films die je op school moest kijken

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook Schindler's List gezien, en Left Luggage enzo. Tijdens 'godsdienst'. Tja, 't zijn indrukwekkende films, American History X net zo, maar echt schockerend vind ik ze niet hoor, ook niet voor 14-15 jarige leerlingen.

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Jaaaah die moesten wij ook kijken!!! Ik vond hem zo afschuwelijk ik kan helemaal niet tegen dat soort films. Dat die man die ander dwong met zijn mond op de stoeprand te gaan liggen en zo op zijn achterhoofd trapte.. Omg dat beeld is me altijd bij gebleven.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou zo verplicht kan ik me niet herinneren.
    We hebben wel Jesus Christ Superstar gekeken en bij Grieks/Latijn veel van die series over de verhalen die daarbij horen, altijd erg leuk.
    Oja een film over de IRA (ff opgezocht, volgens mij heette die Cal), die was wel indrukwekkend.
    Bij Nederlands hebben we best veel cabaretiers bekeken en als er tijd over was Mr Bean bij Engels :D

Schiet me nog een te binnen: flatliner, die vond ik persoonlijk echt geweldig! Ging over een groep geneeskundestudenten die gingen experimenteren met bijna dood ervaringen.

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben alleen 1984 gekeken bij Engels (heet hij wel zo) maar vond het een ontzettende saaie film dus kan mij er weinig van herinneren.

5. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Jullie schrikken vast als ik opschrijf wat voor films wij moesten kijken op het LAS (agrarische school), er zaten nogal wat losgeslagen scholieren bij ons op school en ze wisten geloof ik niet wat ze met ons aanmoesten, deze films zijn gekeken tijdens lessen zoals natuur/scheikunde, handvaardigheid en wiskunde.

Alle Alien delen, Alle James bond delen en die film waarop een vliegtuig vol jongens neerstortte op een onbewoond eiland (die laatste film was bedoeld zodat wij een mooi eiland zouden gaan knutselen met handvaardigheid).

Men, wat heb ik een nachtmerries gehad van de Alien delen en van die film met al die jongentjes. En wat was mijn moeder woest! School gaf geen enkele krimp bij haar klachten. Lang leve mijn stiefvader die mij thuis les gaf (al vervloekte ik hem destijds) zodat ik evengoed mijn examens heb weten te halen.

De enige film die daadwerkelijk 'goed voor de ontwikkeling' was was shindlers List, die hebben we in de bioscoop gezien met zijn allen toen hij uit kwam. Zeer indrukwekkend.

6. Within

Within Niet meer actief

Ik heb op het MBO sexuele voorlichting gehad met de film American Pie.. Ze waren ons verplicht die voorlichting te geven maar gingen er van uit dat we het toch al wel wisten, dus dan maar die film.

Heb nog wel meer films gekeken op school maar kan ze me echt niet meer herinneren.

Wel een keer op schoolreisje in de bus speed. Die film over de bus die hard moet blijven rijden anders ontploft ie.. erg leuk.;)

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wij moesten De 5de Man ofzo kijken. Wat een walgelijke vreselijke film was dat!!! als je m niet keek dan kostte dat je een cijfer. sloeg nergens op

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wij ook, en die was saaaaaiiii. wij kregen hem op de middelbare school, vind het overigens totaal niet geschikt voor basisschool leerlingen.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wij hebben op de basisschool in gr 7 of 8 geloof ik een 'leer' film gekeken mbt sexuele voorlichting. Kan me nog herinneren dat oa een natte droom genoemd werd ofzo. Stond echt met mijn oren te klapperen ;)

Middelbare school met bio natuurlijk uitgebreid een heel hoofdstuk over voortplanting (errrrrg interessant), had ook een 10 voor t proefwerk haha :D

10. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hier
    -animal farm
    -amadeus
    -the wave
    -jesus christ superstar

11. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik ben al van een eerdere generatie dan de meesten van jullie en wij 'moesten' dus ook andere films zien;

De moeder van David S. (over een verslaafde jongen en wat die verslaving doet met het gezin)

Christiane F. (ook over drugs en verslaving en véél indrukwekkender dan David S.)

Ik ging naar de middelbare school in de jaren '80, toen waren drugs een 'hot item' natuurlijk. ;)

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Uhm wij keken alleen school-tv op vrijdag en voor de rest keken wij geen films eigenlijk. Moesten wel heel veel boeken lezen...

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Lord of the flies :)

Wij moesten Animal Farm kijken, vier jaar achter elkaar.. 1984 en die film over de kkk.
    American History X heb ik veel later gezien en heeft veel indruk gemaakt. Die scene met die stoeprand heb ik wekenlang nachtmerries van gehad.. en nog steeds als ik eraan denk :)

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Bij ons was niet verplicht en mijn moeder heeft toen besloten dat ze het niet correct vond mij bloot te stellen aan deze beelden en heeft me thuis gehouden op de dag van Schindlers List.

Mijn vraag aan jullie is dan ook....ga je ermee akkoord als je kinderen deze films moeten kijken?

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

o die film is zooo indrukwekkend ik heb het boek ook maar man das echt een film die mijn bij blijft.

16. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Kijk daar heb ik dus de boeken van gelezen (overigens niet voor mijn lijst, maar voor de "lol")
    Ik ging in de jaren 90 naar de middelbare school en toen was het iets minder maar ik had zelf een "gezonde" interresse voor drugs.
    Als in, ik wilde er alles van weten/lezen zolang ik het maar niet in mijn lijf hoefde te stoppen...

Of ik het goed zou vinden of mijn kind zulke films zou kijken, ligt eraan. De een kan er beter tegen dan de ander. Als ik weet dat het hem niets doet, ja dan mag hij het kijken. Weet ik dat hij er nachtmerries van krijgt, nee dan niet...

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb David S gelezen toen ik 12/13 was geloof ik. Ken de film niet, maar vond het wel indrukwekkend. Niet enorm overweldigend schokkend.

18. ik heb ook christiane F gekeken op de middelbare, dat is echt zo,n film die je altijd bij blijft

19. hardloper

hardloper Niet meer actief

meisje met het rode haar (lagere school , is echt niets van blijven hangen)
    amadeus (ik geloof wel 4 of 5 keer. middelbare)

20. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Zeg dat... en om op de vraag terug te komen of ik zou willen dat mijn kinderen zulk soort films zouden zien, ik denk niet dat ik het zou verbieden.

Ze worden hoe dan ook in het dagelijks leven toch wel geconfronteerd met dergelijke dingen, het één wat erger dan het ander en als ze op school worden getoond met de bijbehorende uitleg zou ik niet weten wat daar op tegen is. Ik ben achteraf dus wel 'blij' dat ik deze films heb gezien, ik had destijds al een gezonde afkeer van drugs en door die films wist ik in elk geval dat dat niet voor niks was. Ik ben er dus ook altijd afgebleven. Op een stukje Spacecake na ooit waar ik hondsberoerd van werd maar dit terzijde. ;)

Oh.. en die American History X heb ik ook gezien, heftige film ook!

Deel Deze Pagina