Zijn hier mensen die aan boekbinden doen? Dus zelf boekjes maken op verschillende manieren? Lijkt me super leuk om iets mee te doen, maar weet niet zo goed waar te beginnen. Wat zijn leuke workshops of cursussen? Hebben jullie tips voor inkoop van materialen?
Ja, dat kan ik! Ik geef er ook les in Helaas woon je niet in de buurt, anders kon je een keer meedoen met een van mijn workshops. Ik koop mijn spullen bij De Kwast (particulier) of bij Opitec (voor bedrijven en scholen), maar in Den Haag zit ook een goede winkel: Damen / Papier Royaal is de winkel en webshop voor papier
Wat ik nu leuk vind om te doen: Het bewegende deel van linnen maken en de kartonnen kaft bekleden met pagina's uit oude atlassen. Zo zien de boekjes er dan uit:
Deze heb ik laatst ook gemaakt. De rug van linnen en de kaft van heel licht, edelfineer multiplex. Maar ja, dan moet je wel mooi recht kunnen zagen en schuren
Waar zit je? Vind het niet erg om een keertje te reizen voor zoiets. Als je wilt kun je je website oid pb-en?
Wat een superleuke dingen maak je! Heel gaaf. Ik denk er nu over om via 't ambachtshuys in den haag een cursus te doen.
Oh, ik heb geen website of zoiets dergelijks. Af en toe hang ik een keer een postertje op of zet ik iets op Facebook. Maar de workshops zijn in Den Bosch, Oss of Nijmegen. Ik zal je een PB-tje sturen over de tijd en plaats van de volgende workshop zodra die er weer een komt. Verder geef ik les in de gevangenis (oa boekbinden, keramische vorming, houtbewerking etc) maar daar kun je niet zomaar aanschuiven Mocht je nog meer geïnteresseerden in je woonplaats kennen, dan kan ik ook met de knutselboel naar Zoetermeer komen, als een soort Tupperware-party. Leuk om in het achterhoofd te houden, toch?
Oh is ook leuk. Hoeveel mensen heb je dan minimaal nodig? En stuur idd zeker een pb als je weer een workshop hebt. Is idd niet naast de deur, maar ook niet onmogelijk.