mijn vriend krijg vanaf maandag een nieuwe collega leuk natuurlijk. maar nu komt het er zijn al 4 afzonderlijke mensen (die mekaar ook niet kennen) geweest van andere bedrijven die mijn vrien dal aan sms hebben gestuurt en gebeld hebben dan je met deze persoon heel erg uit moet kijken. omdat hij iedereen een loer draait en echt niet te vertrouwen is zo laat hij anderen opdraaien voor zijn fouten en hij staat er om bekend dat hij al menig mens kapot heeft gemaakt door zijn streken. wat zouden jullie doen? zouden jullie je baas in lichten of zouden jullie het afwachten? wat mij eigenlijk heel erg "bang"maakt is het feit dat er 4 mensen zijn geweest die gebeld hebben omdat ze er lucht van kregen dat hij voor deze baas gingen beginnen
baas inlichten zou ik niet doen. Baas zit ook niet te wachten op een paar vage roddels zonder concreet bewijs... Maar ik zou zelf wel heel erg uitkijken met deze persoon!
vage roddels zijn het niet een van de telefoontje kwam namelijk van aan oud werkgever van hem. en de andere 3 zijn oud collegas van hem van de bazen die hij hiervoor gehad heeft waar hij dus ook is weg gegaan
Ik zou het in vertrouwen vertellen! Mijn relatie met onze directeur is ook erg goed en ik zou niet willen dat hij een kat in de zak heeft.
als je echt 100% sluitend bewijs hebt zou je het aan de baas kunnen vertellen. Maar ik zou eerder bang zijn dat jou man straks de boeman is...
ik zou het niet tegen de baas zeggen maar wel goed oppassen en als ik jou vriend was er zo weinig mogelijk mee te maken hebben ( behalve op werk gebied dan )
Lastig. aan de ene kant wil je natuurlijk niet al gelijk een klikspaan zijn zonder hem een kans te geven. Maar ja aan de andere kant, als je door 4 aparte mensen gewaarschuwd bent geef ik het weinig kans dat hij nu opeens wel de brave werknemer zal uithangen. Als je vriend goed contact heeft met zijn werkgever zou ik het denk wel vertellen ( maar dan alleen aan hem en het niet gelijk tegen de rest van het personeel vertellen )
ik zou vragen of die 4 kennisen niet beter de baas kunnen inlichten dan hou je je man erbuiten wij hadden ook iemand die niet te vertrouwen was en haar oude werkneemster lichtte mij in toen heb ik haar gevraagt om het mijn baas te melden en dat heeft ze gedaan meisje heeft niet lang bij ons gewerkt later belde een andere werkgever op met vragen over haar mijn baas zei ja ze is wel aardig maar einde werkdag moet je dr wel even uitkleden(jatte behoorlijk!!)
Ja inderdaad, want anders is je vriend straks de gebeten hond omdat hij zijn nieuwe collega zwart zit te maken. Kent jouw vriend die oud collega's/oud werkgevers trouwens, dat ze hem hebben gebeld? Anders ook een beetje raar dat ze die baas niet gelijk zelf bellen. Nu zit je vriend er mee in zijn maag gesplitst.
Ik dacht dus ook gelijk,dan moeten ze niet jou man bellen maar zijn (nieuwe)baas.Vind het namelijk ook wel raar dat ze dat niet doen.Wie zegt het dat hun wel de waarheid spreken.Verder je niet mee bemoeien en zelf oppassen,ik bedoel ze hadden ook referenties kunnen opvragen dan hadden ze het ook geweten.
dat mijn vriend de gebeten hond zal niet denk ik niet hij ligd erg goed bij zijn baas en juist mijn vriend nemen ze dingen vanaan maar idd mischien kan zijn oude werkgever bellen of mailen over hem
ik heb ook een keer zoiets meegemaakt , iemand die ik kende kwam bij het bedrijf waarvoor ik werkte in dienst . Ik zat bij de receptie en hij zou het werk bij de klanten thuis doen , (was een beveiligings bedrijf) hij had mijn beste vriendin n paar keer flink in de problemen gebracht en had ook niet zo'n schone lei om maar te zeggen . Hij zou bij de mensen thuis uitleg gaan geven over hun beveiligings systeem en verder dan de woonkamer komen dus echt IN hun huis , hij heeft ook n paar keer ingebroken en helaas toen niet gepakt . Met mijn verhaal ben ik naar mijn leidinggevende gegaan en die schrok er wel van maar kon niets doen tot hij iets zou uitvreten of er klachten over hem binnen zouden komen . uiteindelijk is hij er na zn proeftijd ontslagen gelukkig ... hij deed zn werk niet goed genoeg dus heeft het zich zelf opgelost .
als ik naar mijn werksituatie kijk en ik zou deze info krijgen dan had ik dit wel aan mijn teamleidster verteld. Maar het is maar net hoe de relatie is met je baas en collega's, bij mij zou het wel kunnen nl en ik weet dat ze dit serieus nemen bij mij op het werk.