Help! Wij hebben een ander huis gekocht en ik heb mijn man eindelijk zover dat ik een visgraat PVC vloer krijg (oké, hij mag er ook op leven) Maar nu slaat de twijfel toe. Wij zijn geen interieur veranderaars. De muren en vloeren die we 12 jaar geleden voor dit huis uit zochten, hebben we nog steeds allemaal. Dus ik verwacht met het nieuwe huis niet veel anders. Is een visgraat dan handig? Wat denken jullie? Is natuurlijk wel een trend van nu, zou ik dat over 5 jaar niet helemaal zat zijn? We hebben allemaal geen glazen bol natuurlijk maar ben benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken
Ik denk dat je na verloop van tijd altijd wel wat anders zou willen. Ik vind en visgraat vloer echt heel mooi, zou het gewoon doen! Ook al is het na 5 jaar bijv. geen 'trend' meer, betekent niet dat het dan niet meer mooi is..
Ik vind een visgraatvloer juist tijdloos. Wij hebben het 6 jaar geleden laten leggen en geen moment spijt gehad. Wel had ik achteraf liever pvc ipv echt hout. Met kleine kinderen zie je elke kras of deuk erop.
Wij hebben het sinds een jaar een vissegraad vloer met band/bies en ik geloof niet dat ik het snel beu ben. In ons vorige huis lag al 12 jaar een mooie laminaat vloer die was ik ook niet beu.
Wij hebben zo’n vloer gekozen en zijn er heel blij mee. Uiteindelijk is een visgraat natuurlijk een klassieker, je ziet het nu alleen nog meer. Ik had spijt gehad als ik het niet had gekozen, boven hebben we overigens dezelfde vloer, maar dan recht gelegd en voor boven vind ik dat weer heel mooi. Ik moet soms wel een beetje om ons huis lachen, alle ‘mode’ elementen zitten erin, maar ik vind het een hele mooie stijl, dus dan ga ik het niet ‘niet’ kiezen omdat het nu hip is. (Ja we hebben een zwarte deur met glas, zwarte kozijnen, donkere greeploze keuken etc.)
Ah leuke reacties! Ik vind het ook prachtig, dus verheug me er enorm op. En als ik dan lees dat iemand het al 6 jaar heeft zonder dat het verveelt, durf ik het wel aan
Ik ben zelf niet zo'n fan van visgraat, omdat ik het te onrustig/druk vind. Maar het is zeker wel tijdloos, dus als je dit nu mooi vindt, vind je het over 10 jaar ook nog mooi
Ik twijfelde net als jij een jaar geleden, ik heb het wel gedaan en ben er onwijs blij mee! Gewoon doen! Nu het er eenmaal een jaar ligt heb ik niet elke dag bewust door dat ik een visgraat vloer heb. Het went snel.
Ik vind het wel heel mooi, maar ik zou het niet zo snel in een niet al te grote ruimte doen. Wij hebben niet een hele grote kamer, dus hier zou het veel te druk zijn. Op een groter oppervlak vind ik het mooier. Hoe ruimer de kamer, hoe rustiger het lijkt. Dus hier uiteindelijk toch voor gewoon laminaat gekozen.
Haha jawel maar we hebben destijds alles tweedehands aangeschaft. Niet erg maar gewoon iets gekozen wat oké was en dichtbij/goedkoop. Dus nooit een wauw-gevoel. Nu gaat een groot deel lekker naar de kringloop en gaan we lekker meubels kopen die we écht leuk vinden
Ik vind het heel mooi...maar heb het toch niet gekozen. Bang dat ik er snel flauw van ben. Daarnaast vind ik het ook snel druk ogen. In ons huis had het qua ruimte prima gepast, maar in een huis met een wat kleinere of rechte woonkamer vind ik het niet mooi.
Wij vervangen ook dingen alleen als ze aan vervanging toe zijn. Wij hebben in dit huis een parketvloer en hier wonen we nu 11 jaar. We gaan bijna verhuizen, in het nieuwe huis hebben we een gietvloer. Ik ben zelf geen fan van visgraat, maar ik ben het eens met iedereen die zegt dat dat tijdloos is, wij zijn in onze zoektocht ook huizen tegengekomen met visgraat (hout dan en geen pvc) van meer dan 10 jaar oud, bewijs dat het niet alleen nu een trend is . Ik denk dat als je het nu mooi vindt, je het nog steeds mooi vindt over 10 jaar en aangezien het echt wel tijdloos is, denk ik niet dat dat een probleem is. Ik zou me vooral afvragen of de pvc vloer wel mooi blijft, maar goed, dat heb ik bij onze gietvloer ook. We wilden echter perse een onderhoudsarme en makkelijke vloer, dus toch maar ervoor gekozen.
Ik vind t echt bloed bloed mooi, vooral met een goudkleurig randje +- 15/20 cm van de rand en de rand dan recht gelegd als "lijst" er omheen zeg maar... Maar dan wil ik ook t huis wat daarbij hoort en niet dit rijtjeshuis. (herenhuis in monumentale stijl (mag ook nieuwbouw zijn maar wel in de oude stijl)). Dus hier ligt terrorproof ikea tundra (de oude versie) in huis. Huidige tundra is ander systeem en stuk kwetsbaarder.
Het mis juist prachtig maar moet wel zeggen dat het afhankelijk is van je huis. We hebben nou niet echt een huis waar we vinden dat het past. Mijn schoonbroer/ schoonzus hebben juist deze vloer in een oude woning en het is prachtig! Ze hebben het zelfs gedaan in de slaapkamer met een zwart randje. Ze zijn zelf ook nog steeds heel blij. Overigens wel hout. Betreft mode, ik volg die niet ik kijk wat wij mooi vinden en past bij het huis.
Absoluut doen. Veel twijfel gehad maar ben echt super blij met mn vloer. Is afgelopen zomervakantie gelegd (keramisch parket in visgraat)