Steriele kamer in het ziekenhuis? Als er ergens (vreemde) bacteriën voor jou en je baby zijn, is dat wel in het ziekenhuis.
Het filmpje begint met dat ze al 45 minuten aan het rijden zijn... Als wij 45 minuten hadden moeten rijden was ik ook in de auto bevallen. Gelukkig was het maar 15 minuten hier. Ik was wel net zo 'zen' als die vrouw, mijn man wilde harder rijden, maar dat vond ik maar gevaarlijk. Uiteindelijk waren we nog geen 15 minuten in het ziekenhuis voordat mijn dochter was geboren. En ik ben bij de eerste wee vertrokken van huis. Ivm snelle eerste bevalling. Als er ooit nog een kindje komen mag, ga ik in geval van medische indicatie alvast in het ziekenhuis bivakkeren. Maar als ik van te voren thuis mag bevallen, blijf ik ook thuis. Dit gaat mij echt niet gebeuren! Ik vind dat die man wel echt stom reageert. Zet dan gewoon die auto aan de kant, knuffel je vrouw, trek je shirt uit en wikkel dat om je baby en bel een ambulance.... Ik zou echt pissig zijn als mijn man gewoon zou blijven rijden!
Hij vroeg haar wel nog: do you want me to keep driving or? En zij wilde dat hij zou blijven rijden dus tja lol...
Zelfs al zou ik zeggen dat hij maar moet blijven rijden, zou hij moeten stoppen en kennis =maken met zijn kind, zijn vrouw knuffelen en voor iedereen zorgen. Kom op, die 2 minuten later in het ziekenhuis maken echt niet uit. Het jongetje deed het al meteen heel goed. Onze VK heeft manlief ook instructies gegeven wat hij moet doen als ik ineens zou bevallen... En daar werd niet bij gezegd dat hij gewoon door moest rijden. Hij moest de baby op mijn blote borst leggen. Eventueel het mondje uitzuigen. Afdekken met een dekentje.... En dan pas de deur open doen voor de VK, als ze net te laat zou zijn. Dus ja. Zodra zij begon te schreeuwen van de persdrang had hij de auto aan de kant moeten kwakken en iets moeten pakken om hun kind mee in te pakken... Nou ja, zo zie ik het...
Ja precies. Die mensen zijn gewoon in shock! En het ziet er ook niet enorm koud uit daar, komt vast allemaal goed. Heel eng en spannend maar wat een stoere vrouw, maar ook zeker die man!
Echt een gaaf filmpje zeg, mooi om te zien! Volgens mij kun je echt niet meer helder denken als dit je net overkomen is, dus zo gek vind ik hun reactie niet. Natuurlijk kun je beter stoppen, kindje in iets warms wikkelen en een ambulance bellen. Maar ze lijken zo overvallen dat ze daar niet bij stil stonden.