"Jeugdzorg" in Berlijn.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SAARC, 18 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Heel dicht bij mij helaas een meisje die door opa en vader werd misbruikt, door jz uit huis is gehaald (12 jaar geleden) en toen ook in een gezin kwam waar weer misbruik is gepleegd. Je kunt je wel voorstellen wat dat met het vertrouwen en zelfbeeld van een kind doet :(

3. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Wat erg gossipGirlxoxo :(

4. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
  5. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ik heb hier echt geen woorden hoe erg ik dit vind. Wil het eigenlijk niet eens lezen, zo misselijk word ik er van. Echt ongelooflijk dat dit echt heeft kunnen gebeuren.

6. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb het gelezen en wat walgelijk, dertig jaar lang he, 30! kinderen zijn voor de rest van hun leven beschadigd, vertrouwen in de mens kwijt en vertrouwen in zichzelf kwijt

7. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ja verschrikkelijk! Ik heb ook zo’n soortgelijk verhaal gehoord. Wat ben je dan beschadigd

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.698
    3.140
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb hier ook echt geen woorden voor. Hoe zoveel mensen dat zo lang wisten en met z'n alle dit allemaal goed vonden. o_O

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.641
    113
    Vrouw
    Te absurd gewoon.. hoe kan zoiets ook goedgekeurd worden ?? Erg triest

10. trillian

trillian Actief lid

21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    Ongeveer een half jaar geleden las ik dit artikel op de Volkskrant website (het lijkt nu helaas achter een paywall te zitten). Hoezeer we dit nu ook niet kunnen begrijpen, blijkbaar was er in de jaren '70/'80 binnen links progressieve kringen een beweging die (bijna als uitvloeisel van de sexuele revolutie en de acceptatie van homosexualiteit) ook pedofilie wilden normaliseren.
    Gelukkig hebben mensen ergens halverwege de jaren '80 hun hersens terug gekregen, maar voordat dat gebeurde was er dus half 'acceptatie' van dit soort denkbeelden.

De psycholoog die hier achter zat, Helmut Kentler, was er heilig van overtuigd dat dit een win-win situatie was. Pedofielen hadden iemand om echt van te houden en kinderen (vaak uit zeer getroubleerde omstandigheden) hadden eindelijk iemand die van ze hield. Hij heeft hier studies over gepubliceerd waarin hij het heeft over 'een zeer succesvolle aanpak'. :confused:

De beste man vond het ook een noodzakelijk onderdeel van de opvoeding dat ouders hun kinderen introduceerden en instrueerden in sexualiteit, voordat ze de pubertijd bereikt hadden. :confused::confused:

Het allerergste vind ik nog eigenlijk dat de beste man er waarschijnlijk heilig van overtuigd was dat dit ook in het belang van het kind was. Zonder het goed bij ze te checken. (Even los van het feit dat kinderen nooit studieobjecten voor je theorieën zouden moeten zijn).:confused::confused::confused:

11. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Heb je de film Spotlight eens gezien? Staat op Netflix, waargebeurd verhaal. Gaat over een groep journalisten uit Bosten die onderzoek doen naar het misbruik in de Katholieke kerk en zo het (later bleek wereldwijde) misbruikschandaal aan het licht hebben gebracht. Daarin zie je ook dat het al tientallen jaren bekend was, hier en daar een veroodeling maar niemand die écht actie ondernam en heel veel doofpot. Aangrijpend verhaal.

12. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik heb die film niet gezien maar weet natuurlijk wel van dat schandaal. Echt belachelijk wat er met kinderen gebeurd is en helaas vast nog gebeurd. Niet alleen het misbruik maar vooral ook het wegkijken.

13. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Dat is dus diezelfde gek als in het stuk wat ik hierboven heb geplaats. Mis echt de kotsomotion hier.

14. trillian

trillian Actief lid

21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    Sterker nog, dat plaatsen van die jeugdzorg kinderen was dus een onderdeel van zijn experiment. Echt van de pot gerukt gewoon.

15. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Klopt, dat staat dus ook in het artikel.

16. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Arme kinderen:cry:

17. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.197