Ter info #geenpaniek 'Te lang foliumzuur slikken zou mogelijk leiden tot obesitas bij kinderen' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Hoop ik ook niet. Eigenlijk wel gek dat ze dit nu toch al naar buiten brengen, ondanks dat de Verloskundigen en de Gezondheidsraad de uitkomst van het onderzoek niet steunen. Ik blijf wel braaf mijn multi's slikken hoor!
Je moet als zwangere (en moeder) tegenwoordig wel heel sterk in je schoenen staan om je niet ergens schuldig over te voelen....
Nou, inderdaad. Obesitas bij kinderen is vooral niet de schuld van de voedingsindustrie die alles volpropt met zooi... Nee, moeder: het ligt aan jóu aangezien je het lef hebt gehad te lang foliumzuur te slikken...
Het 'lollige' is dat je met foliumzuur ook autisme kunt voorkomen. Als er íemand braaf haar foliumzuur geslikt heeft, ben ik het. En mijn zoon is tóch autistisch. Het enige dat voor mij telt is dat ze leven. Zonder foliumzuur had ik ze alledrie kunnen begraven ipv alleen mijn eerste. Dit soort onderzoeken schieten mij echt in het verkeerde keelgat. Stél dat het zo is, dat je kindje meer kans heeft op obesitas. Is dat dan belangrijker dan een zwaar gehandicapt of dood kindje voorkomen met foliumzuur?
Ik heb me niet beseft dat jullie eerste kindje hierdoor is overleden, wat erg... En ik ben het met je eens hoor, ik denk dat hetgeen foliumzuur kan voorkomen belangrijker is dan de eventuele gevolgen zoals obesitas. Wat nog niet eens volledig bewezen is, blijkt wel uit dit artikel.
Geeft niet hoor, dat kon je ook niet weten sindsdien ben ik echter erg alert op foliumzuur. Sterker nog, in sommige landen adviseren ze alle vrouwen in de vruchtbare leeftijd om dagelijks foliumzuur te slikken. Daar komen 75% minder neurale buisdefecten voor.
Oh help... Ik heb de heeeele zwangerschap multi geslikt met foliumzuur en daarna ook nog voor de borstvoeding Gelukkig gaat borstvoeding obesitas weer tegen, wie weet worden het wel gewoon normale kinderen
Ik heb de gehele Foliumzuur geslikt en mijn dochter kijkt ook nog peppa big..Nou er staat me wat te wachten geloof ik.
Ik snap dit soort berichten niet. Vooral ook de schuld van obesitas zoeken bij het foliumzuur ipv al het suikerrijke spul wat je kan kopen voor kinderen. Tegenwoordig is er ook gewoon niks meer goed en is alles schadelijk. Zwangeren kunnen maar beter op water en brood leven en vooral in een bubbel. Loedermoeder
Want een open ruggetje is minder erg dan obesitas? Mijn moeder is een jaar voordat ze zwanger werd van mij (kwam een miskraam tussen) en de hele zwangerschap door aan de foliumzuur geweest en ik zit op de grens van ondergewicht dus het valt met de obesitas bij mij wel mee
maar ze spreken van vitamine b9 en foliumzuur, terwijl dat bij mijn weten b11 is.. en ze hebben babies onderzocht, tot 1 jaar.. wat zegt dat nou over een kind van pakweg 8... doe mij maar gewoon lekker veilig geenopenruggetje foliumzuur
In het onlangs gepubliceerde onderzoek van deze onderzoekster is gekeken naar geboortegewicht en DNA methylation. Vindt het best gevaarlijk om op basis van 148 kinderen de link te liggen en helemaal dat het dan zo vertaald wordt voor algemene publicatie.... https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28260562