vandaag de 30 weken echo gehad alles leek in orde. dametje wordt geschat op 1955 gram. alleen haar buikje was boven de curve dus ik mag volgende week voor de tweede keer getest worden op zwangerschapssuiker. als dat goed is dan heeft mijn meisje gewoon een stevig buikje.. en als het niet goed is dan krijg ik medicijnen of een dieet. en dan willen ze haar waarschijnlijk ook eerder geboren laten worden. zijn er meer dames hier bekent mee?
Dit wil gewoon zeggen dat je kindje voorligt op groei, maar daarom hoef je geen zwangerschapsdiabetes te hebben! Mijn zoontje lag 5 weken voor op groei, op 32 weken woog hij al 2600gram .. maar geen diabetes! Gewoon een grote jongen! Als je diabetes hebt, krijg je inderdaad een dieet en wordt je ook zowiezo voor de 40 weken ingeleid!
Mij testen ze ook steeds op zw-suiker. Vooral tijdens mijn vorige zwangerschap; zoontje lag steeds op de P95 curve en had toen ook een behoorlijk buikje..(liep vlgs. mij bijna 3 weken voor op groei). Uiteindelijk bleek het bij de geboorte nog wel allemaal mee te vallen (4100 gram bij 41 weken) en heb ik ook geen zw-suiker gehad. Succes in elk geval!
Hier ook een bolle beer. Buikje liep de hele zwangerschap voor. Uiteindelijk werd ze met 39+4 geboren. Slechts 48 cm, maar wel 3640 gram. Echt een spekkie, maar kerngezond.