klacht indienen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 6 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man is woest!

Hij is al lange tijd bezig met zijn Nederlanderschap aanvragen.
    Nu moest hij hiervoor weer terug naar land van herkomst om een geboorte akte op te halen. Helaas is het daar niet zo dat alles geregistreerd staat, dus ook niet wanneer hij geboren is. Wanneer je een geboorte akte nodig hebt moet je langs een arts die jouw leeftijd schat en na aanleiding van die schatting word dus een geboorte akte opgemaakt. Op dezel geboorte akte is hij dus in februari een jaar jonger geschat dan hij werkelijk is, en die hij dus al jaren in NL gebruikt. Man heeft nog even contact opgenomen met onze advocaat of dit niet voor problemen kon zorgen, dit zou geen problemen zijn aangezien het bekend is dat het zo werkt in zijn land vampier herkomst.

Nu belde mijn man donderdag zijn contactpersoon bij de gemeente of er al iets bekend is over zijn procedure enz. Heeft die contactpersoon hem gewoon voor leugenaar uitgemaakt?!! Gewoon zonder aanleiding. Mijn man is momenteel woest en ontdaan door het telefoon gesprek. Natuurlijk is hij geen leugenaar, helaas gaat het er in derde wereldlanden anders aan toe dan hier.

Dit is al de tweede voorval met haar. Toen hij zijn Nederlandsschap ging aanvragen heeft ze gezegd " dat het erg veel geld kost en dat mensen zoals jullie met een
    uitkering dat niet kunnen betalen" hij had niet eens een uitkering!En wie bedoelt ze met mensen zoals jullie?

Mijn man wil nu graag een klacht indienen, maar ik weet het niet. Ben namelijk bang dat zijn Nederlanderschap ermee in gevaar komt ondanks dat ze alleen maar een tussenpersoon is en dus niet uiteindelijk degene die beslist daar is een speciale ccommissie voor. Wat zouden jullie doen?

2. Purk

Purk Niet meer actief

Ik zou de procedure afwachten en naderhand een klacht indienen om de naturalisatie niet te laten mislukken. Zou niet tijdens dit proces iemand tegen de haren instrijken, maar ik heb er nooit iets mee te maken gehad, dus misschien zijn er nog ervaringsdeskundigen, die je meer tips kunnen geven?

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou ook de hele procedure afwachten en dan als het rond is een klacht indienen. Wat een trut zeg, lekker machtsvertoon vind ik dat.

4. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik zou idd ook eerste de procedure netjes afwachten, anders loopt die misschien wel (meer) gevaar.
    Maar daarna zeker een klacht indienen. Of eens met haar gaan praten? Waarom ze zo doet?

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik zou je man laten vragen om een ander contactpersoon 1 die wel normaal zijn/haar werk doet, en niet oordeeld of veroordeeld, kan me haast niet voorstellen dat als je man een klacht in zou dienen dit ten koste zou gaan van zijn nederlandschap, hij behoort net als alle andere mensen met respect behandeld te worden klaar, ik zou dus zeker wel een klacht indienen, en tevens vragen om een ander contactpersoon

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

zo he; wat denk ze wel niet? Mensen als jullie?? pure discriminatie!!

ik zou zeker een klacht indienen, maar wel als je man zijn nederlandse paspoort heeft... gewoon voor de zekerheid.

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Kan je idd niet gewoon hoger op en een ander contactpersoon vragen en zeker wel een klacht indienen?
    jeetje wat lullig zeg.

sterkte ermee.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

aan de ene kant zou ik zeggen, nog geen klacht indienen ivm dat je niemand tegen de haren moet instrijken. Aan de andere kant, omdat ze de contactpersoon bij de gemeente is, kan ze dan niet in een of ander rapport vermelden dat je man een leugenaar is? En dat als hier niet op ingegrepen en dit rapport voor naturalisatie nodig zou zijn, hij juist de dupe kan worden? En de naturalisatie dan niet doorgaat ivm het (zogenaamd dan) bewust doorgeven van foute informatie? Ik zou dit toch eerst even goed navragen voor de zekerheid.

9. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Idd, de procedure afwachten en dan de klacht indienen. Wat ontzettend onbeschoft van dat mens.

Mijn man komt ook uit een land waar de geboortes pas sinds kort wat beter en preciezer bij worden gehouden. Wij hebben toen voor ons trouwen ook zo'n akte moeten opvragen, hij had toen nog geen verblijfsvergunning, en die hebben wij via zijn broer kunnen krijgen. Ook een beetje raar, want hij stond in zijn land wel geregistreerd als kind van en broertje van, maar voor de rest niets. Gelukkig werkt zijn broer bij de politie en kan dus meer voor elkaar krijgen, wij hebben die akte ondertekend en niet ingevuld (allen de geboortedatum niet) gekregen zodat mijn man die hier kon invullen. Zo klopte het iig met de gegevens hier.

Met zijn naturalisatie hebben wij hetzelfde document kunnen gebruiken en was het redelijk makkelijk en snel opgelost. Nu moet ik ook zeggen dat wij het erg getroffen hadden met de man die het afhandelde voor ons bij de gemeente. Hele vriendelijke en eerlijke man, als wij belden hoe het ervoor stond, ging hij er gelijk achteraan om na te gaan waar we stonden en hij belde hier ook over terug!

Het is gewoon een ***proces om het voor elkaar te krijgen, het kost een hoop bloed, zweet en tranen en ook nog eens een behoorlijk bedrag!

Toen het hier eindelijk in orde was moest hij zijn naam voor hier doorgeven (in zijn land heb je namelijk alleen voornamen), de tuthola die hem toen hielp (ik was er helaas niet bij, anders had het niet gebeurd) vertelde hem doodleuk dat je hier geen tweede naam mocht hebben, dus hij moest de naam van zijn vader laten vallen?! Toen onze zoon geboren was en hij ging hem aangeven, kwam hij die vrouw ook nog eens tegen, hij heeft het haar toen wel onder de neus gewreven en ze liep met een rood hoofd verder.

Zou het ook zeer zeker bij je advocaat aankaarten. Mocht het dan worden afgewezen, kan hij hier misschien nog wat mee, dus die klacht indienen en wie weet wat nog meer. Het is jammer dat sommigen zoveel macht hebben over een ander zijn toekomst en er dan zo mee omgaan.

Heel veel succes hiermee, ik weet hoe frustrerend het kan zijn!

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hij heeft gisteren al direct met zijn advocaat gebeld die vind dat hij een klacht moet indienen. Omdat er nu al veroordeeld naar zijn dossier word gekeken en ondanks dat zij niet de beslissing maakt ze misschien wel de commissie kan beïnvloeden. Ze kunnen hem het Nederlandsschap afwijzen, maar volgens zijn advocaat zou hij zoiezo als hij het dan hoger aanvecht alsnog winnen, omdat zijn land van herkomst er dus bekend om is geen juiste geboorte aktes af t geven maar alleen met geschatte leeftijd. Maar dan kan je een gevecht in gaan wat een half jaar of jaar kan duren.

Wat willen ze dan? Dat we ook maar even een smak geld neerleggen voor een valse geboorte akte? Want dat had hij ook kunnen doen, maar houd ie absoluut niet van.

11. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Ik ben zelf naar de IND altijd heel beleefd, vriendelijk en zorgvuldige geweest, alles wat er niet goed ging meteen naar ze gebeld, nog een keurige brief geschreven en na de brief weer bellen.
    Tja voor degenen die verbaasd zijn, zo leuk wordt je niet behandeld als je met de IND te maken hebt hoor, vreselijk!

Maar ja we moeten het er mee doen, maar als ze hiermee de aanvraag afwijzen ben je weer verder van huis... moet je weer betalen etc. Ik zou ze bellen of een brief etc zin heeft en aan de andere kant weet je advocaat er waarschijnlijk meer van dan ik... dus kan het geen kwaad hem te volgen in zijn advies.

Kijk ook eens op www.buitenlandsepartner.nl daar heb ik altijd erg veel informatie en steun gevonden. Sterkte!

En echt, na een jaar of 7 kijken we terug met een zucht en hebben we hier een nl pasport etc... en dan ben je overal voortaan vanaf!

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat ontzettend onbeschoft van dat mens. Helaas zie je het wel vaker, ambtenaren op niet zo'n hoge positie die gewoon mensen schofferen. Die hun positie gebruiken om hun vooroordelen en racisme te uiten. Machtsvertoon zonder dat ze echt macht hebben, wat misselijk zeg.

Ik weet niet, maar mijn onderbuikgevoel zegt dat je met dit soort mensen geen olie op het vuur moet gooien. Gewoon even het ene oor in en het andere oor uit om niet het Nederlanderschap van je man in gevaar te brengen. En daarna een dikke klacht neerleggen. Is ze helemaal betoeterd.

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Kun je jullie advocaat er niet opzetten? Wat onbeschoft zeg.

14. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Als je advocaat dat zegt lijkt me misschien het beste om zijn advies op te volgen. en misschien de klacht met zijn hulp in dienen.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het is gewoon zo zuur! We weten gewoon even echt niet wat te doen. Maandag dus maar even weer advocaat bellen.
    We weten gewoon wel dat we het er niet bij willen laten zitten, hij is al zoveel vernederd en als stront behandeld en heeft het altijd gepikt maar nu is het gewoon genoeg geweest.

16. Veritas87

Veritas87 Actief lid

14 mrt 2012
    186
    0
    0
    Gelijk een klacht indienen en zorgen voor een ander contactpersoon, ik heb voor een column ooit een heel onderzoek hierna gedaan en het gebeurt vaker dan je denkt. Vaak zijn het mensen die zich vervelen op hun huidige positie en niet hoger komen, dan moeten ze hun macht ergens anders weghalen.

Je kunt ook 2 vliegen in 1 klap slaan als je niet meteen een formele klacht in wilt dienen, dan doe je een verzoek voor een ander contactpersoon omdat jullie huidige contactpersoon bevooroordeeld is. Dan is het aan hun om er wat mee te doen of niet maar je krijgt sowieso een nieuw contactpersoon.

17. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Nu een klacht indienen, een vriend van mij die moest een verblijfsvergunning hebben voor zijn vrouw. En dat ging ook allemaal heel moeizaam. Hij heeft alles bewaard eb kopieën van genaakt en toen het ook mis ging heeft die een nette klachtenbrief opgestuurd en daarin alle stukken vermeld. En niet veel kater kreeg die een excuses en de verblijfsvergunning

18. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ik had die smak geld neergelegd en de geboorteakte geregeld die Nederland graag had willen zien :) :cool:

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als je een smak geld neerlegt heb je gewoon echt een vals geboorte akte, en zou hij dus echt liegen. Zo wil hij gewoon niet aan een Nederlands paspoort komen.

20. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik zou een klacht indienen en het bekend maken bij een politiek partij of media. Bij ieder volgend gesprek telefonisch of gewoon, maak een geluidsopname, dan heb je in iedergeval bewijs.

Deel Deze Pagina