Grote baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ZonStraal, 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi allemaal,

Vanmiddag controle gehad bij de gyn met de baby was alles goed gelukkig :) .

Nu kwam wel bij de meting naar voren dat de baby qua groei 2/3 weken voor loopt. In het begin twijfelde hij of mijn uitreken datum wel klopte en of deze gewoon niet verkeerd is berekend. Maar dit betwijfel ik.

Ik dacht zelf in eerste instantie meteen aan zwangerschapsdiabetes, maar de gyn vertelde me dat de verschijnselen zijn dat ik vaak moet plassen (wat echt reuze meevalt bij me), en dat je veel kilo's aankomt (ben nu 27 weken en ben 5,5 kilo aangekomen).
    Ik had op internet gelezen dat veel vruchtwater ook bij één van de verschijnselen hoort. Maar ik heb de gyn er tijdens de echo niet over gehoord, terwijl ik aanneem dat hij dit meteen kan zien.
    Ik ga me wel laten testen volgende week.

Verder dacht de gyn eraan dat het gewoon een grote baby is. Mijn man is immers niet één van de dunste/kleinste en ik ben voor mijn lengte ook niet echt dun :oops:. Uit de meting is gebleken dat de baby nu 1500 gram weegt.

Herkent iemand dit, of heeft iemand ook 'gewoon' een grote baby? :)

2. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    mij oudste was met 28 weken 2200 gram en bij dr geboorte een mooie 8 ponder dus dat viel opzich wel mee.
    Ze kunnen er meestal ook wel wat naast zitten hoor want bij mn jongste zeiden ze 2 dagen voor de bevalling ( gemeten met echo apperaat) dat ze 6 pond zo was en ze was mooi ook 8 pond met 38 weken!

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb met 28weken en 2 dagen een echo gehad en toen leek Anaïs een gewicht van tussen de 1450 en 1650 gram te hebben.
    Met 32 weken en 3 dagen was dat al tussen de 2800 en 3100 gram en emt 36 weken kon het apparaat al niet meer meten omdat ze zo flink boven de curve lag dat ze geen weekaanduiding qua grote konden doen.
    Ze werd toen op dik 8 pond geschat (was haar broer ook met een geboorte bij 36 weken)
    Ze is uiteindelijk op 38+3 geboren en woog toen 5120 gram! :confused:

Zo ging het bij mij maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn. Misschien heeft jouw kindje alleen een groeispurtje gehad en gaat het nu weer gewoon langzaam verder!

4. ZonStraal

Ik vind het erg fijn om jullie verhalen te lezen, stelt me wel wat geruster moet ik zeggen :)

Bij de 20 weken echt bleken alleen de benen wat voor op groei te liggen, rond de 2 weken voor. Maar de rest niet echt en nu met de echo van vandaag bleek alles voor te liggen op groei :(

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    @penguin: geen suiker? Was de eerste ook fors?

@TS: maak je je zorgen? Niet doen. Het gemiddelde gewicht van 6 á 7 pond wordt natuurlijk bepaald door kleine baby's maar ook grote baby's. Probeer je vooraf niet te veel zorgen te maken, misschien blijf je nu wel onder controle van de gyn?
    De ene gyn is voorstander van inleiden om te voorkomen dat de baby 'te' groot wordt, een andere gyn vindt grootte geen reden om de baby het veilige huisje te laten verlaten.

Zelf wist ik niet (ondanks echo!) dat mijn eerste kind erg groot zou worden (4,5 kilo) en dat is maar goed ook. Ik ben niet al te groot, mijn man is ook normaal. Dan denk je dat het er nooit uit komt.

Een geruststelling: als je een grote baby hebt en niet door suiker dan is het hele kind vaak groot. Dat betekend niet alleen zwaar maar ook lang (in mijn geval de 1e 54 cm) en dan maakt het uiteindelijk niet heel veel verschil.

Succes!

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Nee had geen suiker.
    eerste was 4095 gram en 52 cm met ruim 36 weken en mn tweede dus 5120 gram en 56 cm.
    Beide hele snelle bevallingen trouwens 4,5 uur voor nummer 1 en 2,5 uur voor nummer 2!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva was ook groot, 4350 gram en zo'n 53cm. Geen zwangerschapsdiabetes. Ze hadden het ook niet verwacht, ondanks mijn toch wel grote buik. Ze dachten aan 6 a 7 pond...

Maar maak je geen zorgen hoor, hier met 41 weken thuis bevallen zonder knip of scheur :). Ben erg benieuwd hoe groot deze baby gaat worden!

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    nou snoop, als ik zelf maatstaf voor je mag zijn zou ik op 5,4 kilo rekenen......maar je kunt het!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eigenlijk ga ik voor 4 kilo dit keer ;). We zullen wel zien, liever niet veel groter dan Eva, omdat Eva vast bleef zitten :(. Heb zoiets van we zien wel, maar ben toch ook wel een beetje bang hiervoor. Niet voor mezelf dus, dat zal wel lukken ;), maar ik wil graag dat deze baby er ook gezond en wel uitkomt

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Dan hoop ik voor jou mee! Hoewel jij wel de aangewezen persoon bent om te proberen mijn record te verbreken ;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat mij betreft mag je recordhouder blijven hoor ;) ;) ;). Maar we zullen zien! Eerst de eerste 3 maanden maar doorkomen... en daarna de rest ;).

12. ZonStraal

Ik kan waarschijnlijk volgende week pas terecht om te testen en het duurt dan ook even voor de uitslag, dus ik ben zeer benieuwd. Ik hoop natuurlijk van harte dat het niet daar aan ligt, maar dat we gewoon een gezonde forse baby krijgen :)

Hoe ben jij toen bevallen?

13. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    bij de eerste vaginaal waarbij ze is blijven hangen aan de schouder. Verder geen gekkigheid behalve wat hulp met het spreiden van de benen. Poliklinisch.
    De tweede wisten we dat hij minimaal 4,5 kilo zou zijn en dus ben ik toen weer poliklinisch bevallen maar wel met 2 vk-en, omdat de eerste is blijven hangen. Dit was achteraf gezien ook wel nodig, omdat hij overal bleef hangen. MAar goed, hij was dan ook wel zo groot, daar hoef jij niet van uit te gaan.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Ik ben in september 2007 ook bevallen van een 'gewoon' grote baby. Hij was met 42 weken 4960 gram en 56 cm. Geen zwangerschapssuiker oid, gewoon een grote baby.

Nu ik weer zwanger ben, ben ik soms wel een beetje bang. De eerst al 10 pond, hoe groot moet deze wel niet worden haha.

Maarre maak je niet te druk hoor meid. Er zijn genoeg vrouwen die op de natuurlijke manier van een grote baby bevallen. (zelf heb ik een ks gehad, maar ook dat overleef je wel, alleen moet je daar nog niet vanuit gaan)

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijjn zoon was met 28 weken over de 1500 gram ZEIDEN ZE.

Hij is met 37,5 week geboren en was maar 2700 gram, dus die meetingen hoeven niet te kloppen.

16. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    nee, dat is ook nog zo natuurlijk, die metingen, daar kun je niet echt van opaan.

17. ZonStraal

Erg fijn om verschillende verhalen te horen!

Ik moet me denk ik zowiezo even laten testen en hoop dat ik geen zw. diabetis heb. Ik hou jullie op de hoogte!

18. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    bij mij zeiden ze met de 30 weken echo dat ik een klein kindje zou krijgen.. en dat heb ik ook gekregen,, ze woog 2915 gr en meten hebben ze niet gedaan... :(

Deel Deze Pagina