Even een vraag aan de handige mensen met ipads en tablets Wij willen voor op vakantie filmpjes op de tablet zetten. Ik heb een Ipad en ik heb een oude samsung galaxy. Maar hoe doe ik dat?? Ik heb dvd's van leuke kinderfilmpjes, maar die krijg ik weer niet op de tablet. Via Google ben ik erachter gekomen hoe je filmpjes van Youtube kan downloaden. Maar hoe krijg ik ze dan op de ipad?? Ook zoek ik langere filmpjes dat ze tijdens de autoreis gewoon 1 filmpje kunnen bekijken en ik niet om de 5 minuten een nieuw filmpje hoef aan te zetten. En via Youtube vind ik alleen maar korte filmpjes, tenminste wat mijn dochter leuk vindt. Ze is gek op Jokie en Jet (helaas alleen korte filmpjes), Nijntje, woezel en pip, etc. Kan ik ook allemaal korte filmpjes van Jokie achter elkaar zetten? Zodat ik op vakantie het 1 keer hoef aan te zetten en ze een half uurtje zoet is? Net als met een dvd?
Ook mijn vraag!! En hoe kan ik filmpjes van YouTube op de iPad krijgen zodat het zonder WiFi bekeken kan worden?
Oke ga ik daar eens naar kijken. Kan je dan ook filmpjes achter elkaar zetten? Of ben ik met 15 filmpjes van 5 minuten al klaar? (ik kan op youtube geen lange filmpjes vinden)
Ik doe hetvolgende keepvid.com geloof dat de site zo heet. donwlod ze op de laptop en kopieer ze naar de tablet via t kabeltje.
http://www.clipconverter.cc Via deze link en dan converteren maar MP4. Bij iTunes kun je ze dan heel eenvoudig toevoegen aan de bibliotheek via "voeg toe aan bibliotheek" en dan kun je ze zo op de iPad zetten. iPad even aan de computer hangen met het kabeltje, en alle video's aanvinken. https://support.apple.com/nl-nl/HT201593
Met mijn ipad mini doe ik niets (qua filmpjes dan, alleen netflix downloads) Met de samsung is het erg makkelijk, gewoon de tablet aansluiten met het snoertje aan je laptop en dsn kan je films overzetten (via mijn computer-> samsung tablet). Ik download films en series via Spotnet. Je kan ook een extra micro usb in de Samsung doen en zo je geheugen vergroten naar max 128 mb (ofzo). Wij hebben er zelfs een extra kabeltje bij gekocht zodat je zelfs een gewone usb kan aansluiten op de Samsung tablet. Wij hebben de samsung lite 7inch precies met deze reden gekocht voor onze dochter, wij zijn jaarlijks nogal wat weekjes van huis en dit is puur rust 'kopen' in de auto. Succes (Als je meer vragen hebt stel je ze maar hoor)
Je kan ze achter elkaar afspelen. Hier hebben we ook aantal filmpjes van 1 of 1,5 uur erop staan. Heb er pas weer nieuwe op gezet.
Je hoeft je tablet niet eens aan een pc aan te sluiten. Ga met je tablet naar Google.nl typ youtube converter en open één van de links. Ga naar de online versie van youtube ( dus niet de app) ga naar het filmpje en kopieer de link in de adresbalk. Ga nu terug naar de website met de converter plak de link en kies voor mp4. Download het bestand en open een videoafspeler ga naar de map met downloads en speel af. Heb je meerdere filmpjes kan je ze achter elkaar laten spelen. Je zou ook nog via documenten naar je download map kunnen gaan daar de filmpjes selecteren en ze verplaatsen naar een nieuw aangemaakte map zodat je vanuit je videoafspeler die nieuwe map aanvinkt en je dan niet ook nog eens de troep van eerder gedownloade filmpjes krijgt die in die downloadmap zitten.
Ik doe niets met youtube, zet complete (disney)films en series op de Samsung. Zoals Pieter Konijn of Sien van Sellingen... als je 'gewone' dvd's heb, kan je ze rippen op je laptop en dan overzetten naar je tablet. (Niets mis mee overigens als je het wel via youtube doet, maar complete films staan er niet meer op en wij doen sowieso veel via Spotnet, ook luisterboeken etc zetten wij op deze manier op de tablet)
Ik rip dvd's op de MacBook met handbrake en zet ze dan op een harde schijf (NAS). En als ik dan wat films op de iPad wil zetten dan moet je ze even verslepen in iTunes. Maar tegenwoordig koop ik nieuwe films in iTunes ipv op DVD. Dat is helemaal makkelijk want dan kun je ze zo op alle apparaten bekijken. Ook offline. Je kunt daar echt alles vinden wat je maar kan verzinnen, en vaak zijn ze op iTunes ook goedkoper. De film 'Woezel en Pip op zoek naar de sloddervos', is bijv 8 euro voor de HD versie. Bij beide methodes ga je daarna naar iTunes, op de iPad. Bij ...meer kies je voor 'aankopen', kies voor 'films'. Vervolgens kies je de film. Daarna op het wolkje met het pijltje erin klikken. Dan word die film op dat apparaat gezet en kun je hem daarna altijd offline kijken. Dit werkt op iPad en iPhone hetzelfde.
Hebben jullie Netflix? (Zo niet de eerste maand is gratis en kun je hem meteen weer opzeggen). Bij Netflix kun je ook films downloaden en offline bekijken.
Ja dat kan. Gewoon de Netflix app downloaden. Maar de filmpjes staan in Netflix. Dus als je geen abbo meer hebt om te kijken kun je ook die filmpjes niet meer zien.
Ik doe het zo volgens mij: Youtube openen in de browser (dus niet de app!) Dan open je het filmpje dat je op de tablet wil hebben. Je duwt erop met je vinger en krijgt dan de optie opslaan! Zo simpel was het volgens mij! (Kan het nu niet controleren, ben niet thuis)
Als je videoland hebt kun je ook verachillende films en series downloaden naar de tablet. Via download to go, zodat je ze bijvoorbeeld in de auto kunt kijken. Bij ons werken de films vaak wel alleen bij series komt het nog wel eens voor dat we alleen geluid hebben en geen beeld.