freshtastical

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Niks joh, dat schenkt hij vast allemaal aan de arme landen, goede doelen zoals de kankerstichting etc. ;)

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Scherp 😂

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nee, ik heb hier echt niets mee.
    Wat let je om je boeltje te pakken en naar een onbewoond eiland te verkassen?
    Ik heb een hoop redenen om dat niet te doen, en ik heb een hoop redenen om in deze maatschappij te willen leven, zou het mij tegen staan dan vind ik wel een manier om mijn leven anders in te delen.
    Ik krijg het gevoel dat dit soort types altijd de behoefte hebben om ergens tegen aan te willen schoppen en nooit tevreden zijn met wat ze hebben.
    Mijn glas is tot nu toe altijd halfvol in plaats van half leeg.

7. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik heb het zes minuten gekeken en toen had mijn internetverbinding er geen zin meer in. Ik begreep mijn internetverbinding wel ;). Ik kan hier mijzelf en mijn omgeving niet in herkennen. Er zit zeker een kern van waarheid in, maar de manier waarop dit gebracht wordt staat mij erg tegen. Alles en iedereen wordt op een grote pessimistische hoop gegooid. Ik zie juist op zowel micro- als macroniveau zulke mooie iniatieven van prachtige mensen dat ik weiger om op zo negatieve manier naar de wereld en de mensheid te kijken. Ik geloof dat een betere wereld bij jezelf begint en dat gedragsverandering begint met hoop en optimisme. Niet met deze negatieve manier van denken. Hiermee bereik je enkel weerstand en dat lees ik ook terug in dit topic.

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Mijn god wat een holle retoriek. Smart enough to do our work, but not to question what we do.

Aldus de man die eerder het nut van het onderwijs in twijfek trok en vond dat we de wereld maar moesten ontdekken zonder boeken.

Wat een bs

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Mee eens...

Daarnaast leven we nu juist in een tijdperk waarin mensen (die dat willen!) kunnen doen wat ze willen! Er zijn genoeg mensen die alles achterlaten om in de wilde natuur te wonen of mensen die helemaal 'groen' worden. evenals mensen die bewust kiezen om voor een grote multi-corp te gaan werken, omdat zij al het geld willen hebben.

10. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik heb het filmpje nu ook gezien en ik ben het niet met alles eens maar vind het wel interessant.

11. Whysteria

Wat vind je zelf trouwens van het filmpje TS?

12. De mensen die het twee minuten vol hebben gehouden, vind ik erg knap! Ik haakte al af bij 'Je zou overal kunnen zijn waar je wilt, maar in plaats daarvan zit je nu alleen voor een beeldscherm'. Eh, nee hoor, doei! :D De toon is al gezet bij de eerste woorden die hij uitspreekt. Blegh.

13. Whysteria

Maar serieus, TS: wat vind je zelf dan van het filmpje? Je hebt het op ZP geplempt met de boodschap dat we dit moesten zien, ik zou het wel interessant vinden als je zelf ook een inhoudelijke mening zou kunnen geven.

Alvast bedankt!

14. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

1,5 minuut volgehouden maar kan me er niet in vinden. Ik vind mijn leven leuk en zou er niet veel aan wiĺlen veranderen.

15. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

1 mei 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    Daar was ik nou ook ontzettend benieuwd naar :) Ik hoop dat ts nog komt reageren.

Deel Deze Pagina