Filpje risico's vruchtbaarheidsbehandelingen..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Milla, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

    Milla Niet meer actief

    Toevallig kwam ik vandaag het onderstaand filmpje over de risico's van vruchtbaarheidsbehandelingen tegen, heftig hoor!
    Ik ben beniewd wat jullie er van vinden en in hoeverre jullie denken of rekening houden met enig risico, zouden jullie meer dan een eicel terug laten plaatsen, als je de keuze had?

    http://www.novatv.nl/novaplayer/player. ... 0&x=29&y=4

    Groetjes!
     
  2. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Tegenwoordig worden er in Nederland maar maximaal 2 embryoos teruggeplaatst.......

    Bovendien is het in veel ziekenhuizen al zo dat er maar eentje wordt teruggeplaatst als deze een goede kwaliteit heeft.....
     
  3. Milla

    Milla Niet meer actief

    Volgens dit filmpje gaat het met 1 of 2 embro's na een behandeling ook vaker mis.
     
  4. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ja een tweelingzwangerschap is altijd een risico, of je nou op de natuurlijke manier of via een vruchtbaarheidsbehandeling zwanger bent geraakt...........

    Wij staan voor de keuze en laten er 1 terugplaatsen.........
     
  5. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Beetje overbodige informatie dit. Iedere zwangerschap, met of zonder vruchtbaarheids behandeling heeft een risico. Wellicht met ivf of isci meer, maar dan spreken we overduidelijk over meerlingzwangerschappen.

    Dit is realiteit en heeft niets met ivf of icsi te maken. Als een vrouw die op de natuurlijke manier zwanger wordt van een 2ling of 3ling, kan dit net zo hard gebeuren, evenals vroeggeboorte. Dat kan ook bij 1 baby gebeuren.

    Als het allemaal zo risicovol was, zou de methode niet toegepast worden. Aan iedere zwangerschap zit een risico.

    Zoals hannah schrijft, is het beleid in vele ziekenhuizen dat er maar 2 embryo's worden teruggeplaatst. De voorkeur gaat bij een goed embryo uit naar 1. In Amerika bijvoorbeeld plaatsen ze er gerust 5 of 6 terug, dan spreek je over groot risico.

    Jan met de korte achternaam van het filmpje, vind ook IUI maar afschaffingswaardig. Juist deze methode is goed voor de dames die kampen met onbegrepen onvruchtbaarheid. Neem dit niet echt serieus hoor.

    Zo vier heeft gesproken.

    Groetjessss
     
  6. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ben het helemaal eens met Elvira!

    Het filmpje gaat echt over de risico's van een meerlingzwangerschap.
    Om die reden wat ik ook al eerder zei en Elvira ook worden er maar maximaal 2 emmies teruggeplaatst. En steeds meer ivfklinieken hebben 1 embryo terugplaatsen beleid..........
     
  7. Milla

    Milla Niet meer actief

    Jan met de korte achternaam haha, tja ik vind het ook vreemd over die iui. Gelukkig hebben ze het niet afgeschaft.
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Het enige risico wat ik liep met de IVF ICSI behandeling was overstimulatie.
    Dit risico en gevaar moet je niet onderschatten..je kan er bijv. echt dood aan gaan.
    Toch zijn tegenwoordig de ziekenhuizen en voorlichting zo goed dat je vroeg aan de bel kan trekken en er goede methodes en controles zijn om dit te voorkomen. Je moet jezelf goed in de gaten houden / laten houden.

    Wat het meerlingen onderdeel betreft:
    In mijn geval inderdaad overbodig.
    We hebben 1 embryo terug laten plaatsen en hadden daarbij kans op een "natuurlijke" meerling..die kans zou ik bij spontane zwangerschap ook hebben gehad.

    Elmo
     
  9. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Wij beginnen straks ook met icsi maar dat risico zit ik toch wel mee straks doe ik iets niet goed en leg ik het loodje....maar neem aan dat ik daarover goed wordt geinformeerd bij ons gesprek over de medicatie en wanneer we gaan beginnen.
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    @ Ester,
    Je legt niet zomaar het loodje hoor ;)
    En sommige maken niet eens kans op overstimulatie, ligt helemaal aan doseringen en jouw lijf.
    Elmo
     
  11. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Gelukkig maar, vind het best eng. Thanx Elmo!
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Je angsten voorleggen hoor!
    Ik weet zeker dat ze je dan goed gerust kunnen stellen en alles goed uit kunnen leggen!
    Elmo
     
  13. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Dat ga ik zeker doen! Nogmaals heel erg dank je wel!
     
  14. Mariebel

    Mariebel Fanatiek lid

    10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Als de zorgverzekeraars nou eens meer dan 3 ivf vergoeden dan zullen mensen het misschien overwegen om (als ze de keus hebben) maar 1 emmie terug te plaatsen..
    Ik denk zelf dat het ook met die vergoeding te maken heeft..
     
  15. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nou...het ligt vooral aan het protocal van het ziekenhuis. De max is twee en dat is nog niet onnatuurlijk....
     
  16. roca81

    roca81 Bekend lid

    26 okt 2006
    851
    0
    0
    Nou, ik kan dit filmpje ook niet helemaal serieus nemen hoor en na ben ook wel wat geirriteerd.
    Dit heeft niets met IVF/ICSI te maken. Het risico bij meerlingen is gewoon groter, maar dat is bij een spontane meerlingzwangerschap ook.

    En wat betreft afschaffen IUI.... er werd zo makkelijk over gesproken door die 2 heren aan tafel! Natuurlijk mogen ze dit niet afschaffen. Voor heel veel stellen dé mogelijkheid om zwanger te worden. En dit hoeft niet altijd met hormonen te gebeuren!

    Ik ben het ook eens met Mariebel. Voor mij heeft het ook zeker met die vergoeding te maken. Voor mijn gevoel hebben we maar 3 kansen en dat zijn er erg weinig.
    Ik ben onder behandeling in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven en hier kunnen we kiezen voor het terugplaatsen van 1 of 2 embryo's. Wij kiezen voor 2, als we de keuze zouden mogen hebben.

    Groetjes Roca
     

Deel Deze Pagina