zaterdag a.s. onze eerste echo!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door washburn, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    We vinden het zo spannend!
    Moest het gewoon even kwijt...:D

Zijn er dingen waar we aan moeten denken/ waar we rekening mee moeten houden/ mee moeten nemen?

We hebben geen idee hoever we zijn maar op basis van de clearbleu digital test ( die 3+ aangaf) wat betekent 5 of meer weken denken we nu 6 of 7 weken ver te zijn...

We kunnen gewoon niet langer wachten en willen graag weten hoever we zijn, ook de verloskundige adviseerde ons dit te laten vast stellen in het ziekenhuis.

Tot hoe nauwkeurig kunnen ze de duur van een zwangerschap eigenlijk vast stellen?

Sorry, veel vragen en wat chaotisch geschreven waarschijnlijk maar we waren zo verrast dat we nu zaterdag al een kijkje in mn buik mogen nemen...:):):)

Liefs!

2. Friemelien

Friemelien Actief lid

21 dec 2011
    155
    1
    18
    Ik kan je niet echt helpen, wij gaan morgen .. ook voor de eerste keer. kBen ook reuze zenuw8ig :) kGeloof niet dat je wat mee moet nemen hoor, ik neem ook niks mee. Suc6 & geniet ervan!

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Gefeliciteerd!!
    Als je naar je vk gaat: Verzekeringsgegevens zou ik meenemen, met bv gegevens van je huisarts. Dat willen ze nog wel eens vragen, maar dat kan ook de keer daarop allemaal ingevuld worden.

Met 12 weken zeggen ze de verwachte bevallingsdatum, maar met echo's daarvoor (7, 9 weken) zitten ze vaak redelijk dicht in de buurt van die datum hoor! Maar toevallig waren wij pas bij de gyn. in het ziekenhuis die tegen ons zei dat de 12 weken echo de datum geeft van de bevalling. Wij dachten zelf nl 7 weken zwanger te zijn toen we naar de vk gingen en toen bleek dat ik net 5 weken was :( Dus heel vreemd! En telkens werd de datum bijgesteld totdat we 12 weken waren! En nu verandert die datum niet meer..(hopen we.. haha)

Succes zaterdag!! Hoop dat alles goed is!

4. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste keer hadden we eerst een intake gesprek. Er worden allemaal vragen gesteld omtrent jou en je familie. Je gewicht wordt gewogen en bloeddruk wordt gemeten.

Bij de echo kon ze niet zo goed zien via de buik, dus dat werd inwendig. Toen werd ook de voorlopige termijn gemeten. Maar met de 12 weken echo, krijg je de definitieve termijn en bevallingsdatum.

Verder moest ik identiteitsbewijs meenemen en verzekeringspasje.

5. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Super bedankt allemaal voor de tips!
    Dat scheelt alweer wat vragen en onduidelijkheden... ;)

Ik laat jullie na het ziekenhuis bezoek wat wel weten hoe het is gegaan... :)

Liefs!

6. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Nou, vanmiddag was het dan zover, broek uit en daar lig je dan.
    Zo'n echo aparaat is natuurlijk niet het fijnste om naar binnen gewerkt te krijgen maar het grappige was dat ik al heel snel afgeleid was.. Zo ook mijn vriend... Hoppa, daar was onze kleine 'garnaal' met kloppend hartje en dooierzakje! Zo schattig gewoon...

De echograviste gaf wat uitleg, liet onze mini baby op zo veel mogelijk manieren zien. En als laatste kregen we ook het hartje te horen... Woaw, toen kregen we allebei toch wel even een brok in de keel... :)

Lekker constant en keihard ging die klopper te keer!

We zijn vandaag om precies te zijn 6 weken en 6 dagen ver... Dus ik ga even mn banner aanpassen... ;)

Liefs en bedankt voor jullie reacties hierboven!

7. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Wat leuk om te lezen dat jullie zo genoten hebben. Blijft leuk een echo, iedere keer weer.

Jullie weekend kan in ieder geval niet meer stuk! Top!

Deel Deze Pagina