Mijn moeder heeft al jaren een abonnement bij t mobile, incl. internetgebruik. Nooit problemen mee gehad, tot april dit jaar. Sinds april heeft ze constant erg hoge telefoonrekeningen. Dit doordat haar toestel elke avond om 00.00 verbinding maakt met internet om blijkbaar te updaten of iets dergeljks. Dit levert rekeningen op voor zon 120 euro per maand wat daarvoor altijd max 30 euro was. Hierover regelmatig contact gehad met t mobile, en die beloofden iedere keer het op te lossen maar helaas. Daardoor besloten om een ander abo af te sluiten, en die van t mobile uit te zingen tot januari als die afloopt. De telefoon met t mobile abo staat dus nu een maand uit, en zelfs met uitstaan een rekening deze maand van 108 euro. Mag dit zomaar?
Heb je de specificatie al eens goed bekeken of alles wel klopt. Dit klinkt namelijk een beetje alsof de simkaart is gekloond. (dus dat er ergens een kopie rondzwerft)
Nou lijkt mij niet. Tenzij ze ergens mee akkoord is gegaan door bijvoorbeeld de kleine letters niet te lezen. Ik vind een tegemoedkoming ook niet meer dan normaal. Kun je niet instellen dat ie alleen via wifi gaat?
Dit kan en mag inderdaad niet! Laat ze even heel goed uitzoeken hoe het zit en ga anders eens dreigen met een advocaat. Dan zullen ze het werk wel gaan doen. Dat is toch niet normaal 108 euro voor een tel die uit staat ? Ze doen bij t mobile alleen hij werk als je dreig met advocaten heb ik ondervonden.
Ik weet niet of dat mogelijk is om in te stellen. Punt is dat ze dat eigenlijk niet wil. Ze heeft ook een internetabo erbij, dus kan ook gewoon buiten wifi internetten. Alleen die updates snachts kosten dus erg veel geld...
is het een smartfoon? Mijn vriend had dit dus ook en kwam door de automatische updates van de apps! Ook juist snachts... Zou sowieso alle automatische updates uitzetten! En zorgen dat je apps ook niet aan blijven (dit gaat automatisch vaak zonder dat je het door hebt) Je kunt hiervoor een gratis task killer app downloaden! suc6
Ook toen hij nog aanstond vonden we het al niet normaal, ook omdat het altijd zelfde tijd is en we al vaker daar klachten over ingediend hebben, maar inderdaad nu hij uitstaat is het helemaal belachelijk, maar als je de klantenservice belt doen ze alsof het heel normaal is en jij "gek "bent
Op de specificatie is te zien dat het door het datagebruik snachts komt. Elke nacht precies om 00.00u.
Klopt, is ook aangegeven, alleen staat dat op de telefoon uitgeschakelt. Telkens als we de klantenservice bellen dan wordt dat gezegd, uitgelegd wat we moeten doen, maar die instellingen staan dan al goed. Zijn er ook mee naar de t mobile winkel geweest en ook daar bleek alles goed te staan.
Dataverbruik is in ieder geval niet mogelijk als de telefoon uit staat. Als je dus zeker weet dat de telefoon een hele dag uit heeft gestaan en die dag is er wel data verbruikt, dan is de simkaart waarschijnlijk gekopieerd. Een dag is dan van 00.00 tot 00.00
De laatste maand heeft hij inderdaad uitgestaan. Dit is aan de rest van de specificatie ook te zien, niet gebeld en niet door anderen gebeld, en verder geen internetgebruik. T-mobile denkt hier toch anders over. Volgens hun is dit datagebruik heel normaal en valt er verder niets aan te doen...
Nou dat is echt dikke onzin hoor! Telefoon uit is GEEN verbruik! Dat kan gewoon neit!!! Zou het er echt niet bij laten zitten! (dreigen met kassa ofzo wil er nog wel is voor zorgen dat ze meer voor je doen)
Ik zou een aangetekende brief met klacht sturen. Bij de klantenservice zitten vaak jonge mensen die er geen verstand van hebben maar hier moet denk ik toch eens goed naar gekeken worden. Alden telefoon uit staat kan het niet zo zijn dat hij Data heeft verbruikt. Heeft jouw moeder een rechtsbijstandverzekering? Ik zou in de klachtenbrief schrijven dat je het graag samen wil oplossen maar anders genoodzaakt bent juridische stappen te ondernemen.
Mja updaten zou je gewoon via wifi moeten doen... Dat hoeft niet elke maand 100 te kosten. Wat heeft ze voor telefoon? En wellicht is het een idee om een nieuwe simkaartje aan te vragen. Desnoods op eigen kosten... Dat is nog altijd goedkoper dan die rekeningen. En even in de telefoonwinkel je instellingen laten checken... Maar ik kan me niet voorstellen dat het echt updates zijn die zelfstandig 's nachts draaien... Is dat wel het geval.. Dan kan dat zeker uit. Stel dat het uberhaupt wel zo zijn... Dan neem ik aan dat ze 's nachts thuis is en de telefoon dus op wifi zit. Kost dus niks...... Verhaal blijft dus vreemd... Vanaf welke kant je het ook bekijkt.
Exact! Uit is uit. Punt is alleen... T-mobile ziet verbruik en factureert dat. Bewijzen dat je dat verbruik niet tja... Verbruikt hebt is zo goed als onmogelijk.
Raar hoor dat 'spookverbruik' en als je nu de simkaart er eens voor een maandje uithaalt? Dan weet je tenminste heeel zeker dat er geen verbruik zou kunnen zijn. Je schrijft dat hij nu toch niet meer gebruikt wordt dus dan zou dat wel moeten kunnen lijkt mij. Succes ermee!
Een tip misschien voor tot het opgelost is bij tmobile.kun.ke voor iets van 5euro een optie nemen dat als.je.bundel.op is je traag internet krijgt maar nooit een rekening achteraf. Misschien is dat voor zolang het abbo loopt een idee.
Mijn man had dit ook. Had ook heel veel data verbruik. Hij heeft een s3 en die update dus ook om 00.00 uur. Als hij thuis is heeft hij wifi. Maar hij had dus ook heel veel mobiel internet gebruik. T-mobile belde hem op om te zeggen dat hij aan de grens van zijn gebruik zat. Hij heeft toen voor 5 een bundel erbij genomen. Hij vind ook dat hij veel data verbruikt. Per maand gemiddeld 18 gb wifi en 4,5gb mobiel. En hij zegt van zoveel gebruik ik hem niet. Ik gebruik mijn toestel iPhone. Veel meer en heb ongeveer 1,5gb wifi en 200mb mobiel. ligt dus echt aan het toestel